تبیان، دستیار زندگی
هر سال خرداد ماه که از راه می رسد مردم ایران از شهرهای مختلف کشور به سمت تهران می آیند تا در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) شرکت کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادگاری های امام

امام خمینی

هر سال خرداد ماه که از راه می رسد مردم ایران از شهرهای مختلف کشور به سمت تهران می آیند تا در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) شرکت کنند.

بچه ها هم با بزرگترها همراه می شوند و از آنها می شنوند که امام مانند پدری مهربان و دوست داشتنی برای ایرانی ها، سال های سال مبارزه کرده و در مقابل رژیم ظالم شاه ایستاده تا ایران به آزادی و سربلندی برسد.

او حالا دیگر در میان ملت ما نیست، اما یادش همیشه در خانه قلب مردم است. از بچه های نوجوان هم که می پرسی او را می شناسند، آشنای سال های جوانی مادر و پدرشان.

امام خمینی (ره) برای همیشه میهمان خاطرات پر افتخار این مردم است. مردمی که برای بچه هایشان مهربانی، تواضع و ایمان بی نظیر امام را تعریف می کنند.

در خاتمه چند خاطره از اطرافیان امام خمینی (ره) را برای شما عزیزان می نویسم و امید آن را دارم که شما نیز رهرو راهش باشید.

ان شاء الله

امام خمینی

خدمتگزار

وقتی که امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو بودن، یکی از خبر نگار های آمریکایی از امام پرسید: چه طور می شود که شما امروز جمله ای می گویید و حرفی می زنید، فردا همه مردم ایران آن را می دانند و خیلی زود به گوششان می رسد؟

امام (ره) در پاسخ به ایشان فرمودند: چون من خدمتگزار و حامی مردم ایران هستم و مردم هم خدمتگزارشان را دوست داردند.

امام خمینی

نان کنجدی

یکی از دوستان امام خمینی (ره) می گوید: یکبار برای امام نان کنجدی خریده بودم. امام وقتی فهمیدند، گفتند: این نان ها را برید پس بدهید و از این به بعد هم نان بی کنجد بخرید، چون بیشتر مردم نان بی کنجد می خورند ما هم باید مثل همه مردم زندگی کنیم.

امام خمینی

بخاری

وقتی امام خمینی (ره) در پاریس بودند، اجازه ندادند توی اتاقشان بخاری نصب کنند.

می گفتند: خیلی ها هستند که فصل زمستان در ایران بخاری ندارند، چرا من باید داشته باشم.

برگرفته از ماهنامه ملیکا و سروش کودکان 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.