تبیان، دستیار زندگی
ده‌ها قالب فایلی مختلف برای پخش صوت وجود دارد. نظیرWav برای صوت ضبط شده، Real Audio برای صوت‌های Streaming (دریافت و پخش هم زمان از اینترنت) وMIDI برای صوت‌هایی كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوش دادن به یك فایل MP3

ده‌ها قالب فایلی مختلف برای پخش صوت وجود دارد. نظیرWav برای صوت ضبط شده، Real Audio برای صوت‌های Streaming (دریافت و پخش هم زمان از اینترنت) وMIDI برای صوت‌هایی كه توسط نرم‌افزارهای كامپیوتری تولید می‌شود. فضای ذخیره‌سازی اندكی كه برای ذخیرة صوت با كیفیت بالا لازم می‌باشد موجب شده فایل‌های MP3 در مدت زمان اندكی محبوبیت بسیاری به‌ دست آورد. فایل‌های MP3 فضای اندكی اشغال می‌كنند و كیفیت آن با كیفیت سی‌دی برابری می‌كند. از این رو این قالب صوت به سرعت در بازار توسعه یافته است. علاوه بر نكات گفته شده، تنوع عجیبی كه در برنامه‌های پخش MP3 وجود دارد موجب شده جذابیت MP3 چند برابر شود. قابل ذكر است شركت‌هایی نیز ضبط صوت‌های قابل حملی تولید نموده‌اند كه قابلیت پخش فایل‌های MP3 را دارند. كار با این ضبط صوت‌ها همچون كار با Winamp بسیار ساده است.

فایل MP3 مورد نظرتان را باز كنید

گوش دادن به یك فایل MP3

برای پخش كردن فایل MP3 مورد نظرتان، آن را در My Computer پیدا كرده و روی آیكون آن دو بار كلیك كنید. برنامة پخش MP3 نصب شده روی دستگاه‌تان به طور خودكار آن فایل را باز خواهد كرد.

نمایش پنجرة اكولایزر

گوش دادن به یك فایل MP3

اگر پنجرة اكولایزر غیر فعال باشد می‌توانید با كلیك بر روی دكمة EQ آن را به نمایش در آورید. در پنجرة اكولایزر شما می‌توانید قدرت و فركانس صوت را تعیین كنید. برای اعمال تغییرات این پنجره دكمة ON را فعال كنید. با كلیك دكمة ON می‌توانید آن را فعال یا غیرفعال كنید.

نمایش پنجرة لیست آهنگ‌ها

گوش دادن به یك فایل MP3

Winamp دارای امكاناتی است كه پخش پشت سر هم چندین فایل را میسّر می‌سازد. اگر مایلید لیست آهنگ‌ها نمایش داده شود دكمة PL را كلیك كنید.

افزودن فایل به لیست آهنگ‌ها

گوش دادن به یك فایل MP3

برای افزودن یك فایل MP3 به لیست جاری آهنگ‌ها، ابتدا روی دكمةAdd و سپس روی دكمة Add File كلیك كنید. از پنجرة Add File برای یافتن فایل استفاده نموده و سپس روی دكمة Open كلیك كنید.

لیست آهنگ‌ها را ذخیره كنید

گوش دادن به یك فایل MP3

شما می‌توانید لیست آهنگ‌ها را در یك فایل ذخیره كنید تا در آینده بتوانید آنها را به راحتی باز كنید. برای این كار ابتدا روی دكمةList Opts كلیك كنید سپس دكمةSave List را كلیك كنید. در پنجرة محاوره‌ایSave Playlist برای لیست آهنگ‌ها یك نام انتخاب كنید تا لیست در فایلی با آن نام ذخیره گردد. سپس دكمةSave را كلیك كنید تا ذخیرة فایل صورت گیرد.

باز كردن یك لیست از آهنگ‌ها

گوش دادن به یك فایل MP3

برای پخش لیستی از آهنگ‌ها، روی آیكون‌ مربوط به فایل playlist ایجاد شده دو بار كلیك كنید.