تبیان، دستیار زندگی
آقای گل لیگ امارات فرهاد مجیدی: دیگر به تیم ملی فكر نمی كنم  ایپنا-فرهاد مجیدی، مهاجم ایرانی تیم الوصل چند صباحی است كه علیرغم ارائه بازی های قابل قبول در تیم باشگاهی اش از پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران محروم است. مهاجم ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی اختصاصی با فرهاد مجیدی آقای گل لیگ امارات

فرهاد مجیدی:

دیگر به تیم ملی فكر نمی كنم

ایپنا-فرهاد مجیدی، مهاجم ایرانی تیم الوصل چند صباحی است كه علیرغم ارائه بازی های قابل قبول در تیم باشگاهی اش از پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران محروم است.

مهاجم ایرانی الوصل در حال حاضر عنوان آقای گلی لیگ امارات را در اختیار دارد و مهره اصلی در تركیب الوصل محسوب می شود. هواداران این تیم هم مجیدی را خیلی دوست دارند.

باعث تاسف است كه در این شرایط مجیدی هم از حضور در تیم ملی نا امید شده و به نوعی این دعوت را رد می كند.

مجیدی در این ارتباط می گوید: من تمام ذهن خودم را معطوف بازی های باشگاهی ام درامارات كرده ام و دیگر به تیم ملی فكر نمی كنم. البته اعتقاد دارم پیراهن تیم ملی خیلی مقدس تر از این حرف ها است كه یك بازیكن این جرات را به خود بدهد تا در مورد آن صحبت كند.

فرهاد مجیدی به نكات جالبی در مورد موقعیت كنونی خودش و الوصل، تیم ملی و لیگ برتر باشگاههای ایران اشاره كرد.

*شایعه تغییر ملیت شما كه در یكی از سایت های خارجی منتشر شده بود تا چه حد صحت دارد؟

مجیدی:این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. من یك ایرانی هستم و به ملیت خودم افتخار می كنم.

*از شرایط خودت در الوصل بگو؟

مجیدی: علیرغم اینكه در دو بازی قبلی نتیجه ای نگرفتیم اما هنوز 4 مسابقه باقی مانده و هنوز می توان امیدوار به كسب قهرمانی بود. این مرحله از رقابت ها حساسیت زیادی دارد و ما هم اگر از فرصت ها استفاده كنیم شانس قهرمانی خواهیم داشت.

* فكر می كنی علت ناكامی های اخیر الوصل در لیگ و جام حذفی چه بوده است؟

مجیدی: به هر حال باید توجه داشت كه تیم الوصل یك تیم درجه یك نیست و جزو تیم های متوسط در لیگ امارات محسوب می شود و حضورش در جمع 4 تیم برتر در حد قهرمانی می باشد و هیچ كس انتظار نداشت بتوانیم خودمان را به جمع 4 تیم برتر لیگ برسانیم، با این حال در چهار مسابقه باقی مانده دو مسابقه را ورزشگاه خانگی و دو مسابقه دیگر را بیرون از خانه انجام خواهیم داد و با شرایط كنونی قهرمانی دور از دسترس نیست. البته من خودم به دلیل مصدومیت در چند دیدار اخیر الوصل نتوانستم از تمام توانایی هایم بهره بگیرم.

*با این حساب الوصل در فصل آینده هم به رقابت های آسیایی راه پیدا نمی كند، قصد نداری به تیم دیگری بروی؟

مجیدی: فعلا به جز تیم الوصل هیچ پیشنهاد دیگری ندارم و اگر نتوانم با آنها به توافق برسم، مجبورم به ایران برگردم.

البته بازی در امارات از نظر مالی بسیار ایده آل است و می توان آینده خود را تامین كرد.

*وضعیت كریمی و الاهلی چطور است؟

مجیدی: تیم الاهلی یكی از تیم های خوب امارات محسوب می شود و در نتایج این تیم كریمی تاثیر زیادی داشته است ، به طور كلی بازیكنان ایرانی در امارات هر كدام نقش تاثیرگذاری در نتایج تیم های خود دارند. به طور مثال از زمانی كه نیكبخت آمده واقعا خیلی به تیم ما كمك كرده و جان تازه ای به تیم تزریق كرده است.

علیرضا هرچند در بازی های اخیر گل نزده اما بسیار خوب كار كرده و به خصوص در مسابقه برابر العین بهترین بازیكن میدان بود.

* فرهاد مجیدی در حال حاضر بهترین گل زن الوصل و لیگ امارات است اما همه می پرسند كه چرا در تیم ملی جایی ندارد؟

مجیدی: این نظر مربیان است و من به نظر آنها احترام می گذارم. آقایان هر طور كه دوست دارند تصمیم بگیرند. من به عنوان یك بازیكن موظف هستم در تمرینات آماده نشان بدهم و برای تیم باشگاهی ام بازی های قابل قبولی ارائه كنم. بقیه مسایل به دست مربیان تیم ملی است و مربیان همیشه طبق خواسته های خودشان بازیكن را انتخاب می كنند اما دعوت نشدن به تیم ملی هیچ گاه تاثیری روی كار من نمی گذارد.

* یعنی اهمیتی برای حضور در تیم ملی قائل نیستی؟

مجیدی: من چنین حرفی زدم؟

*مضمون این حرف ها چیز دیگری نبود.

مجیدی: آرزوی هر بازیكنی است كه روزی پیراهن تیم ملی كشورش را بر تن كند، اما حالا كه دعوت نمی كنند، مجبور نیستم به آن فكر كنم. هرگاه دعوت كردند با جان و دل می آیم و اگر دعوت نكردند آرزوی موفقیت برای تمامی ملی پوشان دارم.

*غیبت تو در تیم ملی برای اماراتی ها عجیب نیست؟

مجیدی: فقط یك بار روزنامه الاتحاد در این ارتباط سوال كرد و من در پاسخ گفتم: كسانی كه در اردوی تیم ملی حضور دارند از لحاظ فنی بهتر از من هستند.

* شاید اختلافاتی باعث دور ماندن تو از تیم ملی شده باشد؟

مجیدی:من از همین جا اعلام می كنم كه فرهاد مجیدی هیچگونه مشكلی با هیچ كدام از مسئولان فدراسیون فوتبال و بازیكنان تیم ملی ندارد و این مسائل اصلا دخالتی در دور ماندن من از تیم ملی ندارد.

* قهرمانی پاس و نایب قهرمانی استقلال را در لیگ برتر چگونه دیدی؟

مجیدی:استقلال هم خوب بازی می كرد و هم اینكه نتایج خوبی هم گرفته بود اما در اواخر فصل به خصوص در مسابقه برابر استقلال اهواز كار این تیم را با مشكل مواجه كرد. البته تیم پاس هم لیاقت قهرمانی را داشت و مثلث خداداد، نكونام و برهانی و هدایتی در این تیم توسط مجید جلالی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم بود.

*گفته می شد قصد داری زمینه حضور برادرت فرزاد را در تیم های اماراتی فراهم سازی؟

مجیدی:صحبت هایی در این خصوص انجام شده اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست و تاچند هفته دیگر مشخص خواهد شد.