تبیان، دستیار زندگی
با اتمام برنامه‌ی «عمو پورنگ» برنامه‌ی «آق جان سلیمان» هرروز در قالب برنامه كودك و نوجوان از شبكه اول سیما پخش می‌شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«آق‌جان سلیمان» هر روز به جای «عموپورنگ»

عموپورنگ

مسلم ‌آقاجان‌زاده: این برنامه نمایش سنتی ایرانی را زنده نگه می‌دارد

با اتمام برنامه‌ی «عمو پورنگ» برنامه‌ی «آق جان سلیمان» هرروز در قالب برنامه كودك و نوجوان از شبكه اول سیما پخش می‌شود.

برنامه‌ی «آق‌جان سلیمان» كه سال گذشته نیز در غیاب برنامه‌ی «عمو پورنگ» هرروز پخش شد، توسط مسلم آقاجان‌زاده همان تهیه‌كننده عموپورنگ تهیه می‌شود.

آقا‌جان‌زاده كه معتقد است برنامه عموپورنگ نیاز به ساختار جدید دارد، همچنین بر این اعتقاد است كه «آقاجان سلیمان» هم در این مدت توانسته است مخاطب خود را پیدا كند.

وی در این‌باره به نظرسنجی مركز تحقیقات سازمان صداوسیما اشاره در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا خاطرنشان كرد كه زمستان سال گذشته طبق این نظرسنجی، «عموپورنگ» 94 درصد مخاطب داشته و مخاطب برنامه «آق‌جان سلیمان» هم 79 درصد بوده است.

آقاجان‌زاده با تأكید براین كه برنامه‌ی «آق‌جان سلیمان» در مجموعه میان كودكان موردقبول واقع شده است، دراین‌باره ادامه داد: برخلاف اغلب برنامه‌های كودك كه با حضور یك مجری جوان برروی آنتن می‌رود، در آق‌جان سلیمان یك پدربزرگ اجرای برنامه را برعهده گرفته است.

این تهیه‌كننده عروسك برنامه‌ی «آق‌جان سلیمان» را برگرفته از عروسك سنتی خودمان «مبارك» خواند كه برای اجرا از اصول خیمه‌ شب‌بازی كمك گرفته است.

مسلم آقاجان‌زاده به ایسنا گفت: جای افتخار دارد یك برنامه كودك با الهام از نمایش‌های قدیمی ایرانی و برگرفته از شیوه نقالی، سعی دارد یاد نمایش‌های عروسكی سنتی را زنده نگه دارد.

براساس این گزارش ایسنا، برنامه‌ی «آق‌جان سلیمان» طی سال‌های گذشته به عنوان جایگزینی برای برنامه عموپورنگ به كودكان معرفی شده است.

این برنامه كه به صورت یك‌روزدرمیان از شبكه اول پخش می‌شد، در اسفندماه 86 یك‌ماه به صورت هرروز برای كودكان به روی آنتن رفت. این برنامه در آذرماه سال 85 و هم‌زمان با حضور داریوش فرضیایی در مناسك حج جای خالی عموپورنگ را پر كرد.

با این‌حال براساس آخرین اعلام مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه اول برنامه آق‌جان سلیمان نیز درسال جدیدی دستخوش تغییر می‌شود. اما این‌كه این تغییر چگونه خواهد بود مشخص نیست.

منبع : ایسنا