تبیان، دستیار زندگی
" ناراحتی، بیا یك لیوان گل‌‌ گاو ‌زبان بخور، حالت جا بیاد." این توصیه آشنای بسیاری از مادر‌ها و مادر بزرگ‌های ماست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان بیماری ها با طب سنتی(1)

طب سنتی

" ناراحتی، بیا یك لیوان گل‌‌ گاو ‌زبان بخور، حالت جا بیاد." این توصیه آشنای بسیاری از مادر‌ها و مادر بزرگ‌های ماست.

نوشیدن چای و نبات در هنگام دل درد، عرق نعنا در هنگام نفخ، جوشانده ریشه شیرین بیان هنگام درد معده و... از جمله این توصیه‌هاست كه در صندوقچه اسرار هر مادر‌بزرگی پیدا می‌شود.

هر چند كه بسیاری این توصیه‌ها را غیر ‌علمی می‌دانند و زیاد آنها را جدی نمی‌گیرند، اما تاثیر برخی از آنها به صورت علمی ثابت شده است و تعجب می‌كنید اگر بگوییم متخصصان، بسیاری از مواد معمولی و طبیعی را در درمان برخی از مشكلات، كار‌گشا می‌دانند.

برای امتحان این نظریه‌ها فقط كافی است درب كابینت آشپزخانه را باز كنید و این بار نگاهی علمی به محتویات آن بیندازید.

زخم‌های دهانی:

چای بابونه در تسكین درد زخم‌های دهانی موثر است.  این نظر دكتر "راب هیكس" از لندن است كه معتقد است برای تاثیر بهتر باید اجازه دهید دم كرده خنك شود و بعد مصرف شود. البته فراموش نكنید پیش از قورت‌دادن، جوشانده را  در دهان بچرخانید و هر دو ساعت یك بار این كار را تكرار كنید.  این گیاه حاوی موادی است كه التهاب را برطرف می‌كند.

عفونت ادراری:

دكتر "جنی بایروم" متخصص زنان و زایمان یكی از دانشگاه‌های انگلیس توصیه می‌كند برای تسكین درد عفونت دستگاه ادراری،  نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را در 200سی‌سی آب حل كرده و بنوشید. این كار باعث كاهش حالت اسیدی ادرار شده و  در نتیجه سوزش و درد كمتر می‌شود. در صورت بروز اولین نشانه‌های عفونت این كار را یك یا 2 بار در روز انجام دهید.

استفاده از آب آلبالوی خانگی هم در این مورد توصیه می‌شود. آب آلبالو حاوی موادی است كه از فعالیت باكتری‌ "ایكولای(E.coli)" جلوگیری می‌كند. متخصصان به طور معمول التهاب مثانه را به این باكتری نسبت می‌دهند. بنابر‌این اگر آلبالو را بجوشانید تا مایع یكنواختی به‌دست آید و بعد از خنك شدن، آب ‌آلبالو را 2 بار در روز میل كنید، از دردتان كاسته می‌شود.

اگزما:

اگر اگزما دارید یا از خشكی و خارش پوست رنج می برید طبق دستور دكتر "پاول گریفتز" از جو دوسر غافل نشوید. این ماده حاوی تركیبات ضد التهابی به نام "آونانترامید" است كه اثر ضد خارش هم دارد.

برای بهره‌گیری از این خاصیت، كافی است چند قاشق چای خوری جو دوسر را در یك پارچه نخی نازك بریزید و آن را ببندید و در وان آبی كه استحمام می‌كنید قرار دهید.

روغن زیتون هم برای تسكین اگزما مفید است، چون مواد ضد باكتری دارد و جلوی آسیب  دیدن پوست را می‌گیرد.

زگیل:

دكتر "مایكل اونیل" معتقد است اگر روی زگیل را با  قسمت داخلی پوست موز رسیده بپوشانید، به ترمیم آن كمك می‌كند. این ادعای اونیل دلیل ساده‌ای دارد: درون بخش داخلی پوست موز ماده‌ای به نام "موسیلیج" وجود دارد كه خاصیت ضد ویروس دارد. به اعتقاد این متخصص اگر هر شب روی زگیل را با  قسمت داخلی پوست موز بپوشانید، پس از مدتی زگیل برطرف می‌شود.

سركه ماده دیگری است كه دكتر "راونایك" معتقد است در درمان زگیل كاربرد دارد. این متخصص دانشگاه شفیلد، اسید سركه را نابود‌كننده بخش‌های ویروسی زگیل می‌داند و می‌گوید: هر روز حداقل 15 دقیقه ناحیه مبتلا را در سركه رقیق شده فرو ببرید و این كار را آن قدر تكرار كنید تا زگیل برطرف شود.

سیاتیك:

پشت به یك دیوار بایستید و یك سیب زمینی را در ناحیه باسن، درست جایی كه درد از آنجا منشأ می‌گیرد، قرار دهید. این توصیه دكتر "رابین شفرد" به تمام كسانی است كه از درد سیاتیك شكایت دارند. وی كه در زمینه درد‌های استخوانی تخصص دارد، معتقد است وقتی سیب‌زمینی را به دیوار فشار می‌دهید، مثل اهرم بر روی عضله عمل می‌كند و یك محور ایجاد می‌كند كه عضله بر روی آن كشش پیدا می‌كند.

این روش باعث تسكین درد تنش عضلا‌نی ناشی از سیاتیك می‌شود. عصب سیاتیك بزرگ ترین عصب بدن است كه از طناب نخاعی به سمت هر پا امتداد پیدا می‌كند. اگر دردتان زیاد است، هر روز چند بار این كار را تكرار كنید.

ادامه دارد...
منبع : msnbc.com
ترجمه - فرشته آل‌علی

غذاها با طبیعت گرم و سرد در طب سنتی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.