تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با ابراز امیدواری از قول مساعد رئیس جمهور مبنی بر کمک ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیدواری فوتبال به قول رئیس جمهور

کفاشیان از شرایط حاکم بر فوتبال می گوید

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با ابراز امیدواری از قول مساعد رئیس جمهور مبنی بر کمک به فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: آقای احمدی نژاد قول مساعد داده بودند که در صورت صعود تیم ملی به مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی کمکی در اختیار فدارسیون فوتبال قرار گیرد تا تیم با تدارکات بهتر و بیشتر مهیای رویارویی با حریفان آسیایی شود.

به نقل از مهر، علی کفاشیان در نشست خبری روز یکشنبه خود که در محل روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد، با تاکید بر اینکه شاه حسینی نخواسته است خود را با سیاست های جدید این فدراسیون هماهنگ کند گفت: جدایی ایشان به خاطر بی عدالتی در فدراسیون فوتبال نبود. یکی از وظایفی که از ابتدای حضور ما در فدراسیون فوتبال برعهده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گذاشته شد و از وظایف اصلی ما به شمار می آید انطباق اساسنامه فدراسیون فوتبال با اساسنامه گذشته و هماهنگ سازی عام با شرح وظایف کمیته های مختلف بود. آنچه مسلم است این انطباق یک روزه صورت نمی پذیرفت ما باید فعالیت کمیته ها را بدون وقفه دنبال می کردیم و درعین حال از تطبیق آیین نامه های آنها با اساسنامه فدراسیون فوتبال مد نظر قرار می دادیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که انطباق آیین نامه های کمیته های مختلف با اساسنامه  فدراسیون فوتبال صورت می گرفت برای کمیته هایی که رئیس نداشتند تصمیم گیری کردیم و مقرر شد هر کدام از مسئولان فدراسیون فوتبال آیین نامه ای مطابق با اساسنامه فدراسیون فوتبال تدوین کنند ریاست این کمیته ها را بر عهده بگیرند که در همین راستا کمیته هایی همچون کمیته پزشکی ، فنی ، توسعه و غیره تشکیل شد.

کمیته انضباطی هماهنگ نبود

رئیس فدراسیون فوتبال درادامه خاطرنشان کرد: کمیته فدراسیون انضباطی فوتبال یکی ازکمیته هایی بود که مطابق با اساسنامه پیشین فدراسیون فوتبال فعالیت می کرد. پس از آغاز به کار فدراسیون جدید می بایست شرح وظایف این کمیته مطابق با اساسنامه مورد تایید فیفا و ای اف سی تعریف می شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی بر اساس آنچه که در اساسنامه جدید  فدراسیون فوتبال به تایید رسیده است شرح وظایف متفاوت از آنچه درگذشته بر می آمد خواهد داشت. بر این اساس کمیته انضباطی همراه با کمیته های استیناف بازیکنان  و حل اختلاف باید فعالیت کنند.

کفاشیان افزود: بعضی از کمیته های فدراسیون فوتبال توانستند خود را با اساسنامه جدید انطباق  دهند اما کمیته هایی چون انضباطی، ضد دوپینگ نتوانستند با این مسئله کنار بیایند.

تشکیل کار گروه 4 نفره

وی تاکید کرد: یک کارگروه 4 نفره متشکل از آقایان : صالحی ، رشادتی ، بهروان و نصیرزاده با نظارت آقای نبی تشکیل شدند که وظیفه تدوین آیین نامه کمیته های مختلف مطابق با اساسنامه فدراسیون فوتبال را دارند. زمانی که آیین نامه این کمیته ها مشخص شد و مورد تایید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قرارگرفت براساس آن رئیس کمیته انضباطی انتخاب خواهد شد.

اظهار نظر در مورد صحبت های شریف و شاه حسینی

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتقاداتی که روسای کمیته های انضباطی وضعیت ضد دوپینگ  علیه فدراسیون فوتبال بیان کرد گفت: آقایان شاه حسینی و شریف  درحالی از فدراسیون فوتبال انتقاد کردند که خود مسئولیت کمیته های انضباطی و ضد دوپینگ را بر عهده داشتند. آنها اگر هم انتقادی کرده اند بر می گردد به زمانی که خودشان مسئوولیت این کمیته ها بودند.

کفاشیان از شرایط حاکم بر فوتبال می گوید

تایید بدهی یک میلیارد تومانی به آزادی

وی با تایید بدهی یک میلیارد تومانی این فدراسیون به ورزشگاه آزادی گفت: این بدهی سه قسمت است یک بدهی لیگ برتر که عمده مطالبات ورزشگاه آزادی از فدراسیون فوتبال را شامل می شود که ما به سازمان لیگ برتر نامه نوشته ایم تا ظرف روزهای آتی حق و حقوق ورزشگاه آزادی را از در آمد حاصل از برگزاری مسابقات پرداخت کنند.

کفاشیان ادامه داد: بخش دیگری از بدهی فدراسیون فوتبال به ورزشگاه آزادی مربوط به اجاره کمپ تیم ملی  و برگزاری های بازی های ملی در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی می شود که آن را نیز در اولین فرصت پرداخت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسلما ما به عنوان اجاره کننده ورزشگاه آزادی از مسئولان این ورزشگاه انتظاراتی هم داریم که شامل برطرف کردن ایراداتی که به این ورزشگاه ملی ایران وارد است. ما اگر پولی به ورزشگاه آزادی می دهیم انتظار ما این است که خدمات خوبی را نیز برای ما فراهم کنند. ورزشگاهی که ورزشگاه ملی ماست باید مطابق با استانداردهای فیفا و ای اف سی مهیا شود تا نظر مثبت ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا را نیز جلب کند. متاسفانه آنها در نظارت های اخیر خود ایرادات زیادی به این ورزشگاه وارد دانستند.

تلاش برای حضور سهمیه های بیشتر در لیگ قهرمانان

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص تلاش فدراسیون فوتبال برای کسب سهمیه های لازم جهت حضور در مسابقات لیگ حرفه ای باشگاههای آسیا گفت: آخرین اقدامات را برای اصلاح اساسنامه باشگاهها و حق پخش تلویزیونی مسابقات انجام دادیم . تلاش ما بر این است تا در فرصت تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به استانداردهای مورد نظر این نهاد تصمیم گیرنده برسیم.

وی ادامه داد: در خصوص دستیابی به حق پخش تلویزیونی مسابقات گفتگوهایی خوبی با مسئولان صدا و سیما داشته ایم که امیدواریم تا تاریخ مورد نظر ای اف سی این حق قانونی نیز در اختیار باشگاه قرار گیرد.

کفاشیان با ابراز امیدواری به نتایج نشست آتی خود با مسئولان لیگ حرفه ای آسیا و محمد بن همام حاصل این نشست را بر کسب سهمیه های لازم برای فوتبال ایران در مسابقات لیگ حرفه ای آسیا تعیین کننده خواند.

ماجرای استقلال و پرسپولیس

کفاشیان در خصوص اصلاح اساسنامه باشگاههای استقلال و پرسپولیس و چگونگی فعالیت آنها در قالب مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: این دو باشگاه وابسته به دولت هستند اما این وابستگی مغایر با تجاری بودن آنها نیست. براساس آنچه که AFC بر آن تاکید دارد اساسنامه باشگاهها باید تجاری باشد که قانون داخلی کشور ما این اجازه را به باشگاه ها می دهد که دولتی باشند اما اساسنامه هایشان به گونه ای تجاری تدوین شود.

مشکلات اقتصادی فدراسیون فوتبال

وی در خصوص حل مشکلات اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: برای کسب درآمد کمیته اقتصادی در فدراسیون فوتبال تشکیل شده است که فعالیتهای خوب و راضی کننده ای داشته است ما برای فدراسیون فوتبال از طریق این کمیته درآمدهای معقولی را مد نظر داریم که از طریق اسپانسر و راههای درآمد زایی دیگر تا حدود زیادی این نیازها بر طرف شده است.

هزینه ها و درآمد ها همخوانی ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: بر اساس برآوردی که از فعالیتهای فدراسیون فوتبال داشته ایم هزینه ها و درآمدهای ما با هم همخوانی ندارد میزان هزینه ها از درآمده خیلی بیشتر است. بر این اساس اگر 10 واحد هزینه داشته باشیم  فقط دو واحد درآمد کسب کرده ایم اگر با همین روند به کار خود ادامه دهیم بدهی های فدراسیون روز به روز بیشتر می شود.

باید دید چه کسی عدالت را تعریف می کند

وی در واکنش به اظهارات اخیر عبدالرحمان شاه حسینی که از بی عدالتی در فدراسیون فوتبال یاد کرده بود خاطرنشان کرد: باید دید عدالت را چه کسی و چگونه تعریف می کند آنچه مسلم است آقای شاه حسینی و ما اعضای خانواده فدراسیون فوتبال بودیم که در یک خانواده همیشه صحبت ها مطرح می شود و مشکلاتی پیش می آید من اطمینان دارم جدایی آقای شاه حسینی از فدراسیون فوتبال نه به جهت بی عدالتی بلکه به دلیل عدم انطباق ایشان و سایر اعضای کمیته انضباطی و آیین نامه جدید فدراسیون فوتبال است.

کفاشیان ادامه داد: در آیین نامه جدید فدراسیون فوتبال تمام کارهای قضایی فدراسیون بر دوش یک گروه نیست و دیگر 1800 رای را نباید یک نفر صادر کند. متاسفانه در دوره گذشته فدراسیون فوتبال فشار کار در این کمیته بر دوش یک نفر بود و مشکلاتی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: در مدت فعالیت شاه حسینی در فدراسیون فوتبال مشکل خاصی بوجود نیامد من به عنوان رئیس فدراسیون از کار ایشان راضی هستم که با تمام وجود برای فدراسیون فعالیت می کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال درپاسخ به این سئوال که چرا فدراسیون شاه حسینی را حفظ نکرد ، گفت: ایشان دو بار استعفا کرده بودند که در مرتبه سوم با توجه به شرایطی که وجود داشت استعفای ایشان را پذیرفتیم .

کفاشیان از شرایط حاکم بر فوتبال می گوید

تغییرات سلیقه ای نیست

وی با تاکید بر اینکه تغییرات در فدراسیون فوتبال سلیقه ای نیست، گفت: ما از کمیته ها خواسته ایم مطابق با آیین نامه فدراسیون فوتبال فعالیت کنند اگر توانستند خود را با این خواسته هماهنگ کنند کار را با روسای پیشین کمیته ها ادامه می دهیم در غیر این صورت از افراد جدید استفاده خواهیم کرد.

امیدواری به قول رئیس جمهور

کفاشیان با ابراز امیدواری از قول مساعد رئیس جمهور مبنی بر کمک به فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: آقای احمدی نژاد قول مساعد داده بودند که در صورت صعود تیم ملی به مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی کمکی در اختیار فدارسیون فوتبال قرار گیرد تا تیم با تدارکات بهتر و بیشتر مهیای رویا رویی با حریفان آسیایی شود. اگر این کمک که بیش از 3 میلیارد تومان است محقق شود بخش عمده ای از مشکلات ما بر طرف خواهد شد.

هیچ بدهی به بار نیاورده ایم

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون فعلی تا به امروز هیچ بدهی به بار نیاورده است، گفت: ما در فدراسیون فعلی درآمد زایی کرده ایم که به همان اندازه نیز هزینه فعالیت تیم های مختلف در فدراسیون فوتبال شده است متاسفانه هر چقدر که درآمد کسب می کنیم فقط شامل پوشش هزینه ها می شود که تا به امروز بدهی به دنبال نداشته اما اگر با همین روند ادامه پیدا کند فدراسیون با بدهی بیشتری مواجه خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برای انتخاب اسپانسر پیراهن تیم ملی با هیچ شرکتی توافق نکرده ایم  مذاکراتی داشته ایم اما  منجر به امضای قرار داد نشده است. شرکتهایی که خواهان عقد قرار داد با فدراسیون فوتبال شده اند مبالغ کمی را پیشنها داده اند که ما به خاطر شان تیم ملی و فدراسیون فوتبال از امضای قرار داد با آنان خودداری کردیم .

رقم محرمانه قرارداد علی دایی

وی در خصوص رقم قرار داد علی دایی و شایعاتی که پیرامون این موضوع مطرح شده است گفت: این یک بحث خصوصی است که ما بر عهده سرمربی تیم ملی گذاشته ایم که با تمایل خود آن را اعلام کند . فدراسیون با افراد زیادی قرار داد همکاری امضا می کنند اما لزومی ندارد که رقم قرار داد همه آنها اعلام شود زیرا یک امر محرمانه است.

برنامه های تیم ملی در راه جام جهانی

کفاشیان در خصوص برنامه های آماده سازی تیم ملی و حضور این تیم در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: طی روزهای آتی کمیته های تیم های ملی نشستی با حضور علی دایی برگزار خواهد کرد که طی آن برنامه های آماده سازی تیم ملی تامین خواهد شد مسلما با نظر سرمربی تیم ملی و کمیته  تیم های ملی حریفان تدارکاتی تیم ملی انتخاب خواهند شد و بر اساس خواسته آنها نسبت به عقد قرار داد با این حریفان اقدام خواهیم کرد پس از مشخص شدن نام حریفان تیم ملی اسامی آنها رسما از طریق سرمربی تیم اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تیم ملی قطعا با تدارکات خوبی در مسابقات آینده حضور می یابند تاکید من بر این است که تیم ملی با قدرت به مصاف حریفان آسیایی برود دیدگاه من براین است که اگر می خواهیم ضعیف در مسابقات پیش رو حضور یابیم بهتر است که با حریفان روبرو نشویم.

خیالمان راحت است

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: خیال ما از بودجه و هزینه های آتی راحت است  در صورتی که کمکهای رئیس جمهوری در اختیار مان قرار گیرد بدهی های فدراسیون را پرداخت می کنیم و تدارکاتی ویژه برای تیم ملی در نظر خواهیم داشت.

موفقیت تیم های پایه

وی در خصوص رسیدگی به تیم های پایه اظهار داشت: برای موفقیت این تیم ها حساسیت ویژه ای داریم. بر این اساس هفته گذشته نشستی با اعضای کادر فنی تیم جوانان برگزار کردیم تا برنامه های این تیم برای حضور قدرتمندانه در مسابقات قهرمانی فوتبال جوانان آسیا در عربستان به بهترین شکل انجام شود. البته قبول داریم ایراداتی در خصوص اجرای برنامه های این تیم وجود داشت و خود را مقصر می دانیم.

اهداف بزرگی داریم

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما در بحث آماده سازی این تیم ها اهداف بزرگی داریم و برنامه های آماده سازی ما تنها به حضور درمسابقات قهرمانی آسیا معطوف نمی شود. ما از کادر فنی تیم جوانان خواسته ایم برنامه های خود را تا انتخابی المپیک و حضور در بازیهای آسیایی گوانگجو اعلام کند تا ما برای حضور در این مسابقات و کسب نتایج درخشان و از دست دادن سهیمه المپیک و حضور موفق در گوانگجو دغدغه ای نداشته باشیم. حتی در صدد تقویت کادر این تیم هستیم .

کفاشیان از شرایط حاکم بر فوتبال می گوید

تدارک ضعیف برای تیم نوجوانان

وی در خصوص تیم نوجوانان تاکید کرد: حساسیت زیادی در نتیجه گیری این تیم برای ما وجود دارد ما می خواهیم آنها در ازبکستان حضور موفقی داشته و پس از آن به مسابقات جهانی راه یابند. شاید برنامه ها تدارکاتی برای آنها تا امروز ضعیف بوده اما هرکاری انجام می دهیم تا این تیم تا آغاز مسابقات به جایگاه واقعی خود دست یابد و با قدرت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به میدان برود.

توجهی به تیم ملی فوتبال ساحلی ندارند

کفاشیان در خصوص تیم فوتبال ساحلی خاطرنشان کرد: مسئولین این تیم خیلی نگاه جدی به آن ندارند و حتی در شرایطی که ما از آنها خواسته بودیم برنامه خود را ارائه داده تا بتوانیم با حضور در تمرینات این تیم از وضعیت این تیم شناخت پیدا کنیم این اتفاق نیفتاده است. البته  قرار است کمیته تیم های ملی و کمیته فوتبال ساحلی چارت برنامه خود را به مسئولین بدهند تا بتوانیم با انتخاب سرپرست و برنامه ریزی برای حضور موفق این تیم ها شاهد رسیدن این تیم به جایگاه واقعی اش باشیم البته  برنامه های قبلی ضعیف بوده و در صدد تقویت آنها هستیم.

در کار دایی دخالت نمی کنم

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نشستی با علی دایی در خصوص دعوت از بازیکنان بزرگی همچون مهدوی کیا ، کریمی ، هاشمیان و رحمان رضایی به تیم ملی برگزار می کنند ، افزود: از روز اول به دایی قول داده ایم در چنین مسائلی دخالت نکنیم. ایشان هم در برنامه اعلام کردند اگر بازیکنی بتواند آمادگی خود را نشان دهد حتما به تیم ملی دعوت می شود. البته ما در امور خارج از کادر فنی بازیکن خاطی را تنبیه می کنیم که این موضوع ربطی به کادر فنی ندارد. اما در مسائل فنی هیچ دخالتی نمی کنیم و مانعی هم ایجاد نمی کنیم که بازیکنان شایسته به تیم ملی دعوت شوند واگر ایشان بخواهند زمینه حضور آنان را فراهم می کنیم.

نمی توانیم نام حریفان را اعلام کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص بازی با تیم های معتبر دنیا  و آیا پیشنهادی از این تیم ها داشته اند گفت: بعد از جلسه با دایی اگر کادر فنی تیمی را مد نظر داشت با آن تیم وارد مذاکره می شویم و در صورت پاسخ مثبت به صورت جدی بحث مذاکرات را پیگیری می کنیم. البته نمی توانم اسامی تیم هایی که برای بازی تدارکاتی به ما پیشنهاد دادند را اعلام کنیم و در وقت مقتضی نام آنها را اعلام می کنیم.

اظهار نظر در مورد عصبانی بودن دایی

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از وی خواست از علی دایی بخواهد تغییر در برخوردهای خود ایجاد و عصبانیت هایش در زمان پاسخگویی به رسانه های گروهی را تغییر دهد، گفت: این به خصوصیت افراد بر می گردد من نمی توانم دراین خصوص چیزی بگویم  و برای مثال همه به من می گویند زیاد حرف می زنی و شوخی می کنی که این خصوصیت من است.

فعالیت کمیته رسانه ها

کفاشیان با اعلام این خبر که  فدراسیون فوتبال طی روزهای آینده کمیته رسانه ها را فعال می کند، گفت: این کمیته 4 زیر شاخه دارد که هر کدام یک یا دو نماینده معرفی کرده تا این کمیته فعالیتش را با 5 نماینده آغاز کند. ما می خواهیم در کنار تقویم تدارکاتی تقویم رسانه ای خود را نیز ببندیم تا در این بحث با ضابطه از رسانه های مختلف برای حضور در مسابقات مختلف تیم ملی استفاده کنیم  زیرا می دانیم رسانه ها یاردوازدهم تیم ملی هستند و عدم هماهنگی ها با آنها مشکلاتی را پیش می آورد.

وظیفه رسانه ها حمایت از تیم ملی است

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه ها حمایت از کلیه تیم های ملی در بخش آقایان و بانوان است و باید در این خصوص تعاملی ویژه ای بین فدراسیون و رسانه ها باشد افزود: مطمئنا قبل از 15 مرداد انتخابات کمیته رسانه برگزار می شود تا این کمیته ها با مشخص شدن اعضای خود فعالیتش را آغاز کند. مطمئنا ما تابع سیاست گذاریهای این کمیته خواهیم بود حتی اگر تصمیم گیری های آنها خلاف نظر ما باشد آن را اجرا می کنیم. البته از مسئولین رسانه ها واز خبرنگاران می خواهیم در این خصوص فعال باشند.

کاهش 20 درصدی قرارداد بازیکنان

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص کاهش 20 درصدی قرار داد بازیکنان گفت: ثبت قرارداد و پرداخت مبالغ بالابه بازیکنان توازن و عدالت را در فوتبال از بین برده واعتراضات زیادی به همراه داشته ما هم در این خصوص نامه ای را تنظیم کرده ایم و به باشگاه ها ارسال کرده ایم تا حداقل 20 درصد قرار دادی که با بازیکنان جدید خود می بنند را کاهش دهند تا تعادلی در این خصوص ایجاد شود البته  ما الزام و اجباری نداریم و توصیه ما دوستانه و برادرانه است که اگر باشگاهها آن را اجرایی کنند روند فوتبال بسیار خوب پیش می رود.

ماجرای قراردادهای زیر میزی

کفاشیان با اشاره به اینکه نباید اجازه داده شود قراردادهای بازیکنان پشت پرده و یا زیرمیزی بسته شود، گفت: ما نگرانی از باشگاه خصوصی نداریم و تنها نگرانی ما از باشگاههای وابسته به دولت است. براین اساس طی نامه ای که آقای علی آبادی به رئیس جمهوری ارسال کرده اند قرارشده است دکتر احمدی نژاد به وزاری خود دستور داده در این خصوص نظارت بیشتری به باشگاهها شود ما هم مجری سیاستهای دولت هستیم.