تبیان، دستیار زندگی
خیلی خوب ؛ من هم همین مطلب را از فرمایش شما فهمیدم ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش از دیدگاه رهبر معظم انقلاب (14)

رهبر معظم انقلاب در حال کوه پیمایی

چرا بعضی به ورزش نمی پردازند ؟

خیلی خوب ؛ من هم همین مطلب را از فرمایش شما فهمیدم . بله ؛ البته عده ای این طورند و یکی از عللش همان چیزی است که شما گفتید ؛ یعنی احیانا در جایی تبلیغات دینی منطبق با روشهای درست تبلیغی نبوده ؛ یا آن آقایی که از دین می گریزد ، با تبلیغ درستی مواجه نبوده است. طبیعتا تبلیغات همیشه فراگیر که نیست ؛ بالاخره ما تبلیغات گونه گونه ، گوشه گوشه ، مسجد مسجد و کانون کانون داریم . البته این یکی از عللش است.

یک علت دیگرش هم می تواند این باشد که بعضی از آن کسانی که حالت دین گریزی دارند ، تکلیف های دینی را برای خودشان سنگین می بینند.مثلا دین در مورد معاشرت ، در مورد محرم و نامحرم ، در مورد نماز خواندن تکالیفی دارد. برای عده ای انجام این گونه تکالیف سنگین است. اینها با دین عنادی هم ندارند ؛ این طور نیست که از دین بدشان بیاید ؛ یک وقت هم یک نفر دو کلمه حرف گرمی بزند ، دلشان هم نرم می شود ؛ ممکن است یک نماز باحالی هم بخوانند ؛ اما تکلیف برایشان سنگین است.

طبیعت بشر هم این است که از هر تکلیفی می گریزد . این هم جزو طبایع انسانی است که باید با آن مبارزه کند. مثلا آیا مردم از ورزش نمی گریزند ؟ ورزش که دین نیست.

می بینند خیلی ها هستند که هر چه هم می گویید ورزش کنید ، ورزش نمی کنند! آیا الان در میان مردم ما ورزش عمومی است؟ آیا از جمعیت ایران که می توانند ورزش کنند ، همه ورزش می کنند ؟

بنابراین ، گریز از تکلیف و کار سنگین ، یک امر قهری است که ناشی از جسمانیت انسان است. آن صبغه سفالی ما ، قهرا انسان را از تکلیف پذیری دور می کند.

بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران 26/09/1378