تبیان، دستیار زندگی
مشاور هنری رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به رئیس رسانه ملی به یکی از انیمیشن‌های این سازمان با موضوع حمله ناو آمریکایی به ایرباس ایرانی انتقاد کرد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه مشاور رئیس جمهور به صدا و سیما

جواد شمقدری

مشاور هنری رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به رئیس رسانه ملی به یکی از انیمیشن‌های این سازمان با موضوع حمله ناو آمریکایی به ایرباس ایرانی انتقاد کرد.

جواد شمقدری در بخشی از این نامه آورده است :" پس از گذشت بیست سال از این حادثه دردناک و دردمنشانه ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس توسط ناو وینسن آمریکایی، امسال شاهد بودیم سیما با یک فیلم سینمایی انیمیشن به انعکاس این حادثه پرداخت. اقدامی که باید سالها پیش صورت می‌گرفت تا امروز در بیستمین سالگرد این جنایت ضدبشری شاهد حداقل بیست اثر سینمایی و تلویزیونی در این موضوع باشیم که اینگونه نشد".

در بخشی دیگر از این نامه اشاره شده " اگر چه این اقدام یعنی پرداختن به یکی از جنایات شیطان بزرگ در خور تقدیر است و اتفاقاً فیلم نمایش داده شده در استاندارد هنری و زیباشناسی از یک سطح مطلوب برخوردار است، اما آنچه این زحمات و تلاشها را به باد داد، رویکرد و نگاه سازنده این اثر و نوع روایت او از این حادثه دردناک بود".

مشاور هنری رئیس جمهور در پایان این نامه یادآور شد : " امروز عرصه مدیریتهای فرهنگی ما در صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمانها و نهادهای دیگر فرهنگی باید در پرتو شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی به نوآوری و شکوفایی روی آورند و راههای جدیدی را در مسیر خالق ایده، تصویب آثار، نظارت و حمایت تولیدات بجویند و از همه مهمتر باید بیش از آنکه بخواهند به یادداشتهای کاغذی اعتنا کنند به پاسداشتهای ذهنی و آرمانی هنرمندان اهمیت بدهند".

منبع خبر : مهر