تبیان، دستیار زندگی
«سهیل نفیسی» خواننده‌ و گیتاریستی که پس از انتشار آلبوم «ری‌را» به محبوبیت چشم‌گیری دست یافت، طی روزهای نوزدهم تا بیست و یکم تیر ماه در کاخ نیاوران به روی صحنه می‌رود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنسرت سهیل نفیسی در کاخ نیاوران

سهیل نفیسی

«سهیل نفیسی» خواننده‌ و گیتاریستی که پس از انتشار آلبوم «ری‌را» به محبوبیت چشم‌گیری دست یافت، طی روزهای نوزدهم تا بیست و یکم تیر ماه در کاخ نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگ و آهنگ؛ در این کنسرت که دومین اجرای صحنه‌ای نفیسی پس از انتشار آلبوم «ری‌را» محسوب می‌شود، در کنار اجرای برخی از ترانه‌های آلبوم «ری‌را»، آثار جدیدی نیز ارایه می‌شود. بخشی از این آثار به بازخوانی ترانه‌های «ابراهیم منصفی» ترانه‌سرای معاصر اختصاص دارد و بخشی دیگر، آثار جدیدی از سهیل نفیسی بر روی اشعار شاعران معاصر و نوپرداز است.

نفسی در گفت‌وگوی کوتاهی با فرهنگ و آهنگ درباره آثار جدیدی که در این کنسرت اجرا می‌شود، این گونه توضیح داد: «ترانه‌های ابراهیم منصفی به گویش بندری (بندرعباس) است. این ترانه‌سرای معاصر تعدادی از ترانه‌های خود را با گیتار اجرا و ضبط کرده بود که برخی‌ از آنها در آلبومی به نام «ترانه‌های رامی» منتشر شده است. در این کنسرت ترانه‌های دیگری از این هنرمند جنوبی اجرا خواهد شد.»

او آثار جدید خود روی اشعار نو را در ادامه آلبوم «ری‌را» معرفی می‌کند و می‌گوید: «ایده‌هایی که در آلبوم ری‌را ارایه شده، در این آثار نیز وجود دارد. این مجموعه در قالب آلبومی با نام «چنگ و سرود» در حال ضبط است و امیدوارم تا پایان امسال،‌ آماده انتشار شود.» نفیسی در عین حال از انتشار آلبومی با نام «ترانه‌های جنوب» که به بازخوانی آثار ابراهیم منصفی اختصاص دارد خبر داد و گفت: «این آلبوم مراحل پایانی پالایش صوتی را می‌گذارند و تا پایان تابستان توسط نشر ماهریز منتشر می‌شود.»

کنسرت سهیل نفیسی توسط نشر ماهریز برنامه‌ریزی شده و با همکاری مجله فرهنگ و آهنگ و انجمن موسیقی‌دانان نیاوران به اجرا در می‌آید. پیش از این اعلام شده بود که «پویا محمودی» به عنوان گیتاریست او را در این اجرا همراهی خواهد کرد، اما نفیسی با اشاره با اعلام این مطلب که به تنهایی در این اجرا حضور خواهد داشت گفت: «متاسفانه من و آقای محمودی به علت مشغله‌های فراوان نتوانستیم زمان‌هایمان را برای تمرین تنظیم کنیم، از طرفی ایشان سفری پیش رو دارند که همزمان با کنسرت اتفاق می‌افتد.»

به عقیده بسیاری از کارشناسان شیوه‌ موسیقی نفیسی به سبک‌ کار «فرهاد مهراد» بسیار نزدیک است و نگاه خاص او به اجرای اشعار شعرای نامدار معاصر ایران همچون «احمد شاملو» ، «مهدی اخوان‌ثالث» و ... در موفقیت آلبوم ری‌را نقش بسزایی داشته است

تنها آلبوم سهیل نفیسی با نام «ری‌را» در زمستان سال 1384 توسط نشر موسیقی هرمس عرضه شده که تا به امروز در لیست پرفروش‌های بازار نشر قرار داشته است. به عقیده بسیاری از کارشناسان شیوه‌ موسیقی نفیسی به سبک‌ کار «فرهاد مهراد» بسیار نزدیک است و نگاه خاص او به اجرای اشعار شعرای نامدار معاصر ایران همچون «احمد شاملو» ، «مهدی اخوان‌ثالث» و ... در موفقیت آلبوم ری‌را نقش بسزایی داشته است.

این کنسرت در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به اجرا در می‌آید و بلیت‌های آن با دو قیمت ده و پانزده‌هزار تومان عرضه شده که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه آن با مراکز زیر تماس بگیرند:

نشر ماهریز [تلفن:‌ 88011034]

نشر چشمه [تلفن: 88922071]

دارینوش [تلفن: 22000400 – 22000600]

ققنوس [تلفن:‌22738007 – 22728007]

فرهنگ و آهنگ [77537464]

مطلب مرتبط:

نگاهی به آلبوم «ری‌را» اثر سهیل نفیسی [به همراه نمونه‌ای از آلبوم]

نگاهی به آلبوم «ترانه‌های رامی» اثر «ابراهیم منصفی» [همراه با نمونه‌ای از آلبوم