تبیان، دستیار زندگی
با وجود اینکه استامینوفن به عنوان یکی از داروهای کم ضرر شناخته شده ، مصرف زیاد آن موجب بروز مسمومیت و صدمات کبدی می شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف بی رویه استامینوفن مسمومیت زاست

استامینوفن

با وجود اینکه استامینوفن به عنوان یکی از داروهای کم ضرر شناخته شده ، مصرف زیاد آن موجب بروز مسمومیت و صدمات کبدی می شود.

Health news اعلام کرد، به دلیل اینکه قرص استامینوفن در بسیاری موارد بدون نسخه پزشک قابل تهیه است، بسیاری افراد در مصرف آن زیاده روی کرده و با بروز هر ناراحتی در بدن، آن را مصرف می کنند.

کارشناسان هشدار داده اند که حداکثر میزان مصرف روزانه استامینوفن توسط بیماران، نباید از 4 گرم بیشتر شود، در غیر این صورت پس از مدتی با مشکلات و عوارض شدید کبدی مواجه خواهند شد.

بر این اساس و با در نظر گرفتن اینکه قرص های استامینوفن موجود در بازار دارویی، دارای 325 تا 500 میلی گرم ماده موثر می باشند، مصرف بیش از 8 تا 10 عدد قرص در روز غیر مجاز و خطرناک بوده و می تواند عوارض کشنده ای را به همراه داشته باشد.

محققان پس از یک بررسی 6 ساله روی افرادی که این دارو را به طور مرتب استفاده می کردند به این نتیجه رسیدند که چنانچه این دارو بیشتر از حد مجاز مصرف شود، خاصیت سمی پیدا کرده و عوارض بسیاری ایجاد خواهد کرد.

امروزه توصیه پزشکان به والدین این است که از تجویز خودسرانه قرص یا شربت استامینوفن بدون نظر پزشک و به دنبال مشاهده هر گونه علامت سرماخوردگی و ناخوشی، و بدون اینکه کودکشان مبتلا به تب باشد، خودداری نمایند.

خبرگزاری مهر

* مطالب مرتبط:

ماده مخدر استامینوفن نصف شد

10دستور برای مصرف دارو

هشدار درباره مصرف دارو برای کودکان

دادن داروی مسکن به کودک

مسکّن نخورید، ضرر دارد

خطر مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.