تبیان، دستیار زندگی
اولین سمینار اورکلاکینگ ایران به همت گروه شرکت‌های آواژنگ و شرکت گیگابایت، 26 و 27 ماه جاری در محل مجموعه فرهنگی نارنجستان تهران برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین فستیوال اوركلاكینگ ایران

اولین سمینار اورکلاکینگ ایران به همت گروه شرکت‌های آواژنگ و شرکت گیگابایت، 26 و 27 ماه جاری در محل مجموعه فرهنگی نارنجستان تهران برگزار شد.

در این سمینار دو روزه حدود 600 نفر از علاقه‌مندان به دانش اورکلاکینگ آموزش‌های لازم را از متخصصان تایوانی شرکت گیگابایت در این حوزه دریافت کردند.

همچنین در این سمینار سخنرانان ضمن تشریح مزایا و معایت اورکلاکینگ، شیوه‌های رایج اورکلاکینگ را معرفی کرده و به همراه شرکت کنندگان یک سیستم را به صورت عملی اورکلاک کردند.

در نشست مطبوعاتی كه به مناسبت این فستیوال عصر روز پنج شنبه در محل برپایی فستیوال برگزار شد، خانم ورونیکا هیسایو، مدیر بخش بازاریابی منطقه خاورمیانه شرکت گیگابایت‌، آقای جنس ین کارشناس محصول اداره بازاریابی این شرکت به سئوالات خبرنگاران در مورد این فستیوال جواب دادند.

اولین فستیوال اوركلاكینگ ایران

مدیر روابط‌عمومی گروه شرکت‌های آواژنگ ضمن اشاره به این نکته كه اورکلاکینگ دانشی نوپا و جوان در میان علاقه‌مندان و کاربران رایانه‌های شخصی است، گفت: این فستیوال که با پیشقدمی گروه شرکت‌های آواژنگ و شرکت گیگابایت برگزار شد، اولین قدم جدی در زمینه اورکلاکینگ و مباحث مرتبط با آن در کشور و شروع راهی طولانی و نوید دهنده رخدادهای جدیدی در آینده است.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین گردهم‌آیی را ایجاد بستر مناسب برای فعالیت و آشنایی هر چه بیشتر کاربران ایرانی با اورکلاک بوده است.

او با موفق دانستن این سمینار، آن را آغاز حرکتی نو در راستای ارتقای دانش سخت‌افزار خریداران قطعات کامپیوتری دانست که در نهایت هم برای فروشنده و هم برای خریدار سود ده خواهد بود.

مدیران شرکت گیگابایت نیز که تجربه برپایی سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در ابعاد کوچک‌تر در دیگر نقاط جهان را داشتند، اولین فستیوال اورکلاکینگ ایران را بزرگ‌ترین رخداد برگزار شده در این سطح توسط این شرکت در رابطه با اورکلاکینگ در جهان دانستند و اظهار امیدواری كردند كه چنین تجربه‌ای را بتوانند پس از ایران در كشورهای دیگری تجربه كنند.

کارشناس محصول اداره بازاریابی شرکت گیگابایت، به وجود آوردن یک محیط آموزشی و در عین حال تعاملی برای تجربه کردن اورکلاکینگ از نزدیک و در کنار دیگر کاربران را فرصتی دانست که آواژنگ و گیگابایت خود را ملزم به فراهم آوردن آن می‌دانند و حرکتی دانست كه با ادامه پیدا کردن خود در آینده به بهبود سطح دانش کاربران ایرانی و طبیعتا بوجود آمدن نیازها و بازارهای جدید منجر خواهد شد.

اولین فستیوال اوركلاكینگ ایران

در گوشه و کنار دنیا مسابقات بسیاری در حوزه اورکلاک برگزار می‌شود. از اهداف دیگر برگزاری این سمینار، آموزش و آماده‌سازی اورکلاکرهای ایرانی برای شرکت در این مسابقات بوده است.

در حاشیه این رقابت، وب سایت http://www.overclocking.ir به عنوان مرجع اوركلاكینگ آغاز بکار کرد كه پس از این فستیوال این سایت به تشریح اطلاعات بیشر، اخبار و حواشی اوركلاكینگ در ایران و جهان خواهد پرداخت و تلاش خواهد نمود به هدایت اوركلاكرهای ایرانی بپردازد.

گفتنی است اورکلاک پروسه‌ای است که طی آن یک یا چند قطعه سخت‌افزاری در فرکانس‌هایی بالاتر از میزان استاندارد تعیین شده توسط شرکت سازنده کار می‌کنند. اورکلاکینگ در جهان از طرفداران زیادی برخوردار است ولی متاسفانه تاکنون در کشور ما کمتر مورد توجه دوستداران دانش سخت‌افزار قرار گرفته است.

برگزاری چنین سمینارهایی می‌تواند با آشنا کردن کاربران ایرانی با این دانش آنها را به جامعه اورکلاکرهای حرفه‌ای دنیا وارد کند.

شرکت سامسونگ به همراه نشریات عصر ارتباط و چهل چراغ هم به عنوان دیگر حامیان این سمینار به گروه شرکت‌های آواژنگ در برگزاری هرچه بهتر این گردهم‌آیی یاری رساندند.

منبع: ایتنا