تبیان، دستیار زندگی
اگر نتوانید تصویر مورد نظر خود را برای قرار دادن در صفحه پیدا كنید، می‌توانید خودتان آنرا بسازید. Frontpage 2002 دارای ابزارهایی با بكارگیری آسان و در عین حال كارآیی بالا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از نوار ابزار Drawing

اگر نتوانید تصویر مورد نظر خود را برای قرار دادن در صفحه پیدا كنید، می‌توانید خودتان آنرا بسازید. Frontpage 2002 دارای ابزارهایی با بكارگیری آسان و در عین حال كارآیی بالا برای رسم اشكال و خطوط است. شما می‌توانید به ترسیمات خود جلوة سه بعدی اضافه كنید یا یك سایه به آن بدهید كه برجسته و جدا از صفحه به نظر آیند. تمام اینها بعلاوه بسیاری دستورالعملهای سودمند دیگر برای استفاده از نوار ابزار Drawing را در این كار عملی خواهید آموخت.

نوار ابزار Drawing را باز كنید

   استفاده از نوار ابزار Drawing

برای شروع به كار ابتدا در منوی View و سپس Toolbars گزینة Drawing را انتخاب كنید. نوار ابزار Drawing در پایین صفحه نمایان می‌شود.

رسم یك شكل

   استفاده از نوار ابزار Drawing

بیایید با یك شكل ساده شروع كنیم. از نوار ابزار Drawing، گزینة Auto Shapes و سپس Basic Shapes را انتخاب كنید و از منوی تصویری باز شده یك شكل را انتخاب كنید. در این مثال ما یك پنج ضلعی را انتخاب می‌كنیم. روی یك نقطه از صفحه كلیك كنید و اشاره‌گر ماوس را بكشید تا شكل ترسیم شده به اندازه مورد نظر شما درآید؛ با رها كردن ماوس شكل روی صفحه قرار خواهد گرفت.

پر كردن داخل شكل

   استفاده از نوار ابزار Drawing

حالا می‌خواهیم شكل ترسیم شده را رنگ كنیم. برای رنگ كردن شكل می‌توانید از دكمه Fill Color در نوار ابزار Drawing كه بصورت یك سطل رنگ است استفاده كنید. روی فلش كنار سطل رنگ كلیك كنید و از منوی باز شده یك رنگ را انتخاب نمائید و یا می‌توانید با انتخاب Fill Effects داخل شكل ترسیم شده را با یك طیف رنگ، یك تصویر، یك الگو و یا شكل بافت، كاغذ، سنگ و … پر كنید. به همین ترتیب شما می‌توانید با استفاده از دكمه Line Color ، رنگ خط دور شكل ترسیم شده و نوع آنرا تعیین كنید.

افزودن جلوة سه بعدی به شكل

   استفاده از نوار ابزار Drawing

حالا می‌خواهیم به شكل، كمی بُعد بدهیم. روی شكل كلیك كنید و آنرا انتخاب نمائید و سپس روی دكمة 3D Style از نوار ابزار Drawing كلیك كنید. بعد از منوی تصویری باز شده، جلوة سه بعدی مورد نظر خود را انتخاب كنید.

افزودن سایه

   استفاده از نوار ابزار Drawing

شما از راه دیگری هم می‌توانید به شكل، بعد و برجستگی بدهید و آن هم افزودن سایه است. برای این كار روی دكمة Shadow Style كلیك كنید و سایه مناسب برای شكل را انتخاب نمائید.

ویرایش شكل ترسیم شده

   استفاده از نوار ابزار Drawing

ببرای افزایش و یا كاهش اندازه شكل رسم شده، دوایر سفید رنگ اطراف شكل را به سمت داخل و یا خارج بكشید و با حركت دادن دایره سبزرنگ هم می‌توانید شكل را دوران دهید.

افزودن كادر متنی

   استفاده از نوار ابزار Drawing

كادر متنی برای زمانی كه شما می خواهید متنی را دقیقاً در مكان خاصی از صفحه قرار دهید، ابزاری سودمند است. همچنین برای وقتی كه می‌خواهید چند متن را بطور جداگانه در نقاط مختلف صفحه و هر كدام با تنظیمات خاص خودش قرار دهید. برای ایجاد یك كادر متنی روی دكمة Text Box از نوار ابزار Drawing كلیك كنید و نشانه‌گر ماوس را كه به شكل یك علامت «بعلاوه» درآمده روی صفحه بكشید (drag) تا كادری به اندازه مورد نظر شما رسم شود. حالا می‌توانید متن را در آن وارد كنید. رنگ فونت تایپ شده را هم می‌توانید با استفاده از دكمة Font Color از نوار ابزار Drawing تغییر دهید. برای تغییر اندازه كادر متنی، مانند قبل از دوایر سفیدرنگ اطراف آن استفاده نمائید.