تبیان، دستیار زندگی
داشتن ورزشگاه مناسب مهم ترین فاكتور لازم براى كسب میزبانى است. اینك كه دو كشور اتریش و سوییس به عنوان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزشگاه هایی زیبا اما نه باشكوه

ورزشگاه هایی زیبا اما نه باشكوه

داشتن ورزشگاه مناسب مهم ترین فاكتور لازم براى كسب میزبانى است. اینك كه دو كشور اتریش و سوییس به عنوان میزبانان مشترك به دنبال برگزارى هرچه با شكوه تر این مهم ترین رقابت فوتبالى در عرصه ملى اروپا هستند، 8 ورزشگاه به عنوان محل برگزارى بازیها انتخاب شده که هر دو كشور میزبان 4 ورزشگاه را به عنوان محل برگزارى رقابت ها مد نظر گرفته اند.

ورزشگاه های کشور سوییس

چهار شهر بازل، برن، ژنو و زوریخ و در اتریش شهرهاى وین، سالز بورگ، گلاگنفورت و اینسبراك میزبان تیم هاى حاضر در مرحله پایانى هستند.

ورزشگاه سوییس استادوژنو است كه در شهر ژنو قرار دارد. این ورزشگاه كه در سال 2003 افتتاح شده، ورزشگاه خانگی سروته بوده كه داراى ظرفیتى معادل 32 هزار نفر است. قرار است در این ورزشگاه 3 بازى مرحله گروهى انجام شود.

استادیوم سنت جیكوب پارك در شهر بازل كه ورزشگاه اصلى تیم اف س بازل محسوب مى شود داراى ظرفیتى معادل 42500 تماشاگر است. در این ورزشگاه قرار است 3 بازى مرحله گروهى سوییس كه بازى افتتاحیه نیز شامل آن مى شود به علاوه دو دیدار مرحله یك چهارم نهایى و یك دیدار از مرحله نیمه نهایى برگزار شود.

ورزشگاه لتزیگراند استادیومى در شهر زوریخ با گنجایش 30 هزار نفر دیگر محل برگزارى رقابت هاى سوییس است. این ورزشگاه كه در سپتامبر 2007 افتتاح شده است ورزشگاه خانگى اف سی زوریخ است و 3 دیدار مرحله گروهى در آن انجام مى شود.

ورزشگاه استاد دوسوییس وانكدورف چهارمین ورزشگاه سوییس براى میزبانى یورو 2008 است. این ورزشگاه كه در سال 1954محل برگزارى فینال جام جهانى بود، در سال 2001 تخریب شد و در سال 2005 بازسازى آن به پایان رسید. این ورزشگاه كه در شهر برن قرار دارد ورزشگاه خانگى بى اس سى یانگ بویز محسوب مى شود و گنجایش 31784 نفر را دارد. در این ورزشگاه 3 دیدار مرحله گروهى انجام مى شود.

شهرورزشگاهگنجایشباشگاه میزبانبازی‌هایی که میزبانی می‌کند
بازل

سنت جیكوب

42500اف سی بازلسوئیس با جمهوری چک(افتتاحیه)، سوئیس با ترکیه، سوئیس با پرتغال، ? بازی یک چهارم پایانی، دیدار نیمه‌پایانی
بازل

وانکدورف

32000سی یانگهلند با ایتالیا، هلند با فرانسه، هلند با رومانی

ژنو

استادوژنو ژنو32000سروتهپرتغال با ترکیه، جمهوری چک با پرتغال، ترکیه با جمهوری چک
زوریخلتزیگراند30000اف سی زوریخرومانی با فرانسه، ایتالیا با رومانی، فرانسه با ایتالیا

ورزشگاه های کشور اتریش

ورزشگاه هایی زیبا اما نه باشكوه

دیگر میزبان یورو 2008 چهار شهر وین، سالزبورگ، گلاگنفورت و اینسبراك را به عنوان میزبان برگزیده است.

ورزشگاه ورترسى اشتادیون در گلاگنفورت با گنجایش 32 هزار نفر دیگر محل برگزارى این رقابت ها محسوب مى شود. در این ورزشگاه كه به تیم اف س كارشن تعلق دارد دیدار مرحله گروهى برگزار مى شود.

سالزبورگ والزسیزنهم استادیوم دیگر محل برگزارى رقابت هاى یورو است. این ورزشگاه 31 هزار نفرى كه در سال 2003 افتتاح شده است ورزشگاه خانگى ردبولز سالزبورگ محسوب مى شود. همچنین 3 دیدار مرحله گروهى در این استادیوم برگزار مى شود.

ورزشگاه ارنست هاپل استادیوم كه در شهر وین قرار دارد ورزشگاه اصلى اتریش محسوب مى شود. این ورزشگاه كه گنجایش 53 هزار نفر را دارد، علاوه بر برگزارى 3 دیدار مرحله گروهى اتریش، دو دیدار مرحله یك چهارم نهایى و یك دیدار مرحله نیمه نهایى در آن برگزار مى شود. در این ورزشگاه 4 فینال رقابت هاى اروپایى برگزار شده است

ورزشگاه تیووس نیو اشتادیون در اینسبراك با گنجایش 30 هزار نفر كه ورزشگاه اختصاصى اف س واكر تیروى محسوب مى شود، دیگر ورزشگاهى است كه رقابت هاى یورو 2008 در آن انجام مى شود. در این ورزشگاه تنها 3 دیدار مرحله گروهى انجام مى شود.

شهر

ورزشگاه

گنجایش

باشگاه میزبان

بازی‌هایی که میزبانی می‌کند

وین

ارنست هاپل

53000تیم ملی اتریشاتریش با کرواسی، اتریش با لهستان، اتریش با آلمان، ? بازی یک چهارم پایانی، مسابقات نیمه‌پایانی و پایانی
گلاگنفورت

هایپو آرنا

32000اف س كارشنآلمان با لهستان، کرواسی با آلمان، لهستان با کرواسی
سالزبورگوالزسیزنهم31000ردبولز سالزبورگیونان با سوئد، یونان با روسیه، یونان با اسپانیا
اینسبروک

تیووس نیو

30000اف سی واکر اینسبروکاسپانیا با روسیه، سوئد با اسپانیا، روسیه با سوئد