تبیان، دستیار زندگی
برنامه Internet Explorer یكى از محبوبترین مرورگرهاى صفحات وب است كه به وسیله آن مى توانید متون و تصویرهاى گرافیكى موجود در صفحات وب را مشاهده نمایید. متاسفانه عدم آشنایى دقیق كاربران با این نرم افزار باعث شده است كه بخش عظیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرورگرى محبوب


برنامه Internet Explorer یكى از محبوبترین مرورگرهاى صفحات وب است كه به وسیله آن مى توانید متون و تصویرهاى گرافیكى موجود در صفحات وب را مشاهده نمایید. متاسفانه عدم آشنایى دقیق كاربران با این نرم افزار باعث شده است كه بخش عظیمى از توانایى هاى این مرورگر بدون استفاده باقى بماند در حالیكه با صرف اندكى وقت و مرورى بر مطالب زیر مى تواند شما را با گوشه هایى از این مرورگر محبوب آشنا كند.

•راه هاى میانبر جهت اضافه كردن سایت مورد علاقه تان به منوى Favorites



در صورتى كه تاكنون جهت اضافه كردن سایت مورد علاقه تان به منوى Favorites از فرمان Add to Favorites استفاده مى كردید مطمئناً وقت زیادى را به هدر داده اید چرا كه راه هاى میانبر زیر بدین منظور در نظر گرفته شده اند در حالى كه در صفحه وب مورد نظر قرار گرفته اید از كلید تركیبى Ctrl+D استفاده كنید یا آیكن موجود در سمت چپ نوار آدرس را با ماوس به روى ابزار Favorites در نوار ابزار كشیده و رها كنید، در هر دو حالت فوق آدرس سایت مورد نظر به منوى اصلى Favorites اضافه خواهد شد.

• استفاده از تكمیل كننده خودكار (AutoComplete) براى صرفه جویى در وقت



هنگامى كه شروع به تایپ یك آدرس مى كنید تكمیل كننده خودكار سعى خواهد كرد تا با نمایش لیستى از نام سایت ها آدرس مورد نظر شما را حدس بزند در صورتى كه آدرس مورد نظر شما در لیست حدسیات تكمیل كننده خودكار قرار داشت به جاى ادامه تایپ، پس از انتخاب آدرس مورد نظر از لیست، كلید Enter را فشار دهید.

•هنگامى كه تكمیل خودكار آدرس (AutoComplete) از كار مى افتد



انباشته شدن تعداد زیادى آدرس در پیشینه (History) مى تواند باعث از كارافتادن و یا كند شدن تكمیل خودكار آدرس شود براى رهایى از این وضعیت اقدام به خانه تكانى و حذف پیشینه آدرس ها نمایید.

• حذف حافظه تكمیل كننده خودكار (AutoComplete)



براى حذف حافظه تكمیل كننده خودكار در فرمها به این طریق عمل كنید: فرمان Internet Options را از منوى Tools اجرا نمایید. پس از انتخاب برگه Content بر روى دكمه AutoComplete كلیك كنید و در پنجره ظاهر شده حافظه تكمیل كننده خودكار را حذف نمایید.

• غیر فعال كردن تكمیل كننده خودكار (AutoComplete)

راى غیر فعال كردن تكمیل كننده خودكار مراحل زیر را دنبال كنید. فرمان Internet Options را از منوى Tools اجرا نمایید. پس از انتخاب برگه Content بر روى دكمه AutoComplete كلیك كنید. در پنجره ظاهر شده گزینه هاى موجود را غیرفعال نمایید و با انتخاب OK عملیات انجام شده را تائید كنید.

• تغییر زمینه نوار ابزار Internet Explorer



براى تغییر زمینه نوار ابزار مى بایستى به سراغ رجیسترى ویندوز بروید.فرمان Regedit را از طریق Run در منوى Start اجرا كنید. مسیر زیر را از قسمت سمت چپ پنجره ویرایشگر رجیسترى دنبال كنید.

EY_CURRENT_USER/SOFTWARE/Microsoft/InternetExplorer/Toolbar/

در ناحیه سمت راست یك String value جدید به نام Back Bitmap ایجاد كرده و بر روى آن كلیك مضاعف نمایید در پنجره ظاهر شده مسیر و نام تصویر مورد نظر (به عنوان مثال: c:/windows/setup.bmp) را تایپ نمایید.

• تغییر صفحه خانگى (Home Page) برنامه Internet Explorer



در صورتى كه مایلید با اجراى برنامه IE سایت مورد نظرتان بر روى صفحه ظاهر شود باید فرمان Internet Options را از منوى Tools اجرا نمایید و آدرس سایت مورد نظر را در كادر بالایى پنجره ظاهر شده وارد نمایید در حین كار نیز مى توانید با انتخاب دكمه Home از نوار ابزار وارد این سایت شوید.

•مرتب سازى سایت ها در پنجره پیشینه (History)



به طور پیش فرض در پنجره پیشینه آدرس هاى به ترتیب هفته، روز و سایت مرتب شده اند، جهت تغییر در ترتیب قرار گرفتن آدرس ها به این طریق عمل كنید دكمه History را از نوار ابزار انتخاب كنید بعد در پنجره سمت چپ بر روى گزینه View كلیك كرده و از لیست ظاهر شده ترتیب دلخواه را انتخاب نمایید.

• حذف پیشینه موجود در نوار آدرس



جهت حذف كلیه آدرس ها ى ذخیره شده در History اعم از آدرس هاى تایپ شده در نوار آدرس و یا كلیك شده بر روى لینك ها ابتدا فرمان Internet Options را از منوى Tools اجرا نمایید بعد بر روى دكمه Clear History كلیك كنید.

برگرفته از سایت از روزنامه شرق