تبیان، دستیار زندگی
اكنون باید به ویلدرز بفهماند كسی كه خانه‌اش از شیشه است، نباید به خانه همسایه سنگ اندازی كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شلیک به چشم فتنه!

ویلدرز

...آیا باز هم لازم است كه مسلمانان به خیابانها بریزند و پرچم هلند را به آتش بكشند و خشم خود را از این كار غیراخلاقی هلندی‌ها نشان دهند؟ یا باید به انتظار محكومیت مجامع حقوق بشر بشینند؟ و یا راه سومی هم وجود دارد؟

رشد اسلام گرایی در اروپا مسیحیان تندرو را بر آن داشته تا دست به حملات توهین آمیز و ناجوانمردانه نسبت به اسلام بزنند. سلسله حملات منسجمی از سخنرانی توهین آمیز پاپ تا كاریكاتورهای دانماركی و امروز هم فیلم موهن "فتنه" و فیلم بعدی كه در راه است. (كارتون هجو آمیزی در باره یكی از زنان پیامبر اسلام) همه و همه نشان از ترس مسیحیان تندرو از گسترش اسلام در اروپا است.

در موارد قبل، جوشش و عشق مسلمانان به پیامبر مهربانی ها، آنان را بر آن داشت تا به خیابان‌ها بریزند و اعتراض خود را به این اقدامات توهین آمیز نشان دهند ولی چنان كه افتد و دانی این واكنش‌ها اثر چندانی نداشت و فقط حساسیت و عشق مسلمانان را نسبت به پیامبرشان نشان می‌داد و در طرف مقابل هر كسی كه دچار شهوت شهرت بود، قلمی به دست گرفت و طعنی به اسلام زد، شاید در قبال این توهین به نان و نوایی برسد.

این بار گریت وایلدرز نماینده پارلمان هلند با ساختن فیلم كوتاه فتنه و تلفیق قرآن با اعمال تروریستی وهابیان -كه وظیفه‌ای جز ریختن خون دیگر مسلمانان ندارند-، خواست نشان دهد اسلام با تروریست برابر است و خواستند به بهانه دفاع از آزادی بیان، سنگی به قامت رعنای اسلام بزنند غافل از آنكه چراغی را كه ایزد بر فروزد، هر آن كس پف كند ریشش بسوزد.

مهمترین سوالی كه اكنون با آن روبرو هستیم این است كه واكنش مسلمانان نسبت به فیلم فتنه باید چگونه باشد؟

آیا باز هم لازم است كه به خیابانها بریزند و پرچم هلند را به آتش بكشند و خشم خود را از این كار غیراخلاقی و غیرانسانی هلندی‌ها نشان دهند؟ و یا باید به انتظار محكومیت مجامع حقوق بشر بشینند و دست بر روی دست بگذارند؟ و یا راه سومی هم وجود دارد تا هم مسیحیان افراطی نتوانند لذت توهین به بیش از یك ملیارد و نیم مسلمان را احساس كنند و هم از تكرار چنین توهین هایی كه نتیجه‌ای جز جنگ تمدن‌ها به بار نخواهد آورد جلو گیری شود؟

آن راه سوم چیست؟

آیا باید به انتظارمحكومیت مجامع حقوق بشر بنشینیم و زمین را به زمان بفروشیم و یا به مانند كاریكاتور‌های دانمارك به خیابان‌ها بریزیم و پرچم هلند را به آتش بكشیم؟ و یا راه حل سوم را پیش بگیریم و هر حمله‌ای را به حمله‌ای متقابل پاسخ دهیم و هر توهینی با حقیقتی دندان شکن پاسخ دهیم.

در كتاب مقدس تحریف شده وقتی حضرت موسی مأموریت می‌یابد که بنی‌اسرائیل را از مصر به كنعان آورد، در بین راه با قبایلی برخورد می‌كنند كه بنا است بنی‌اسراییل در سرزمین ایشان زندگی كنند و باید این قبایل از بین بروند؛ لذا در كتاب مقدس نوشته شده است که خدا به حضرت موسی دستور می‌دهد با این قبایل بجنگد و همه ایشان از زن و مرد و كوچك و شیرخوار را از دم شمشیر بگذران

البته این مسلم است كه آیین ما، اجازه توهین به مقدسات دیگران را نمی‌دهد و نمی‌توانیم و نباید به مقدسات مسیحیان تندرو توهین كنیم ولی آیا نمی‌توان واقعیت‌های كتاب مقدس موجود مسیحیان را هم به تصویر كشید؟

اگر به خاطر یك آیه جهاد كه در شرایطی كاملاً انسانی وضع شده به ما تهمت تروریست بودن می‌زنند، خوب است بدانیم در كتاب مقدس موجود مسیحیان، خشونت‌های چندش آوری وجود دارد كه قلب هر انسانی از شنیدن آن به درد می‌آید. هنگامی كه به فرمان "یهوه" به شهرها حمله می‌كنند و كودكان و زنان را به آتش می‌كشند و كودكان شیرخواره مقابل چشم مادران سر بریده می‌شوند و میلیونها انسان، به خاطر تصاحب زمینشان، بدین طریق نابود می‌شوند.

آیا به تصویر كشیدن این خشونت‌ها كه از واقعیت‌های كتاب مقدس مسیحیان است، پاسخ مناسبی به توهین کنندگان مسیحی- صهیونیسم نیست؟

اگر ما به خاطر وجود آیه جهاد كه فقط در شرایط میدان جنگ وضع شده، تروریست هستیم، پس باید نام این نسل كشی‌های میلیونی كتب مقدس را چه بنهیم؟

مناسب است به چند نمونه از این موارد در كتاب مقدس اشاره شود:

در جنگ هیچ جنبده‌ای را زنده مگذار

در كتاب مقدس تحریف شده وقتی حضرت موسی مأموریت می‌یابد که بنی‌اسرائیل را از مصر به كنعان آورد، در بین راه با قبایلی برخورد می‌كنند كه بنا است بنی‌اسراییل در سرزمین ایشان زندگی كنند و باید این قبایل از بین بروند؛ لذا در كتاب مقدس نوشته شده است که خدا به حضرت موسی دستور می‌دهد با این قبایل بجنگد و همه ایشان از زن و مرد و كوچك و شیرخوار را از دم شمشیر بگذران:

«چون به شهری نزدیک آیی تا با آن جنگ نمایی... از شهرهای این امت‌هایی که یهُوه، خدایت، تو را به ملکیت می‌دهد، هیچ ذی‌نفس را زنده مگذار؛ بلکه ایشان را،...، بالکل هلاک ساز.» (سفر تثنیه، 20: 10-17)

گناه كودكان شیرخواره‌ای كه در این شهرها زندگی می‌كردند چه بود؟ چرا باید قتل‌عام می‌شدند؟ گناهشان جز اینكه ساكن شهری هستند كه بنی‌اسرائیل به زمین آن چشم دارند، چه بود؟

زنان و اطفال را بکشید

حال ببینیم بنا به گفته عهد عتیق، حضرت موسی با این دستور چه می‌كند؟

بنا بر این روایت تحریف‌شده کتاب مقدس، وقتی ایشان به شهر سیحون حمله می‌كنند، هم? زنان و كودكان را نیز از دم شمشیر می‌گذرانند تا بتوانند زمین ایشان را تصرف كنند:

«آنگاه سیحون با تمامی قوم خود به مقابل? ما برای جنگ كردن در یاهَص بیرون آمدند. و یهُوَه خدای ما او را به دست ما تسلیم نموده، او را با پسرانش و جمیع قومش زدیم و تمامی شهرهای او را در آن وقت گرفته، مردان و زنان و اطفال هر شهر را هلاك كردیم كه یكی را باقی نگذاشتیم. لیكن بهایم را با غنیمت شهرهایی كه گرفته بودیم،.»

(سفر تثنیه، 2: 32-37.)

چرا كودكان اجازه نداشتند زنده بمانند؟ چرا باید هم? ساكنان این مملكت از بین بروند تا ساكنان جدید در این سرزمین ساكن شوند؟

کشتار و سوزاندن زنان و کودکان

در ادامه این جنگ‌ها و نسل‌كشی‌ها، به ادعای کتاب مقدس یهودیان، نوبت به یوشع می‌رسد. به ادعای تورات موجود، ایشان دیگر نه تنها مردم و زنان و كودكان بی‌پناه شهرها را سرمی‌برید، بلكه گاو و گوسفندها را هم سربریده، همه را از دم هلاك كرده، سپس شهر را در آتش سوزانید:

«آنگاه قوم صدا زدند و كَرِنّاها را نواختند. و چون قوم آواز كَرِنّا را شنیدند و قوم به آواز بلند صدا زدند، حصار شهر به زمین افتاد. و قوم یعنی هركس پیش روی خود به شهر برآمد و شهر را گرفتند و هرآنچه در شهر بود از مرد و زن و جوان و پیر و حتی گاو و گوسفند و الاغ را به دم شمشیر هلاك كردند و شهر را با آنچه در آن بود، به آتش سوزانیدند؛ لیكن نقره و طلا و ظروف مسین و آهنین را به خزان? خان? خداوند گذاردند.» (یوشع، 6: 20و21و24)

البته هر لشگر پیروزی می‌تواند به زن و كودكان شهر مغلوب و حتی به گاو و گوسفندهای شهر رحم نكند و همه را از دم قتل‌عام كند ولی كشتن بی‌هدف بهایم چه منفعتی برای لشگر پیروز دارد؟

و اگر بنا باشد یكی از دو كتاب قرآن و كتاب مقدس تحریف شده را خشن بنامیم، كدامیك سزاوار است؟ و اكنون باید به ویلدرز بفهماند كسی كه خانه‌اش از شیشه است، نباید به خانه همسایه سنگ اندازی كند.

حکم مرتد در کتاب مقدس مسیحیان

یکی از اعتراضاتی که مبشران مسیحی به اسلام وارد می‌کنند، بحث ارتداد است. البته این بحث را با نگاهی غیرواقع‌بینانه و به نحوی مغرضانه بیان می‌کنند، در حالیکه در کتاب مقدس هم احکام شدیدی برای مرتد وضع شده که به یک نمونه آن اشاره می‌کنیم كه اگر اهل یک شهر مرتد شوند، دستور متفاوت می‌شود و باید همه اهالی شهر از کوچک بزرگ و حتی گاو و گوسفند از دم کشته شوند و اجسادشان نیز با اتش سوزانده شود.

اگر درباره یكی از شهرهایی كه یهُوَه خدایت به تو به جهت سكونت می‌دهد كه بعضی پسران بلّیعال از میان تو بیرون رفته، ساكنان شهر خود را منحرف ساخته، گفته‌اند برویم و خدایان غیر را كه نشناخته‌اید، عبادت نماییم آنگاه تفحص و تجسس نموده نیكو استفسار نما و اینك اگر این امر صحیح و یقین باشد كه این رجاست در میان تو معمول شده است. البته ساكنان آن شهر را به دم شمشیر بكُش و آن‌را با هرچه در آن است و بهایمش را به دم شمشیر هلاك نما. و همه‌ی غنیمت آن‌را در میان كوچه‌اش جمع كن و شهر را با تمامی غنیمتش برای یهُوَه خدایت به آتش بالكّل بسوزان و آن تا به ابد تلّی خواهد بود و بار دیگر بنا نخواهد شد. (تثنیه فصل 13: 12-17) ...

این آیاتی است كه همه مسیحیان باید به آن ایمان داشته باشند گرچه دیگر به آن عمل نمی‌كنند و در صورت انكار یكی از این آیات، كلیسا تردیدی در كفر ایشان نمی‌كند و با وجود این همه آیان خشن در كتاب مقدس مسیحیان همواره به مسلمانان تهمت تروریست بودن می‌زنند.

و اگر بنا باشد یكی از دو كتاب قرآن و كتاب مقدس تحریف شده را خشن بنامیم، كدامیك سزاوار است؟ و اكنون باید به ویلدرز بفهماند كسی كه خانه‌اش از شیشه است، نباید به خانه همسایه سنگ اندازی كند.

محمد کاشانی، کارشناس مسیحیت، با تصرف و تلخیص

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.