تبیان، دستیار زندگی
10 تیر ماه 1383 «مشق شب» كیارستمی در سینما تك بررسی مسائل و تكالیف مدرسه دانش آموزان فیلم سینمایی «مشق شب» به كارگردانی عباس كیارستمی پنجشنبه یازدهم تیر ماه ساعت ‌٣٠/١٦ در سینما تك به روی پرده می‌رود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 10 تیر ماه 1383

«مشق شب» كیارستمی در سینما تك

بررسی مسائل و تكالیف مدرسه دانش آموزان

فیلم سینمایی «مشق شب» به كارگردانی عباس كیارستمی پنجشنبه یازدهم تیر ماه ساعت ‌٣٠/١٦ در سینما تك به روی پرده می‌رود. این فیلم به همت مسئولین واحد ارتباطات سنیمایی موزه هنرهای معاصر تهرانو به عنوان دومین فیلم از دوره اخیر (تابستان 83) و در بخش «سینمای ایران» به نمایش درمی‌آید.

مشق شب محصول سال ‌١٣٦٧ كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان بوده و در مدت زمان ‌٨٦ دقیقه به تولید رسیده است.

بازیگران «مشق شب» دانش آموزان و اولیاء مدرسه شهید معصومی تهران هستند. این فیلم تحقیقی است مصور درباره تكالیف شب بچه‌ها و كارگردان به طرح این موضوع و مسائل مرتبط با آن می‌پردازد.

بی‌سوادی، بی‌حوصلگی، عصبانیت والدین، همراه با بی‌اطلاعی آنان از روش‌های جدید تدریس و سیاست‌های آموزشی در مدارس، مهمترین مسائل در این زمینه هستند كه در « مشق شب» مطرح می‌شوند.

كیارستمی كارگردان مشق شب این فیلم را پس از«خانه دوست كجاست» ساخته و بنا به گفته خودش طرح ساخت آن وقتی به ذهنش رسیده كه متوجه شده فرزندش (بهمن) در انجام تكالیف مدرسه‌اش با مشكلاتی عمده مواجه است.