تبیان، دستیار زندگی
با بریدن شاخ و برگ‌های اضافی، درخت، انرژی لازم را به دست می‌آورد تا شکوفه‌های زیبا و میوه‌های سالم بدهد. زندگی شما هم این‌چنین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به همین سادگی

گل

با کم‌ترین‌ها، بزرگ‌ترین کارها را انجام دهید

با بریدن شاخ و برگ‌های اضافی، درخت، انرژی لازم را به دست می‌آورد تا شکوفه‌های زیبا و میوه‌های سالم  بدهد. زندگی شما هم این‌چنین است. اگر همیشه قسمت‌هایی را که حاصلی در بر ندارد، هرس کنید، قادر خواهید شد تا انرژی لازم خود را بیشتر بر روی مسائلی بگذارید که از اهمیت بیشتری برخوردارند.

ساده‌تر کردن زندگی، معانی متفاوتی  برای هر کس دارد. شاید به معنی زمان بیشتر، استرس کمتر، به هم ریختگی کمتر، هزینه‌های کمتر و آرامش ذهنی بیشتر باشد. شاید انتظار شما از سادگی، یکی از این موردها باشد.

برای زندگی ساده تر به این پیشنهاد‌ها توجه کنید:

چشم‌ و هم‌چشمی نکنید:

جست‌وجوی نشانه‌های موفقیت، کاری وقت‌گیر و بیهوده است که انتهایی ندارد. خواست شما برای زندگی در خانه‌ای بزرگ، سوار شدن در ماشینی بسیار لوکس، عضو شدن گروه دلخواه و پوشیدن لباس‌های شیک و مد روز، وقتی که آرامش ذهنی شما را بر هم زند، حاصلی در بر نخواهد داشت. دفعه‌ی بعد که برای خرید بیرون می‌روید، از خود، این سوال‌های ساده را بپرسید: «آیا من در واقع به این چیز احتیاج دارم؟ بدون آن می‌توانم کار کنم؟ آیا با آن تاثیر مثبتی بر زندگی من می‌گذارد؟»

با قانون 20- 80 زندگی کنید:

در کسب و کار، قانون ساده‌ای وجود دارد که می‌گوید: «20درصد از مشتریان، عامل 80درصد از فروش هستند و 20درصد از مشتریان، باعث 80 درصد از مشکل‌های شما می‌شوند.» هر دوی اینها درست هستند. من پیشنهاد می‌کنم که این قانون را در زندگی شخصی خود نیز به اجرا در آورید. اول، 20درصد از مشکل‌ها را پیدا کنید که باعث 80 درصد از استرس‌های شما در زندگی  هستند، سپس برای حل آنها، 20درصد اقدام کنید. وقتی ببینید که چه‌قدر در این مسائل مهم، پیشرفت کرده‌اید، از احساس خود، حیرت خواهید کرد. حتی فکر می‌کنم لیست کردن آنها نیز انگیزه و نگرش شما را بالا ببرد.

تنفر، عصبانیت و دلخوری می‌تواند سایه‌ی شومی بر روی زندگی شما بیفکند. این گفته‌ را با خود تکرار کنید: «بخشایش، تنها کلیدی است که می‌تواند دستبند‌های تنفر را از دستان‌تان بگشاید.»

منبع : مجله موفقیت وشادکامی – باتغییر

مقالات مرتبط :

هنرمندانه زندگی کن!

مشکلات منهای میم

پازلی که همه باید بسازند!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.