تبیان، دستیار زندگی
دیگر می‌شود گفت «سروش صحت» همه عرصه‌های سینما و تلویزیون را تجربه كرده استكارگردانی «چهارخونه»، نویسندگی «ترش و شیرین» و بازی در «مرد هزار چهره» آخرین كارهایی است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان بازی صحت با شمعدانی

سروش صحت

دیگر می‌شود گفت «سروش صحت» همه عرصه‌های سینما و تلویزیون را تجربه كرده است

كارگردانی «چهارخونه»، نویسندگی «ترش و شیرین» و بازی در «مرد هزار چهره» آخرین كارهایی است كه از او در تلویزیون دیده‌ایم و حالا باید منتظر تله فیلمی باشیم كه صحت آن را كارگردانی و فیلمنامه‌اش را بازنویسی كرده و در نهایت بازیگرش هم بوده و به این ترتیب همه توانایی‌هایش را یك جا به نمایش گذاشته است.

«بازی» فیلمی تلویزیونی است كه صحت با حضور در آن نخستین تله فیلمش را هم تجربه كرده است و در واقع به خیل كارگردانانی پیوسته كه این روزها نامشان در تیتراژ تله فیلم‌ها مردم را آخر هفته به تماشای این فیلم‌های تلویزیونی ترغیب می‌كند.

این تله فیلم كه هم اكنون در مراحل تدوین قرار دارد، به تهیه كنندگی «مصطفی عزیزی» و «همایون اسعدیان» برای شبكه 3، ساخته شده و تصویربرداری آن هفته گذشته پس از 23 روز به پایان رسیده. به گفته صحت تا 20 روز دیگر هم به پخش می‌رسد.

سروش صحت درباره حضورش در این تله فیلم به عنوان كارگردان می‌گوید: «مصطفی عزیزی و همایون اسعدیان، فیلمنامه‌ای را كه توسط «علیرضا محمودی» نوشته شده بود به من دادند تا بخوانم. من هم از فیلمنامه خوشم آمد و قبول كردم آن را كارگردانی كنم.»

البته فیلمنامه اولیه توسط صحت بازنویسی شده و پس از آن جلوی دوربین تصویربرداری رفته است.

«بازی» داستانی امروزی را روایت می‌كند. جلال و هدیه ماموریت دارند دو شمعدانی را به مراسم عقد پسر و دختر جوانی در خارج از كشور برسانند و در راه انجام این ماموریت با مشكلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.

در «بازی» و در میان بازیگران آن چهره‌های شناخته شده‌ای را می‌توانید ببینید. بهاره رهنما، سیروس ابراهیم زاده، راضیه برومند، اردشیر كاظمی، حمید مهین‌دوست، علی صادقی، ناصر اسدی آذر، طوفان مهردادیان و البته سروش صحت.

صحت این بار در كاری كه خودش ساخته بازی كرده است. اتفاقی كه اولین بار آن را تجربه كرده است.

صحت درباره این تجربه می‌گوید: «ما برای این نقش نیما رئیسی را در نظر گرفته بودیم و در آخرین روز و زمانی كه قرار بود تصویربرداری را آغاز كنیم متوجه شدیم كه كار او در پروژه قبلی‌اش به پایان نرسیده و نمی‌تواند در كار حضور داشته باشد. وقت كم بود و خیلی فوری می‌خواستیم كار را آغاز كنیم و به همین دلیل قرار شد خودم در این نقش بازی كنم.»

تجربه‌ای كه چندان آسان نبوده اما به خوبی پیش رفته و به گفته خود صحت باعث شده ترسش در این مورد بریزد.

صحت این بار و در این تجربه بازیگری همزمان با كارگردانی‌اش، درمقابل بهاره رهنما بازی كرده است كه حتما بازی به یاد ماندنی شان را در «نان، عشق و موتور هزار» به كارگردانی ابوالحسن داوودی به یاد دارید.

اتفاقی كه به گفته صحت باعث شده كه او جرات كند بازی در تله فیلمی را كه خودش كارگردانی كرده برعهده بگیرد: «تجربه همكاری من و بهاره رهنما بارها اتفاق افتاده و ما جنس بازی یكدیگر را می‌شناسیم. این بار هم تجربه بسیار خوبی بود و این روبه‌روی هم بازی كردن برای من جذاب و شیرین بود. البته باید مردم هم ببینند و نظر بدهند.»

سروش صحت و نویسندگی‌هایش به اندازه بازی و كارگردانی‌اش شناخته شده است. سریال نوروزی «ترش و شیرین» به كارگردانی رضا عطاران یكی از موفق‌ترین كارهای صحت در مقام نویسندگی بود و حالا آنها این همكاری را تكرار می‌كنند.

سروش صحت این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه سریال «بزنگاه» است كه برای ماه رمضان آماده می‌شود. این سریال را عطاران كارگردانی كرده و در آن به همراه حمید لولایی، مرجانه گلچین، علی صادقی و غلامرضا نیكخواه بازی می‌كند.

«بزنگاه» روایت بخشی از زندگی دو برادر و یك خواهر است كه پدرشان فوت می‌كند. این اتفاق منجر می‌شود تا آنها برای به دست آوردن ارث و میراث با یكدیگر درگیر شوند.

صحت كه همراه «ایمان صفایی» مشغول نوشتن فیلمنامه «بزنگاه» است، اطلاعات زیادی درباره این سریال فاش نمی‌كند و تنها می‌گوید كه سریال یك كمدی اجتماعی است.

صحت پس از پایان كارگردانی «بازی» مشغول نوشتن این فیلمنامه است و فیلمنامه را همزمان با تصویربرداری سریال به دست كارگردان و بازیگران آن می‌رساند.

منبع : همشهری