تبیان، دستیار زندگی
شما می‌توانید از قابلیت جدید Word Art در FrontPage 2002 برای زیبا كردن عنوان‌ها و متن‌های معمولی استفاده كنید. با استفاده از Word Art می‌توانید متنی را وارد كنید، رنگ و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه از Word Art استفاده كنیم و آن را ویرایش كنیم؟

شما می‌توانید از قابلیت جدید Word Art در FrontPage 2002 برای زیبا كردن عنوان‌ها و متن‌های معمولی استفاده كنید. با استفاده از Word Art می‌توانید متنی را وارد كنید، رنگ و الگوی آن را انتخاب كنید و بعد، اندازه آن را تغییر دهید و آن را جابجا كنید. این كار عملی به شما نشان می‌دهد كه چگونه یك متن را تبدیل به تصویر كنید.

WordArt را روی صفحه قرار دهید

چگونه از Word Art استفاده كنیم و آن را ویرایش كنیم؟

مكان نما را روی قسمتی از صفحه كه می‌خواهید Word Art را درج كنید قرار دهید و از منوی Insert گزینه Picture ، و بعد WordArt را انتخاب كنید. پنجره Word Art Gallery باز می‌شود.

انتخاب شیوه

چگونه از Word Art استفاده كنیم و آن را ویرایش كنیم؟

یكی از شیوه‌های جالبی كه مشاهده می‌كنید را انتخاب كنید. روی شیوه مورد نظر خود دابل كلیك كنید و روی Ok كلیك كنید.

متن مورد نظر را تایپ كنید

چگونه از Word Art استفاده كنیم و آن را ویرایش كنیم؟

FrontPage از شما می‌خواهد كه متن مورد نظر را وارد كنید. آن را تایپ كنید و فونت و اندازه‌ای كه می‌خواهید را از لیست‌های بالایی انتخاب كنید بعد رویOk كلیك كنید.

تغییر دادن تصویر

چگونه از Word Art استفاده كنیم و آن را ویرایش كنیم؟

Word Art با یك سری مربع انتخاب، روی صفحه ظاهر می‌شود. برای چرخاندن WordArt، روی دایره سبز رنگ در بالا كلیك كنید. همچنین می‌توانید لوزی زردرنگ را بگیرید و بكشید تا پرسپكتیو متن تغییر كند. اگر این جلوه را نمی‌پسندید، Ctrl + Z را بفشارید تا تغییرات به حالت اول برگرداند.

اندازه متن را تغییر دهید

چگونه از Word Art استفاده كنیم و آن را ویرایش كنیم؟

شما می‌توانید اندازه WordArt را با گرفتن مربع‌های میانی در سمت چپ یا راست (برای تغییر پهنا) یا دسته‌های میانی در بالا و پایین (برای تغییر طول) و كشیدن آن، تغییر دهید. برای تغییر دادن پهنا و طول به صورت همزمان، مربع‌های گوشه‌ای را بكشید.

استفاده از نوار ابزار

اگر نوار ابزار WordArt را مشاهده نمی‌كنید، از منوی view ، گزینه Toolbars و بعد گزینه WortArt را انتخاب كنید تا این نوار ابزار باز شود. برای مشاهده اسم هر كدام از ابزارها، اشاره‌گر را روی آن ببرید. با استفاده از این نوار ابزار، می‌توانید شكل WortArt را تغییر دهید، فضای بین حروف را زیاد كنید و تراز عمودی و افقی را تنظیم كنید. روی برخی از دكمه‌ها كلیك كنید تا تأثیر هر كدام را روی ظاهر WordArt مشاهده كنید. بخاطر داشته باشید كه Ctrl + z ، تغییرات را به حالت اول بر می‌گرداند.

*توجه*

انتخاب و عدم انتخاب

توجه داشته باشید تا وقتی كه WordArt را انتخاب نكنید می‌توانید آن را تغییر دهید یا جابجا كنید. برای انتخاب WordArt ، روی آن كلیك كنید. (مربع‌های انتخاب ظاهر می‌شوند.).

برای جابجا كردن WordArt، به نزدیك وسط WordArt اشاره كنید تا اشاره گر به شكل یك فلش چهارجهته درآید. بعد آن را به هر جا كه می‌خواهید بكشید. روی WordArt دابل كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Edit Word Art Text و نوار ابزار WordArt باز شود تا بتوانید تصویر را ویرایش كنید.