تبیان، دستیار زندگی
اگر شما ورزش نمی كنید و درانجام آن تردید دارید، به خاطر این موضوع كه نگران هستید بعد از رهایی ورزش عضلات شما به چربی تبدیل می شوند، اشتباه بزرگی می كنید. عضلات هیچ گاه به چربی تبدیل نمی شوند. وقتی شما ورزش می كنید، ماهیچه ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عضله به چربی تبدیل نمی شود

اگر شما ورزش نمی كنید و درانجام آن تردید دارید، به خاطر این موضوع كه نگران هستید بعد از رهایی ورزش عضلات شما به چربی تبدیل می شوند، اشتباه بزرگی می كنید.

عضلات هیچ گاه به چربی تبدیل نمی شوند. وقتی شما ورزش می كنید، ماهیچه ها یتان حجیم تر و قوی تر می شوند زیرا ورزش باعث می شود واحدهای سازنده پروتئین بنام اسیدهای آمینه در ماهیچه ها جمع شوند.

در طی فعالیت روزانه، اسیدهای آمینه از ماهیچه ها وارد جریان خون شده و بعد از مدتی مجدداً وارد عضله می شوند. ورزش مهمترین عامل، برگشت مجدد اسیدهای آمینه به عضله است.

زمانیكه شما ورزش كردن را رها می كنید، اسید آمینه كمتری به سمت ماهیچه بر می گردد و در نتیجه عضلات كوچك می شوند و اسید آمینه هایی كه نتوانند وارد عضله شوند توسط كبد از جریان خون برداشته می شوند.

زمانی كه ذخیره پروتئینی بدن شما تكمیل می شود و راهی برای ذخیره كردن پروتئین اضافی وجود ندارد، كبد پروتئین اضافی را به چربی تبدیل می كند یا آنها را صرف تولید انرژی می كند. به همین دلیل با توقف ورزش، چاق می شوید.در این موقع شما متناسب با وضعیت بدنی خود بایستی غذای كمتری مصرف كنید تا دچار چاقی نشوید. در هنگام ورزش نیاز شما به مواد غذایی بخصوص غذاهای پروتئین دار مثل انواع گوشت، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات افزایش می یابد تا عضله سازی به شكل مناسب انجام شود.

دوباره می گوییم كه با توقف ورزش هیچگاه عضله به چربی تبدیل نمی شود.

نیره ولدخانی- كارشناس تغذیه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.