تبیان، دستیار زندگی
تیم كشتی آزاد ایران با یك مدال طلا،‌ دو نقره و چهار برنز نایب قهرمان مسابقات جایزه بزرگ باكو شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدرت نمایی یزدانی درباکو

قدرت نمایی یزدانی درباکو

تیم كشتی آزاد ایران با یك مدال طلا،‌ دو نقره و چهار برنز نایب قهرمان مسابقات جایزه بزرگ باكو شد.

به نقل ازایسنا ، در روز پایانی از مرحله نهایی مسابقات جایزه بزرگ طلایی فیلا كه در باكو انجام شد، تیم ایران با 8 كشتی‌گیر به 7 مدال رسید.

رضا یزدانی كه با قهرمانی در جام تختی برای المپیك استارت زد، این بار نیز موفق بود و با پیروزی دو بر صفر مقابل گاگنیدزه گرجستانی بر سكوی قهرمانی ایستاد.

اما فینال وزن 74 كیلوگرم میثم مصطفی‌جوكار برای سومین بار مقابل شمس الوارایف آذربایجانی قرار گرفت كه این بار نمایش ضعیفی داشت و برخلاف دو مسابقه قبل خود، شكست خورد تا دوم شود. جوكار در دو تایم متوالی 2 برصفر و 4 بر صفر مغلوب شد.

در وزن 120 كیلوگرم، محسن رضایی كشتی‌گیر كرمانشاهی در اولین میدان مهم برون مرزی خود عملكرد خوبی داشت و با پیروزی بر آیدین پولاتچی قهرمان سال 2005 جهان از تركیه به فینال رسید اما نتوانست از سد علی عیسی اف آذربایجانی عبور كند.

در سایر اوزان، محسن آقاجانی در 60 كیلوگرم ، ایمان محمدیان در 74 كیلوگرم ، علیرضا رباط‌ مرادی و اباذر اسلامی در 96 كیلوگرم  به مدال برنز رسیدند. تنها كشتی‌گیر ایرانی كه بدون مدال ماند، احسان لشگری بود كه با قبول شكست از یوسف عبدالسلام اف تاجیكستانی حذف شد.

در وزن 55 كیلوگرم که ایران نماینده ای نداشت، نامیك سودیموف آذربایجانی سه بر صفر از سد نامیك عبدالله‌اف كهنه‌كار گذشت تا به احتمال فراوان ملی‌پوش این كشور در المپیك شود.

از سوی دیگر در این مسابقات به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی اهدا شد. رضا یزدانی با قهرمانی در وزن 84 كیلوگرم 5  هزار دلار جایزه گرفت، میثم مصطفی جوكار و محسن رضایی كه نقره گرفتند، هر كدام صاحب 3 هزار دلار شدند و 4 كشتی‌گیر برنزی ایران یعنی محسن آقاجانی، ایمان محمدیان، علیرضا رباط‌ مرادی و اباذر اسلامی هر كدام 2 هزار دلار دریافت كردند.