تبیان، دستیار زندگی
د ماه 1383 زندگی نامه گالری آثار شناسنامه تابلوها كشف عكسی از ونسان ون ‌گوگ نویسنده‌ای اسكاتلندی می‌گوید تنها عكس موجود از ونسان ون ‌گوگ، نقاش هلندی ، را كشف كرده است. این عكس كه كن ویلكی قرار است آن را در كتاب جدید خود با عن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 19 خرداد ماه 1383

زندگی نامه

گالری آثار

شناسنامه تابلوها

كشف عكسی از ونسان ون ‌گوگ

نویسنده‌ای اسكاتلندی می‌گوید تنها عكس موجود از

ونسان ون ‌گوگ، نقاش هلندی،را كشف كرده است.این عكس كه كن ویلكی قرار است آن را در كتاب جدید خود با عنوان «پرونده ون‌ گوگ: اسطوره و انسان» چاپ كند كه در اواخر همین هفته منتشر خواهد شد در یك مغازه عتیقه ‌فروشی در ایالات‌متحده توسط یك نقاش آمریكایی یافت شده است.

دانشمندان پزشكی قانونی آمریكا اعلام كرده‌اند كه «به احتمال زیاد» این تنها تصویر موجود از این نابغه مكتب امپرسیونیسم است.

ویلكی روزنامه نگار اهل شهر داندی دراسكاتلند كه اكنون در هلند زندگی می كند می گوید این كتاب نتیجه بیش از 30 سال تحقیق در مورد ون گوگ است. كتاب ویلكی علاوه بر این عكس نادر همچنین شامل جزئیات رابطه نزدیك ون گوگ با الكساندر رید، یكی از برجسته ترین كلكسیونرها و دلالان هنری قرن نوزدهم است.

این عكس سیاه و سفید در سال 1886 در آتلیه ویكتور مورن گرفته شده است كه عكاسی مقیم كبك كانادا بود كه در بلژیك هم كار می كرد. ون گوگ در سال 1886 در پاریس زندگی می كرد، اما می توانسته به بروكسل هم سر بزند.

دكتر آلبرت هارپر، از مؤسسه پزشكی قانونی دانشگاه نیوهیون دركانتیكات، پس از مقایسه این عكس با ابعاد پرتره های ون گوگ از خودش به این نتیجه رسیده است كه به احتمال زیاد این عكس به ونسان ون گوگِ بزرگسال تعلق دارد. به رغم این شواهد، موزه ون گوگ درآمستردام رسماً این عكس را تأیید نكرده و اعلام كرده است كه ممكن است به فردی شبیه ون گوگ متعلق باشد.

این نقاش بزرگ هلندی مدتی در لاهه با زنی به نام سین هورنیك زندگی می كرد و گفته می وشد كه از او صاحب فرزندی به نام ویلم شده است. ویلم در سال 1882 به دنیا آمد و در سال 1958 از دنیا رفت. ویلكی می گوید نوه های ویلم رایافته است و آنها حاضرند برای اثبات پیوند خود با ون گوگ آزمایش وی ان اِی بدهند.