تبیان، دستیار زندگی
این امکان وجود دارد که افزونه‌ فارسی‌ساز (ترجمه فارسی) این مرورگر را دریافت و نصب کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فارسی‌ساز مرورگر فایرفاکس3

همانطور که می‌دانید موزیلا بتازگی نسخه 3 مرورگر فایر فاکس را ارائه کرده که برای دانلود آن می‌توانید به اینجا مراجعه نمایید.

همچنین این امکان وجود دارد که افزونه‌ فارسی‌ساز (ترجمه فارسی) این مرورگر را دریافت و نصب کنید.

این افزونه در نسخه ۳.۰.۲ در دسترس بوده و تا به حال بیش از ۲۷۰۰۰ بار دریافت و نصب شده‌است و برای تمام سیستم‌های عامل قابل استفاده می‌باشد.

فایرفاکس فارسی

تنها کاری که لازم است پس از نصب این افزونه برای فعال‌کردن آن در فایرفاکس انجام دهید این است که در نوار نشانی about:config را وارد کنید و در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود در نوار فیلتر general.useragent.locale را نوشته و بعد از ظاهر شدن general.useragent.locale بر روی آن دو بار کلیک کنید و مقدار آن را به fa-IR تغییر دهید.

می‌توانید فیلم آموزشی این مراحل را در اینجا ببینید.

پروژه ترجمه فارسی

دانلود افزونه فارسی ساز

لینک دانلود و نصب افزونه در سایت اصلی (اگر با فایرفاکس این صفحه را باز کنید با کلیک روی دگمه "add to firefox"، افزونه نصب می‌گردد)

روش نصب:

اگر بعد از دانلود، اقدام به نصب افزونه می‌نمایید، فایر فاکس را باز کنید و از منوی file گزینه Open File را انختب نمایید. در پنجره باز شده به فلدری که فایل را آنجا دانلود کرده‌اید بروید و فایل مربوطه را انتخاب نمایید. پس از کلیک بر روی دگمه Open، پنجره‌ای با نام Software Installation باز می‌شود. چند لحظه صبر کنید تا دگمه Install now ظاهر شود و بروی آن کلیک کنید. برنامه شما نصب می‌شود و برای استفاده از آن باید یکبار فایرفاکس را بطور کامل ببندید و باز کنید.

راهنمای نصب در اوبونتو

در سیستم عامل ابونتوی ۸.۰۴ فایرفاکس ۳ نصب شده‌است. برای نصب بسته زبان فارسی به ترتیب زیر عمل کنید:

فایرفاکس نصب‌شده از زبان انتخاب شده در سیستم استفاده می‌کند و برای تغییر آن بایستی زبان انتخاب شده را عوض کنید، برای اینکار اول به منوی System/Administration/Language Support رفته و بسته زبان فارسی را نصب کنید و سپس آنرا بعنوان زبان پیش‌فرض انتخاب کنید. پس از راه‌اندازی مجدد ابونتو، فایرفاکس را بازکنید و در منوی افزونه‌ها (addons) و زبان‌ها بسته Firefox (fa را که توسط سیستم نصب شده‌است، از کاربیاندازید. سپس بسته زبان فارسی در این صفحه را بارگیری و نصب کنید و کدزبان فارسی را در قسمت پیکربندی وارد کنید (general.useragent.locale => fa). پس از راه‌اندازی مجدد فایرفاکس شما به فارسی نمایش داده‌ می‌شود.

منبع: http://wiki.mozillafirefox.ir