تبیان، دستیار زندگی
یك اشكال در برنامه می‌تواند ساعت‌ها كار شما را از بین ببرد. بنابراین برای جلوگیری از این امر، عادت كنید كه كارهای خود را ذخیره كنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یك صفحه را ذخیره و نامگذاری كنیم؟

یك اشكال در برنامه می‌تواند ساعت‌ها كار شما را از بین ببرد. بنابراین برای جلوگیری از این امر، عادت كنید كه كارهای خود را ذخیره كنید.

صفحه را ذخیره كنید

چگونه یك صفحه را ذخیره و نامگذاری كنیم؟

در حالی كه فایل صفحه‌ای كه روی آن كار می‌كنید در یكی از دیدها باز است، از منوی File ، گزینه Save را انتخاب كنید.

یك اسم وارد كنید

چگونه یك صفحه را ذخیره و نامگذاری كنیم؟

اولین باری كه یك فایل را ذخیره می‌كنید، كادر محاوره‌ای Save As ظاهر می‌شود. یك اسم كوتاه و با معنی در كادر File name تایپ كنید. خوب است كه برای هماهنگی، اسم تمام فایل‌ها را با حروف كوچك تایپ كنید. لازم نیست كه پسوند .htm را تایپ كنید زیرا FrontPage این پسوند را اضافه می‌كند.

عنوان صفحه را وارد كنید

چگونه یك صفحه را ذخیره و نامگذاری كنیم؟

وقتی كه فایل‌ها را در FrontPage ذخیره می‌كنید، همچنین می‌توانید عنوان صفحه را وارد كنید. این عنوان در بالا و سمت چپ پنجره مرورگر بازدیدكننده و در همان نواری كه كادر Close قرار دارد ظاهر می‌شود. برای اضافه كردن یك عنوان با معنی به صفحه، روی Change title كلیك كنید.

یك عنوان تایپ كنید

چگونه یك صفحه را ذخیره و نامگذاری كنیم؟

در كادر محاوره‌ای Set Page Title ، یك عنوان جدید و با معنی تایپ كنید و روی Ok كلیك كنید.

تغییرات را ذخیره كنید

چگونه یك صفحه را ذخیره و نامگذاری كنیم؟

در كادر محاوره‌ای Save As، روی دكمه Save كلیك كنید تا این صفحه با اسم و عنوانی كه وارد كردید ذخیره شود.

Save Embedded Files

چگونه یك صفحه را ذخیره و نامگذاری كنیم؟

اگر اخیراً تصویر، صوت یا اشیاء دیگری را به صفحه اضافه كرده باشید، كادر محاوره‌ای Save Embedded Files ظاهر می‌شود. بصورت پیش فرض، Front Page، فایل‌های تعبیه شده را در همان پوشه صفحه ذخیره می‌كند. فعلاً، روی Ok كلیك كنید تا تمام فایل‌ها در یك پوشه قرار گیرند. (در بخش 7 «كار با وب‌ها»، بیشتر در مورد كادر محاوره‌ای Save Embedded Files یاد خواهید گرفت.)

*توجه *

Save As

بعد از ذخیره كردن یك فایل برای اولین بار، گزینه Save از منوی File ، كادر محاوره‌ای Save As را باز نمی‌كند. برای ذخیره كردن یك كپی از صفحه‌ای كه روی آن كار می‌كنید، باید از منوی File ، گزینه Save As را انتخاب كنید و یك اسم جدید به صفحه بدهید و بقیه مراحل این كار عملی را دنبال كنید.

اسم‌های ساده

وقتی كه اسمی برای یك فایل تایپ می‌كنید، از كاراكترهای خاصی مانند ستاره یا علامت دلار($) استفاده نكنید. همچنین از فاصله استفاده نكنید زیرا بسیاری از سرورهای وب، چنین فایل‌هایی را قبول ندارند.

عنوان

گزینه Change title در كادر محاوره‌ای Save As به شما امكان می‌دهد تا صفحه خود را برای بازدیدكنندگان توصیف كنید. یك دلیل دیگر برای عنوان‌های واضح و خوب این است كه: موتورهای جستجو از عنوان‌ها برای توصیف كردن سایت شما برای بازدیدكنندگان استفاده می‌كنند.