تبیان، دستیار زندگی
شبكه هاى قدرتمند فساد اقتصادى سعى دارند در را بر همان پاشنه بچرخانند و با رابطه سالارى و برخوردارى از رانت ها، به شكاف طبقاتى دامن بزنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مافیاى اقتصادى به دنبال انحراف افكار عمومى

علی سعیدلو

• على سعیدلو: دولت با مهندسى مجدد، تغییرات ریشه اى و اصلاح روش ها، دگرگونى چشمگیرى در مدیریت، اقدامات، خدمات رسانى، بسترسازى زمینه هاى ترقى و سرعت در اجرا را فراهم كرده است

• شبكه هاى قدرتمند فساد اقتصادى سعى دارند در را بر همان پاشنه بچرخانند و با رابطه سالارى و برخوردارى از رانت ها، به شكاف طبقاتى دامن بزنند

معاون اجرایى رئیس جمهور تصریح كرد: دولت با مهندسى مجدد، تغییرات ریشه اى و اصلاح روش ها، دگرگونى چشمگیرى در مدیریت، اقدامات، خدمات رسانى، بسترسازى زمینه هاى ترقى و سرعت در اجرا را فراهم كرده است.

دكتر على سعیدلو در گفت وگویى افزود: اصلاحات چشمگیر، مستلزم نوسازى ساختارهاى قدیمى بود كه این اصلاح ساختارها، در بخش هاى مختلف پیوسته با واكنش هاى تدافعى همراه بوده است و نكته اى است كه براى آنان قابل تحمل نیست. وى افزود: براى رسیدن به عدالت اجتماعى نیاز است در بخش هاى مختلف از جمله بخش هاى اقتصادى جراحى هاى جدى صورت بگیرد كه به طور حتم با سنگ اندازى باندهاى مافیاى روبرو خواهد شد.

سعیدلو گفت: دولت نهم در نظام اجرایى اصلاحات اساسى را با هدف رشد و شكوفایى همه جانبه و توزیع امكانات به اجرا درآورد و همه این اصلاح ساختارها و روش ها، علاوه بر كاهش بوروكراسى سرعت اجرا را افزایش داده است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: مجموعه فعالیت ها این امكان را فراهم كرده كه مردم احساس كنند دغدغه هاى آنان مورد توجه دولت قرار گرفته و این اعتمادسازى در پى ابتكار عمل دولت به وجود آمده است.

دكتر سعیدلو گفت: مهمترین چالش در نظام اجرایى آماده نبودن بسترها در كشور بود كه هم اكنون تحول بنیادى متناسب با ظرفیت ها و انتظارات موجود در جامعه ایجاد شده است.

معاون اجرایى رئیس جمهور فرهنگ سازى در كسب و كار را بسترى از همكارى دولت با بخش خصوصى ذكر كرد و افزود: دولت با صداقت و وفادارى سطوح اعتماد بین اقشار مختلف مردم از جمله توجه به سرمایه اجتماعى را فراهم كرد.

سعیدلو دگرگونى هاى عینى در زیرساخت ها را مؤلفه اى براى مشاركت عمومى، برخوردارى دورافتاده ترین مناطق از امكانات و خدمات و شكوفایى عنوان كرد و گفت: مدیریت بر مبناى حضور یا مدیریت قابل رؤیت تضمینى براى ارتقاى بهره ورى و سرعت در آبادانى كشور محسوب مى شود.

دولت در مبارزه با باندهاى مافیایى اقتصادى جدى است

معاون اجرایى رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: شبكه هاى قدرتمند فساد اقتصادى سعى دارند در را بر همان پاشنه بچرخانند و با رابطه سالارى و برخوردارى از رانت ها، به شكاف طبقاتى دامن بزنند.

وى گفت: دولت با پشتیبانى مردم در مبارزه با شبكه ها و باندهاى مافیایى اقتصادى جدى است و با بستن گلوگاه ها و اصلاح ساختارها، تبعیض ها و محرومیت ها را از بین خواهد برد.

وى تأكید كرد: سنگ اندازى، جریان سازى، ایجاد جو روانى و تزریق ناامیدى در پیكره جامعه از ترفندهاى باندها و جریانات مافیایى اقتصادى در كشور بوده و با این شیوه ها سعى دارند افكار عمومى را نسبت به جدى بودن دولت در مبارزه با مافیا و فساد اقتصادى و تبعیض ها، منحرف نمایند.

رئیس ستاد تدابیر ویژه اقتصادى كشور اظهار داشت: وقتى موضوع مبارزه با شبكه هاى فساد اقتصادى مطرح مى شود، بلافاصله عده اى هیاهو راه انداخته، موضوع را سیاسى جلوه مى دهند، عده اى سعى دارند صورت مسئله را خط بزنند و به حذف مطالب مطروحه، در شبكه هاى خبررسانى شان اقدام مى كنند و یا فارغ از موضع گیرى هاى جدید كماكان از موضوعات ساختگى و حاشیه اى حرف مى زنند همه این اقدامات انحرافى نافى اصل موضوع مبارزه با مفاسد نیست.

معاون رئیس جمهور اضافه كرد: جریان سازى و ایجاد موج هاى كاذب، مصادره مطلوب از جمله شگردهاى این جریانات بوده و با این ترفندها سعى مى كنند سدى در مقابل اجراى عدالت اجتماعى و رفع تبعیض ها و رفاه مردم ایجاد كنند.

سعیدلو تصریح كرد: رفتارهاى تكرارى نهادینه شده در سیستم مدیریت از سوى دولت نهم به درستى درك شد و افول مدیریت فرسوده در سیستم اجرا با شیوه مدیریت پویا، احیا گشت.

وى با اشاره به پویایى مدیریت كشور خاطرنشان كرد: سیستم اجرا در حال گذر براى تحول بزرگ در مدیریت است.

منبع: ایران