تبیان، دستیار زندگی
مسوولان مجموعه ورزشی آزادی تهران از هم اكنون در حال آمادگی برای میزبانی ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه آزادی میزبان مسابقات كشورهای اسلامی

مسوولان مجموعه ورزشی آزادی تهران از هم اكنون در حال آمادگی برای میزبانی و برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه دومین دوره‌ی بازی‌های كشورهای اسلامی هستند.

دومین دوره‌ی مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی 13 اكتبر 2009 (22 مهر 1388) در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان برگزار خواهد شد.

اما، مجموعه ورزشی آزادی تهران به عنوان بزرگترین مجموعه ورزشی كشور كه مراسم افتتاحیه و اختتامیه در آن برگزار خواهد شد، هم اكنون در حال آماده‌سازی برای میزبانی هرچه بهتر این رقابت‌هاست و رقمی حدود 6 میلیارد تومان برای بازسازی و نگهداری این مجموعه ورزشی اختصاص یافته است.

"حسن آذری" مدیركل مجموعه ورزشی آزادی تهران كه مهمترین هدف‌گذاری این مجموعه را مسابقات همبستگی كشورهای اسلامی در سال 2009 می‌داند. او به خبرنگار ایسنا گفت: مشكل زیادی برای میزبانی این رقابت‌ها نداریم و با توجه به اینكه اعتبار ما حدود دو برابر افزایش یافته است، با اولویت سازمان تربیت بدنی و شركت نگهداری و توسعه اماكن ورزشی در حال ارتقای سطح كیفیت سالن‌های این مجموعه هستیم.

وی گفت: تعویض كف‌پوش‌ها، رسیدگی به اسكوربردها، نور، صوت، رختكن‌ها، رسیدگی به استادیوم فوتبال و سرویس‌های بهداشتی از جمله قسمت‌هایی است كه در بازسازی‌ها مدنظر ماست تا با بهترین كیفیت برای مهمانان آماده شود.

وی گفت: با توجه به اینكه بخش قابل توجهی از مسابقات تهران در مجموعه ورزشی تهران به همراه مراسم افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شود همكاری همه بخش‌ها را می‌طلبد.

مدیركل مجموعه ورزشی آزادی در رابطه با آسیب نرسیدن به چمن استادیوم آزادی در مراسم افتتاحیه گفت: كمیته‌ی برگزاری مسابقات هنوز برنامه‌ی خود را به ما نداده است و در صورت ابلاغ‌ ما نیز تمهیدات لازم را خواهیم اندیشید.

وی درپاسخ به این سوال كه ظاهرا فیفا از ایران خواسته است طول و عرض زمین آزادی تهران افزایش یابد، آیا در این زمینه اقدامی انجام خواهد شد یا خیر؟ گفت: ما با فیفا و هیچ مرجع دیگری ارتباط مستقیم نداریم و تنها مرجعی كه با آن در ارتباطیم فدراسیون فوتبال است كه اگر استاندارد جدیدی را به ما ابلاغ كند در صورت مقدور اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

حسن میرزا آقابیك، مسوول كمیته برگزاری این رقابت‌ها نیز از افزایش دو برابری شركت كنندگان در دومین دوره بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی خبر داد و به ایسنا گفت: در اولین دوره این مسابقات سه هزار نفر در عربستان شركت كردند و هم اكنون شركت كنندگان به هفت هزار نفر تاكنون رسیده است.

وی در رابطه با چگونگی میزبانی سالن‌های ورزشی در استان‌ها گفت: در استان اصفهان، هندبال در سالن ملت، تكواندو در سالن سجادی، كاراته در سالن پیروزی، شمشیربازی در سالن دانشگاه و فوتبال در نقش جهان برگزار می‌شود، در شهر مشهد نیز كشتی فرنگی در سالن بهشتی، جودو در سالن مهران و باستانی در سالن آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. در تهران نیز دوومیدانی در شیرودی و آفتاب انقلاب و شنا،‌ والیبال، بسكتبال، وزنه‌برداری، تیراندازی و فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی و تنیس روی میز در شیرودی و حجاب برگزار خواهد شد. مسابقات معلولان نیز در 5 رشته در ورزشگاه شهید دستگردی، آكادمی ملی المپیك، مجموعه ورزشی آزادی و شهید افراسیابی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: نكته قابل توجه این مسابقات حضور بانوان در 6 رشته ورزشی و برای اولین بار است.