تبیان، دستیار زندگی
هنگامی که سال ها پیش امام خمینی، حکم قتل سلمان رشدی را به سبب نگارش کتاب آیات شیطانی صادر کرد، شاید کمتر کسی اهمیت این حکم را به خوبی درک می کرد و احتمالاً از همین روی بود که عده ای نیز به این حکم امام مظنون بودند.اما این حکم تا به امروز از سوی مسلمانان ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویلدرز، سلمان رشدی دیگر

ویلدرز، سلمان رشدی دیگر

هنگامی که سال ها پیش امام خمینی، حکم قتل سلمان رشدی را به سبب نگارش کتاب آیات شیطانی صادر کرد، شاید کمتر کسی اهمیت این حکم را به خوبی درک می کرد و احتمالاً از همین روی بود که عده ای نیز به این حکم امام مظنون بودند.اما این حکم تا به امروز از سوی مسلمانان اجرا نشد و ولایتمدارانی همچون ابومازح نیز که مصمم به اجرای آن شدند، به شهادت نائل گشته و از اجرای آن  بازماندند.

گویا اولین باری که بعد از مدت ها فراموشی، دوباره حکم امام در مورد سلمان رشدی به یادها رجوع کرد، در ماجرای توهین به پیامبر بود از سوی "کورت ویستر گارد" کاریکاتوریست "؛ كه شاید این اقدام هماهنگ غرب در مواجهه با اسلام محکی بود برای سنجش میزان واکنش های مسلمانان به این توهین.

این بار نیز حکم قتل کاریکاتوریست دانمارکی صادر شد و باز هم این حکم مسکوت ماند تا حدس غربی ها درست از آب دربیاید که مسلمانان آنقدرها هم که شلوغش می کنند، نیستند و بعد از کمی داد و فریاد به خانه های خود رفته و شتری را که دیده اند، نادیده می انگارند.

اما بالاخره پس از مدت ها کش و قوس گیرت ویلدرز سیاستمدار راستگرای هلندی فیلم جنجالی خود-فتنه- در توهین به قرآن را در اینترنت منتشر کرد و نشان داد که برای توهین به اسلام و قرآن و مسلمانان مصمم تر از مسلمانان است برای دفاع از اسلام.هر چند این فیلم از سوی اغلب مجامع بین المللی از قبیل سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین دولت هلند و دانمارک! و ... محکوم شده است اما نگاهی به بیانیه های صادر شده از سوی این مجامع و گفته های رجال سیاسی یاد شده، لطایف جالبی را با خود به همراه دارد.

سخنان «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه خود مبنی بر اینکه هیچ چیز تحریك به خشونت! و كینه توزی! را توجیه نمی‌كند، سخنان «پییر شتگ مولر» وزیر خارجه دانمارك در خصوص پخش فیلم ضد اسلامی که آن را اقدامی غیرمنصفانه و عاملی برای ایجاد تنش در جهان دانسته است، همچنین سخنان نخست وزیر هلند که این فیلم را موضع دولت هلند ندانسته است و ... همگی پیش از آنکه در مذمت توهین به یک مذهب و عقیده بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان باشد، از ترس واکنش مسلمانان بیان شده است.

شرکت اینترنتی "لایو لیک " که میزبانی فیلم ضد اسلامی "فتنه" ساخته نماینده دست راستی پارلمان هلند را به عهده داشت نیز اعلام کرده است که به دلیل «ترس از خطرهائی که متوجه کارکنان این موسسه است»، فیلم موهن و ضد اسلامی مذكور را از روی "سایت مركزی" خود بر داشته است.

لذا گفته های بالا همگی ناشی از این است که تنها چیزی که غرب غارتگر را از توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان باز می دارد، تنها واکنشی در خور به این اقدامات است تا بر اساس شرع مقدس خود، عامل سبّ قرآن و سبّ نبی را به مجازات در خور خود که همان «قتل»  است برساند.

سخن آخر:

مسلماً اگر حکم امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) در خصوص سلمان رشدی از سوی یک و نیم میلیارد مسلمان بر روی زمین نمی ماند، دیگر شاهد ظهور ویسترگاردها و ویلدرزها نبودیم و این سرچشمه گنداب توهین به دین اسلام خشکانده می شد.

             کیان عبدالهی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.