تبیان، دستیار زندگی
رحیم علی‌آبادی در المپیك 1972 مونیخ مدال نقره المپیك در كشتی فرنگی را برسینه زد اما، مدال او 36 سال است كه تكرار....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شكستن طلسم 36 ساله کشتی فرنگی

شكستن طلسم 36 ساله کشتی فرنگی

رحیم علی‌آبادی در المپیك 1972 مونیخ مدال نقره المپیك در كشتی فرنگی را برسینه زد اما، مدال او 36 سال است كه تكرار نشده است.

علی‌آبادی در رابطه با شرایط فعلی كشتی فرنگی برای حضور در المپیك، در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: كشتی فرنگی بی‌حاشیه‌ترین تیم ایران است كه به المپیك اعزام می‌شود. قدرتمندترین تیم ممكن را داریم و طلسم 36 ساله بدون مدال ماندن كشتی فرنگی در المپیك، در پكن شكسته خواهد شد.

وی ادامه داد: آمادگی ملی‌پوشان روبه پیشرفت است و باید با امنیت فكری وارد مسابقه شوند. چگونه وارد مسابقه شدن برای نتیجه‌گیری اهمیت بسیاری دارد.

دارنده دو مدال نقره و برنز جهان در سال‌های 1969 و 73 در ارزیابی ملی‌پوشان كشتی فرنگی اظهار كرد: حمید سوریان یك سری ریزه‌كاری‌ها و زیروبم‌های كشتی را ذاتا بلد است كه همین موضوع از وی یك چهره قدرتمند در 55 كیلو ساخته و یك سر و گردن از حریفان بالاتر است. البته حریفان نیز برای گرفتن انتقام به میدان می‌آیند كه این موضوع كار او را سخت می‌كند. امیدوارم وی در المپیك طلا بگیرد تا ركورد نخستین طلای كشتی فرنگی در المپیك به نام وی ثبت شود.

وی ادامه داد: در 66 كیلو، علی محمدی یك مهره بسیار خوب است كه البته گاهی اوقات دچار نوسان می‌شود. وی حریفان صاحب نامی را شكست داده و توانایی‌های بالایی دارد. سامان طهماسبی نیز سابقه دو مدال جهانی دارد و صاحب تجربه است. وی از مدعیان مدال در 84 كیلو محسوب می‌شود. در 96 كیلو، قاسم رضایی یك سال به تجربه‌اش اضافه شده و می‌تواند مانند مسابقات جهانی باكو مدال بگیرد. همچنین مسعود هاشم‌زاده در 120 كیلو كوله‌باری از تجربه دارد و تنها فردی است كه در المپیك قبلی حضور داشته است.

علی‌آبادی تصریح كرد: تا به حال تیمی به این قدرتمندی در المپیك نداشته‌ایم و دنیا روی ایران حساب می‌كند. همچنین نمی‌توان هیچ كشتی‌گیری را برای كسب مدال كم شانس‌تر از بقیه عنوان كرد.

آخرین مدال آور كشتی فرنگی ایران در المپیك در پایان گفت: المپیك با میدان‌های دیگر فرق دارد و گاهی اوقات سرنوشت مدال در خارج از مسابقه تعیین می‌شود. این موضوع كار ما را سخت می‌كند و باید با اقتدار گام به میدان بگذاریم.