تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال سپاهان نوین با پیروزی برابر استیل آذین جواز حضور در هشتمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود سپاهان نوین به لیگ برتر

تیم فوتبال سپاهان نوین با پیروزی برابر استیل آذین جواز حضور در هشتمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور را بدست آورد.

به نقل از مهر، دو تیم فوتبال استیل آذین و سپاهان نوین اصفهان از ساعت 17 روز پنجشنبه در دیدار برگشت از مرحله پلی آف لیگ دسته اول باشگاه های کشور به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار تیم فوتبال سپاهان نوین با نتیجه 2 بر یک از سد میزبان خود استیل آذین گذشت تا با توجه به پیروزی 2 بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به رقابت های لیگ برتر صعود کند.

برپایه این گزارش، در این دیدار که در حضور بیش از 5 تماشاگر حاضر در ورزشگاه دستگردی تهران و با قضاوت خداداد افشاریان پیگیری شد، محمد پروین در دقیقه 72 تیم فوتبال استیل آذین را پیش انداخت اما مصطفی شجاعی(79) و قادر افکاری (86) گل های برتری سپاهان نوین را به ثمر رساندند.

با این پیروزی تیم فوتبال سپاهان نوین اصفهان به عنوان نخستین تیم از رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور، جواز حضور در رقابت های لیگ برتر را بدست آورد. اقامه نماز شکر توسط بازیکنان سپاهان نوین پس از صعود به لیگ برتر از نکات قابل توجه این دیدار بود.

دیدار رفت دو تیم فوتبال سپاهان نوین اصفهان و استیل آذیم هم که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شده بود، با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

همچنین در دیگر دیدار این مرحله که دیدار رفت دو تیم محسوب می شد، دو تیم پیام مشهد و فولاد خوزستان در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد و درحضور 20 هزارتماشاگر به تساوی بدون گل رضایت دادند.

با توجه به نتیجه این دیدار، تکلیف دیگر تیم صعود کننده از این مرحله به مسابقات هشتمین دوره لیگ برتر، پس از دیدار برگشت دو تیم که روز پنجشنبه 23/3/87 در ورزشگاه تختی اهواز برگزار می شود، مشخص خواهد شد.

کاظمی: از آنچه می ترسیدیم سرمان آمد

سرمربی تیم فوتبال استیل آذین با ابراز تاسف از ناکامی این تیم در صعود به لیگ برتر گفت: متاسفانه از اتفاقی که می ترسیدیم رخ داد و تیم ما نتوانست مزد زحماتش را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کاظمی که پس از شکست 2 بر یک استیل آذین و ناکامی این تیم در رسیدن به لیگ برتر با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: تیم ما تا دقیقه 70 و زمانی که به گل برتری رسید به خوبی خواسته های کادر فنی را در زمین به اجرا در آورد و مزد زحمات چند ماه خود را گرفت.

وی ادامه داد: اما متاسفانه پس از این گل ما ناچار به انجام دو تعویض اجباری شدیم که بازیکنان جایگزین شرایط حساس این مسابقه را درک نکردند و همین باعث شد تیم ما ضعیف شود و دو گل دریافت کند.

فرهاد کاظمی در ادامه با بیان اینکه " از آنچه می ترسیدند سرشان آمد " خاطر نشان کرد: بعد از اینکه گل برتری را به ثمر رساندیم به بازیکنان سفارش کردیم مراقب ضد حملات تیم حریف باشند اما متاسفانه خواسته های ما به اجرا در نیامد و دو گل خوردیم تا از رسیدن به لیگ برتر محروم شویم.

سرمربی استیل آذین که طی روزهای گذشته نیز با مسئولان این باشگاه به مشکل خورده بود، در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که " فصل آینده در استیل آذین خواهید ماند یا نه "؟  گفت: دیگر تیمی نمانده است که من بخواهم بمانم یا بروم!

چرخابی: فکر نمی کردم لیگ برتری شویم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان نوین گفت: در ابتدای مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور گمان نمی کردم که تیم سپاهان نوین جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را به دست آورد.

حسین چرخابی پس از صعود تیمش به مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با بیان این مطلب به مهر افزود: بازی سختی را مقابل تیم استیل آذین پیش رو داشتیم. زمانی که تیم استیل آذین موفق به زدن گل برتری شد، ما همه چیز را از دست رفته می دیدیم به همین خاطر تاکتیک و روش بازی خود را عوض کردیم و با سیستم 3-4-3 به دروازه تیم میزبان نزدیک شدیم. خوشبختانه این تغییر سیستم جواب داد و با حضور عبداللهی در زمین، روند مسابقه عوض شد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان نوین صادقانه تاکید کرد که در ابتدای مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور، گمان نمی کرده است که تیمش جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را به دست آورد.

وی در ادامه جوانی را رمز موفقیت تیم فوتبال سپاهان نوین اصفهان عنوان کرد و گفت: سپاهان نوین تیمی جوان است و میانگین سنی بازیکنان این تیم کمتر از 23 سال است. این تیم در مسابقات امیدهای کشور عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و پس از آن با حضور درمسابقات منطقه ای لیگ کشور و لیگ دسته دوم عناوین قهرمانی را به دست آورد و راهی دسته اول شد.

چرخابی در خصوص برنامه های آینده این تیم گفت: بطور حتم اسکلت بندی تیم سپاهان نوین را بازیکنان بومی اصفهان تشکیل می دهند و با استفاده از نفرات امید و جوانان باشگاه سپاهان کاستی های خود را جبران می کنیم. ضمن اینکه سپاهان نوین، تیم مردم اصفهان است و حتما درمسابقات لیگ برتر فصل آینده به نمایندگی از این استان حضور می یابد. هر شخصی تصمیم بگیرد امتیاز این تیم را واگذار کند باید پاسخگوی مردم اصفهان باشد.