تبیان، دستیار زندگی
مربای توت فرنگی مواد لازم: 2 كیلو توت فرنگی تازه و بدون لك 5/1 كیلو شكر  2 قاشق سوپخوری آبلیمو طرز تهیه: دم توت فرنگی ها را گرفته و آنها را بشویید. در ظرف نسبتاً بزرگی شكر بریزید و توت فرنگی ها را طوری در ظرف بریزید كه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مربا و شربت توت فرنگی

مربای توت فرنگی

مواد لازم:

2 كیلو

توت فرنگی تازه و بدون لك

5/1 كیلو

شكر

2 قاشق سوپخوری

آبلیمو

طرز تهیه:

دم توت فرنگی ها را گرفته و آنها را بشویید. در ظرف نسبتاً بزرگی شكر بریزید و توت فرنگی ها را طوری در ظرف بریزید كه در لابه لای آنها شكر قرار گیرد. ظرف را برای یك شب در یخچال یا جای خنك دیگری بگذارید تا توت فرنگی ها آب بیندازد. بعد ظرف را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا مربا بجوشد. مربای توت فرنگی احتیاج به پخت زیادی ندارد. بعد از جوش آمدن 20-15 دقیقه كافی است. كف مربا را یكی دوبار با كفگیر بردارید . شربت آن را امتحان كرده و آبلیمو را اضافه كنید. بعد از قوام آمدن شربت ظرف را از روی حرارت بردارید . پس از خنك شدن مربا آن را در شیشه بریزید و در یخچال نگهدارید.

شربت توت فرنگی

مواد لازم:

3 كیلو

توت فرنگی

3 كیلو

شكر

طرز تهیه:

توت فرنگی ها را شسته و آنها را تمیز می كنیم . در قابلمه بزرگی یك پنجم شكر را می ریزیم و سپس توت فرنگی ها را در لا به لای شكر می ریزیم. ظرف را 6-5 ساعت در یخچال نگه می داریم تا توت ها آب بیندازند. بعد ظرف را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. بعد از اولین جوش می گذاریم 15 دقیقه بجوشد. سپس شربت آن را از صافی رد كرده و مورد مصرف قرار می دهیم.

شربت توت فرنگی با میوه های تازه:

برای تهیه این نوع نوشیدنی، شربت توت فرنگی را با مقداری آب و یخ مخلوط كرده سپس میوه هایی مثل توت فرنگی تازه، سیب گلاب ورقه ورقه شده ی نازك و انگور یاقوتی را به آن اضافه كنید. شربت آماده نوشیدن است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.