تبیان، دستیار زندگی
وقتی كه فقط به چند صفحه ساده نیاز دارید، ممكن است نخواهید یك سایت كامل ایجاد كنید كه FrontPage آن را وب می‌نامد. ولی اگر قصد دارید كه با بیش از یك صفحه كاركنید، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یك سایت وب جدید ایجاد كنیم؟

وقتی كه فقط به چند صفحه ساده نیاز دارید، ممكن است نخواهید یك سایت كامل ایجاد كنید كه FrontPage آن را وب می‌نامد. ولی اگر قصد دارید كه با بیش از یك صفحه كاركنید، ایجاد یك وب جدید به FrontPage كمك می‌كند تا عناصر سایت را اداره كند. وقتی كه یك سایت وب جدید ایجاد می‌كنید، می‌توانید لیستی كه از مجموعه صفحات كه شامل تصاویر گرافیكی نمونه و صفحات لینك شده می‌باشند، یكی را انتخاب كنید. وقتی كه عجله دارید، این وب‌ها واقعاً سودمند هستند. گزینه‌های Corporate Presence و Personal Web ، روش‌های خوبی برای ایجاد یك سایت می‌باشند.

یك وب جدید ایجاد كنید

چگونه یك سایت وب جدید ایجاد كنیم؟

از منوی File گزینه New و بعد گزینه Page or Web را انتخاب كنید تا كادر وظیفه New Page or Web باز شود.

قالب‌ها را مشاهده كنید

چگونه یك سایت وب جدید ایجاد كنیم؟

همانطور كه در كار عملی 1 دیدید می‌توانید با استفاده از قالب‌ها یك سایت وب جدید ایجاد كنید. از كادر وظیفه New Page or Web گزینه Web Site Templates را انتخاب كنید.

یك وب را انتخاب كنید

چگونه یك سایت وب جدید ایجاد كنیم؟

FrontPage بصورت پیش فرض One Page Web را انتخاب می‌كند. در قسمت Description، شرح هر قالب را مشاهده می‌‌كنید. در این مثال، گزینه Personal Web را انتخاب كردیم. در اینجا می‌توانید هر گزینه‌ای غیر از Import Web Wizard را انتخاب كنید (این گزینه به شما كمك می‌كند تا سایتی را وارد FrontPage كنید كه با برنامه دیگری ایجاد شده باشد). وارد كردن سایت‌های موجود در بخش 7 «كار با وب‌ها» مطرح شده است.

سایت وب را نامگذاری كنید

چگونه یك سایت وب جدید ایجاد كنیم؟

در انتهای نام مسیر در كادر Specify the location of the new web یك اسم با معنی برای سایت وب خود تایپ كنید (برای مثال، اسم مسیر را بصورت C : \My Webs\my webname تغییر دهید) و روی Ok كلیك كنید تا FrontPage فایل‌ها و پوشه‌هایی كه نیاز دارد را ایجاد كند و بعد وب جدید را باز كند.

صفحه اصلی (Home Page) خود را باز كنید

چگونه یك سایت وب جدید ایجاد كنیم؟

برای مشاهده صفحه اصلی، ابتدا روی دكمه Folders در نوار Views كلیك كنید. صفحه اصلی یعنی اولین صفحه‌ای كه بازدیدكنندگان مشاهده می‌كنند، index.htm نامیده می‌شود. روی اسم فایل index.htm در دید Folders كلیك كنید تا آن صفحه در سمت راست باز شود.

سایت وب را قبل از قرار دادن در اینترنت، مشاهده كنید

چگونه یك سایت وب جدید ایجاد كنیم؟

برای اینكه ببینید این سایت در مرورگر چگونه خواهد بود، به حالت Preview سوئیچ كنید، برای این كار در پائین كادر سمت راست، روی برگه Preview كلیك كنید. در كار عملی بعد« چگونه از برگه‌های دید Page استفاده كنیم» بیشتر در مورد برگه Preview یاد خواهید گرفت. بعد از اینكه كار خود را تحسین كردید، از منوی File گزینه Close Web را انتخاب كنید. اگر آماده‌‌اید كه سایت خود را در وب قرار دهید به بخش 11 «انتشار» مراجعه كنید.

* توجه*

معرفی قالب‌ها، زمینه‌ها و وب‌ها

قالب، یك صفحه یا مجموعه‌ای از صفحات وب از پیش طراحی شده است كه می‌توانید بر طبق نیازهای خود آن را تغییر دهید. قالب‌ها، شامل یك طرح اساسی، شیوه فونت و تصاویر گرافیكی نمونه می‌باشند. برای مشاهده كردن لیستی از قالب‌ها، از منوی File گزینه New را انتخاب كنید، بعد از كادر وظیفه New Page or Web ، گزینه Empty Web را انتخاب كنید. زمینه، مجموعه‌ای از فونت‌ها، رنگ‌ها و تصاویر گرافیكی است كه می‌توانید روی یك صفحه یا تمام صفحات یك سایت وب، اعمال كنید. حتی می‌توانید یك زمینه را روی یك قالب اعمال كنید تا آن را با ظاهر بقیه صفحات هماهنگ كنید. وب، اصطلاح FrontPage برای مجموعه‌ای از فایل‌های صفحه وب است.