تبیان، دستیار زندگی
در روز نخست مسابقات كشتی آزاد گزینشی المپیك، مهدی تقوی و عباس دباغی سهمیه المپیك ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کسب دو سهمیه المپیک در کشتی آزاد

كسب دو سهمیه‌ی المپیك در کشتی آزاد

در روز نخست مسابقات كشتی آزاد گزینشی المپیك، مهدی تقوی و عباس دباغی سهمیه المپیك در اوزان 66 و 55 كیلوگرم را به دست آوردند.

به نقل از(ایسنا)، در رقابت‌های دو وزن اول كشتی آزاد گزینشی المپیك در مارتینی سوئیس، مهدی تقوی دارنده‌ی دو مدال طلای جوانان جهان با پیروزی پنج بر سه(1-0، 0-1، 4-2) مقابل سرافیم بارزاكوف از بلغارستان قهرمان وزن 66 كیلوگرم شد و سهمیه المپیك را برای ایران به دست آورد.

تقوی پس از ده سال طلسم ناكامی‌های كشتی‌گیران ایرانی مقابل بارزاكوف را شكست. دارنده پنج مدال جهان و المپیك از سال 1998 تا به حال كشتی‌گیران شاخص ایران نظیر عباس حاج‌كناری، علیرضا دبیر، محمد طلایی، مسعود واحدی، اصغر بذری و سعید داداشپور را مغلوب كرده بود.

در این وزن آلبرت باتیروف از بلاروس كه در دور سوم 11 بر پنج به تقوی باخته بود به همراه ملی‌پوش ارمنستان سوم شدند تا به المپیك راه یابند.

اما در وزن 55 كیلوگرم عباس دباغی كه در دور مقدماتی گنادی تولبیا از مولداوی را برده و به رادوسلاو ولیكوف بلغاری باخته بود، در مرحله شانس مجدد لئو منگ از چین، امیران كارتانوف از یونان و مارسل اوالد ازآلمان را شكست داد تا ضمن كسب عنوان سوم این وزن، صاحب سهمیه المپیك شود.

ولیكوف و كیم هیو ساب از كره‌جنوبی در این وزن اول و دوم شدند تا المپیكی شوند. دیگر عنوان سوم مشترك این وزن به نامیك سودیموف از آذربایجان رسید.

كشتی آزاد ایران تا به حال در اوزان 55، 66، 84، 96 و 120 كیلوگرم پنج سهمیه المپیك را كسب كرده و مراد محمدی به همراه اصغر بذری برای رسیدن به دو سهمیه باقی‌مانده در سوئیس به رقابت می‌پردازند.

نفرات اول تا سوم این مسابقات(مجموعا چهار نفر) در هر وزن المپیكی می‌شوند.

* رده‌بندی اوزان 55 و 66 كیلوگرم به ترتیب زیر است:

55 كیلوگرم:

1- رادوسلاو ولیكوف(بلغارستان) 2- كیم هیو ساب(كره جنوبی) 3- عباس دباغی(ایران) و نامیك سودیموف(آذربایجان) 5- مارسل اوالد(آلمان) و جان پیندا(كانادا)

66 كیلوگرم:

1- مهدی تقوی(ایران) 2- سرافیم بارزاكوف(بلغارستان) 3- آلبرت باتیروف(بلاروس) و سورن ماركوسیان(ارمنستان) 5- گریگوری ساراسین(سوئیس) و ساندور توزر(مجارستان)