تبیان، دستیار زندگی
دکتر حسین توکلی با اشاره به زمان برگزاری آزمون سراسری سال 1387 گفت: بر اساس برنامه زمانی کارت ورود به جلسه داوطلبان در روزهای دوشنبه 3 تیرماه 1387 و سه شنبه 4 تیر ماه 1387 توزیع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام زمان توزیع کارت و برگزاری کنکور87 (رقابت یک میلیون و 515 هزار داوطلب)

اعلام زمان توزیع کارت

دکتر حسین توکلی با اشاره به زمان برگزاری آزمون سراسری سال 1387 گفت: بر اساس برنامه زمانی کارت ورود به جلسه داوطلبان در روزهای دوشنبه 3 تیرماه 1387 و سه شنبه 4 تیر ماه 1387 توزیع می شود .

معاون سازمان سنجش اظهار داشت: آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 6 تیر، گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 تیر، علوم تجربی صبح جمعه 7 تیر، زبانهای خارجی بعدازظهر جمعه 7 تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه 8 تیر برگزار می شود.

وی گفت: داوطلبان شرکت کننده در این آزمون از گروههای آزمایشی پنج گانه به سئوالات عمومی و اختصاصی در یک جلسه به صورت تستی چهار گزینه پاسخ خواهند داد.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری برای کلیه داوطلبان اعم از فارغ التحصیلان نظام قدیم و جدید شامل آزمون عمومی و اختصاصی است، گفت: این آزمون برای هریک از داوطلبان به صورت تستی 4 گزینه ای و در حدود اطلاعات علمی مشخص شده نظام جدید آموزش متوسطه سالی واحدی است و طی یک جلسه برگزار می شود.

توکلی گفت: آزمون عمومی برای داوطلبان نظام جدید و قدیم به منظور تشخیص میزان آمادگی داوطلبان در دروس عمومی در حدود اطلاعات سالی واحدی طراحی شده است. آزمون اختصاصی نیز به منظور تعیین میزان آشنایی علمی با پایه های اصلی رشته های موجود در حدود کتب سالی واحدی است.