تبیان، دستیار زندگی
فیلم «ترانه تنهایی تهران» به‌ كارگردانی سامان سالور به‌عنوان تنها نماینده‌ی سینمای ایران طی سه سانس در شب گذشته و امروز در بخش دو هفته كارگردانان جشنواره ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«یك تصویر واقعی از تهران »

فیلم ترانه تنهایی تهران

روایت پخش‌كننده و كارگردان از نمایش و نشست خبری «ترانه تنهایی تهران» در كن

فیلم «ترانه تنهایی تهران» به‌ كارگردانی سامان سالور به‌عنوان تنها نماینده‌ی سینمای ایران طی سه سانس در شب گذشته و امروز در بخش دو هفته كارگردانان جشنواره به نمایش درآمد و نشست خبری آن ساعاتی قبل برگزار شد.

سامان سالور پس از نمایش فیلم و نشست خبری آن  گفت: باتوجه به سه‌سال دوری سینمای ایران از جشنواره‌ی كن فكر می‌كنم، یك بازگشت غرورآمیزی برای سینمای ایران بود و خود دبیر دوهفته كارگردانان هم به این موضوع اشاره داشتند.

او اظهار خرسندی كرد از اینكه؛ «ترانه تنهایی تهران» نماینده‌ی شایسته‌ای در سالگرد 40سالگی دوهفته‌ای كارگردانان كن است.

وی به نشست خبری كه صبح امروز با خبرنگاران داشت اشاره كرد و گفت: دراین نشست تورج اصلانی مدیر فیلمبرداری، ساسان سالور مدیر تولید و نسرین میرشب مرا همراهی می‌كردند.

این كارگردان درباره‌ی نكات مطرح شده در نشست خبری توضیح داد: مطرح شد كه در فیلم «ترانه تنهایی تهران»، شهر تهران خیلی خوب و زیبا تصویر شده است و به‌ پیشرفت آن هم اشاره می‌كردند، بنابراین بنده هم خوشحالم كه یك تصویر واقعی از تهران با تمام مشكلات و معضلاتی كه دارد به نمایش درآمد.

نسرین میرشب پخش‌كننده‌ی این فیلم نیز گفت: فیلم «ترانه‌ تنهایی تهران» در این جشنواره نمایش موفقی داشت و در اكران صبح امروز دو هفته كارگردانان برخلاف معمول، دبیر دو هفته‌ی كارگردانان «سامان سالور» را معرفی كرد.

او به مذاكرات پخش‌كنندگان و تهیه‌كنندگان در حاشیه‌ی نمایش این فیلم اشاره كرد و به ایسنا گفت: با یكی از مدیران و پخش‌كنندگان صحبت می‌كردم، او معتقد بود، این فیلم شایسته حضور در‌ بخش رسمی‌ بوده است و به سوژه و ریتم خاص آن اشاره می‌شد.

او در پایان خبر داد كه؛ حضور این فیلم در فستیوال «مونیخ» پس از جشنواره‌ی كن قطعی شده است.

امشب آخرین نمایش فیلم «ترانه تنهایی تهران» برای خریداران و پخش‌كنندگان در جشنواره كن خواهد بود.

بنا بر این گزارش در نمایش سه سانس «ترانه تنهایی تهران» از ایران فاطمه معتمد‌آریا، سیف‌الله صمدیان، علیرضا شجاع‌نوری، فرهاد توحیدی، غلامرضا موسوی، محمد اطبایی و مدیران بخش بین‌الملل بنیاد سینمای فارابی، كانون پرورش فكری كودكان‌ونوجوانان حضور داشتند.

«ترانه تنهایی تهران» درباره‌ی بهروز است كه سابقا در جنگ بی‌سیمچی بوده و به همراه پسرخاله‌اش حمید كه مهندس مخابرات و بیكار است، اكنون در تهران مشغول نصب آنتن‌های ماهواره‌اند.

عوامل پشت دوربین كه در این پروژه همكاری داشتند عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، صدابردار: محمد شاهوردی با تشكر از حسین قورچیان و مهدی صالح كرمانی با موسیقی محمد سالاروند، تدوین: سامان سالور، آرزو ارزانش، دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز: مجید بلون، دستیار كارگردان: علی عسگری، منشی صحنه: بهناز تاجیك، مدیر تولید: ساسان سالور، مدیر تداركات: محمدرضا سالور، طراح صحنه: سامان سالور، مهسا حسینی، بازیگران: زنده‌یاد بهروز جلیلی، مجتبی بی‌طرفان، مریم صباغیان، محمد فصیحی، محمدرضا سالور و تهیه كننده سامان سالور، كمپانی دریم‌ لب فرانسه.

 منبع : ایسنا