تبیان، دستیار زندگی
علیرضا حیدری مرد 6 مداله كشتی آزاد ایران خداحافظی نا به هنگامی از دنیای كشتی داشت تا همگان را شوكه كند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگذاریم فرزندان کشتی از بین بروند

نگذاریم فرزندان کشتی از بین بروند

علیرضا حیدری مرد 6 مداله كشتی آزاد ایران خداحافظی نا به هنگامی از دنیای كشتی داشت تا همگان را شوكه كند.

به نقل از ایسنا، حیدری كه تمام فكر وذكرش حضور در المپیك پكن بود، برخی رفتارها و مهیا نبودن شرایط برای حضور خود را دلیل خداحافظی غیر منتظره دانست و از برخی ها هم گله مند بود كه البته نامی نبرد.

وی در مورد تصمیم خود برای بازگشت به كشتی گفت: احساس كردم كه هنوز می توانم كسب افتخار كنم و علاوه بر تكمیل افتخاراتم، به تیم ملی هم كمك كنم. در مسابقات انتخابی اصفهان هم در حالی كه 99 كیلو بودم و قصد سفربه اصفهان داشتم، یكی از افراد موثر در فدراسیون تماس گرفت و گفت كه رقابت ها برگزار نمی شود. نامی هم از آن فرد نمی برم. پس از آن رژیم را شكستم و زمانی "صنعت كاران" گفت مسابقه است كه چند كیلو بر وزنم اضافه شده بود.

حیدری به برخورد با خود پس از آن رقابت ها اشاره و افزود: چند نفری كه در مسابقات نبودند را یكی یكی به اردو وارد كردند اما من را دعوت نكردند. جو طوری بود كه انگار می خواستم خود را تحمیل كنم. نمی خواستم تفكرات نسبت به من این گونه باشد. به من میدان نمی دادند. به جام مدوید هم مرا اعزام نكردند و نمی دانم چه كسی آن وسط رل بازی می كرد.

وی تصریح كرد: من سرمربی تیم این مملكت بودم و شش مدال جهانی دارم. حداقل به اندازه نفر اول حق داشتم. اما به من گفتند باید نامه درخواست بدهی تا به اردو راهت دهیم. با این كه احساس كردم خرد شده ام، این كار را كردم چون می خواستم كشتی بگیرم اما ماجراهایی پشت سرهم اتفاق افتاد كه فكر كردم بروم بهتر است.

فنی ترین كشتی گیر سال 97 جهان در مورد تصمیم غیر منتظره خود افزود: با وجود آسیب دیدگی، با 16-17 آمپول خود را به جام تختی رساندم. فكر كردم بهترین كار این است كه شجاعتم و فاصله ام با بقیه را نشان داده و سپس بروم. خواستم بگویم ترسو نیستم. از كشتی هم می روم چون جمع پذیرایم نیست.

نگذاریم فرزندان کشتی از بین بروند

وی ادامه داد: یزدانی خرم گفت من در جریان این مسائل كه می گویی نبودم و همیشه در جهت حمایت و حفظ شان تو حركت كرده ام. من این حرف را از رئیس فدراسیون قبول می كنم اما این اتفاقات برای من افتاد. در این وسط هر كسی، دیگری را مقصر می داند. احساس كردم كه دارم بازی می خورم.

قهرمان سال 98 جهان تصریح کرد: نمی خواهم روبروی كسی بایستم و فردی را مقصر قلمداد كنم. اسم هیچ كس را هم نمی برم. هرچه از لحاظ اجتماعی یا اقتصادی دارم از كشتی است. منتی هم بر سر كشتی یا فردی نمی گذارم اما تحمل این شرایط را نداشتم. با قهرمانان نباید به این صورت برخورد كنند شاید اگر تختی هم زنده بود امروز برخورد خوبی با او نمی كردیم. این حرکت حداقل درسی شد برای خود من تا اگر كسی برایم زحمت كشید، جوابش را با نگاه مثبت بدهم. حیدری ها، خادم ها، دبیرها و جدیدی ها هم رفته اند. بستر باید طوری باشد كه كشتی فرزندانش را پیش خود نگه دارد.

وی افزود: به خاطر كشتی كلی از مسائل زندگی ام را كنار گذاشتم. سال پیش به خاطر غیب در چند كلاس، استادم كه در كمیته ملی المپیك هم هست، مرا حذف كرد. برخوردها با قهرمانان به این شكل است. البته توقعی هم از كسی ندارم.

برنده مدال برنز المپیك آتن در مورد چگونگی انتخاب تیم ملی گفت: اگر قانونمند باشیم باید سعید امیری را به المپیك ببریم اما به نظر من بهترین نفر باید به المپیك برود. امیر گنجی را خیلی دوست دارم و رابطه خانوادگی هم داریم. سال قبل او را كنار گذاشتم و همین سعید ابراهیمی را به جهانی بردم. من با گنجی دوست بودم اما سلیقه و تعصب شخصی را لحاظ نكردم. محمد اصلانی بچه محل من است اما سن‌اش طوری بود كه گفتم اجازه بده تقوی به آسیایی برود. او هم پهلوانی كرد و بدون هیچ اعتراضی پذیرفت. من آن كسی كه ارتباط خصوصی با وی داشتم را كنار گذاشتم.

حیدری در پایان گفت: كشتی در یك جایی به من احتیاج داشت و من چون احساس دین كردم آمدم اما، وقتی دیدم فضا مهیا نیست ، گفتم خداحافظ. آمده بودم تا با تمام وجود كشتی بگیرم اما بهتر است راه را برای جوانان باز كنم. الان هم كشتی گرفتن را دوست دارم و با این تفكر كنار ایستاده ام. خودم خواستم و كنار كشیدم . دیگر كشتی هم نمی خواهم بگیرم . سعی می كنم به ابراهیمی و بقیه نیز برای المپیك كمك كنم.