تبیان، دستیار زندگی
عصرهای بهاری و تابستانی، زمان مناسبی برای خوردن یك فنجان چای و یك تكه شیرینی است تا خستگی یك روز بلند از تن بیرون برود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پای زردآلو

(Apricot Pie)

پای زرد آلو

عصرهای بهاری و تابستانی، زمان مناسبی برای خوردن یك فنجان چای و یك تكه شیرینی است تا خستگی یك روز بلند از تن بیرون برود. پس چه بهتر كه این شیرینی، خانگی و تازه باشد تا لذت آن هم چندبرابر شود.

مواد لازم برای 12 نفر:

- آرد گندم  250 گرم

- كره   130 گرم

- شیر   یك قاشق سوپ‌خوری

- شكر   100 گرم

- زرده تخم‌مرغ  2 عدد

- نمك   نوك قاشق چای‌خوری

- زردآلو  600 گرم

- تخم‌مرغ  یك عدد (برای روی پای)

- پودر قند   برای تزیین

روش پخت:

1- آرد، شكر، كره، شیر، نمك و زرده تخم‌مرغ را در كاسه‌ای بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا خمیری نرم حاصل شود. سپس خمیر را با دست به شكل گلوله درآورید و میان یك ‌تكه نایلون پلاستیكی بپیچید. بعد خمیر را برای مدت یك ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت كند.

2- مقداری كره را در كاسه كوچكی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب شود. حالا قالب ‌پای را با كره خوب چرب كنید.

3- زردآلوها را شسته و پس از دو نیم ‌كردن، هسته‌هایشان را خارج كنید. در این فاصله، فر ‌اجاق‌ گاز را روی حرارت 225 درجه سانتی‌گراد(440 درجه فارنهایت) یا شماره‌ هفت روشن كنید تا گرم شود.

4- روی سطحی صاف مانند سینی یا كابینت، مقداری آرد بپاشید. ابتدا نیمی از خمیر را با وردنه و با توجه به ابعاد قالب به شكل گرد، باز كرده و كف قالب پهن كنید. سپس زردآلوهای دو نیم ‌شده را روی خمیر بچینید.

5- باقیمانده خمیر را نیز با همان روش قبلی بر سطح پوشیده ‌شده از آرد توسط وردنه باز كرده و روی زردآلوها پهن كنید. پس از آن، تخم‌مرغ را هم زده و سطح خمیر را با استفاده از قلم مو به تخم‌مرغ آغشته كنید.

6- با استفاده از یك چنگال روی خمیر را سوراخ سوراخ كنید. حالا قالب را به مدت 25دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا پای زردآلو آماده شود.

در پایان، پای را به سینی گردی منتقل كرده و روی آن را مقداری پودر قند بپاشید.

منبع:روزنامه همشهری

*مطالب مرتبط:

 زردآلو؛ طلای تابستان

 نوشیدنی زردآلو و گردو

دسرهلو یا زردآلو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.