تبیان، دستیار زندگی
معروف‌ترین روش برای ارائه موسیقی از طریق اینترنت ارائة آن به صورت فایل‌هایMP3 می‌باشد. MP3 قالب استانداردی است كه یك دقیقه صوت ذخیره شده در این قالب حدود یك مگابایت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نصب یك نرم‌افزار پخش كنندة MP3

معروف‌ترین روش برای ارائه موسیقی از طریق اینترنت ارائة آن به صورت فایل‌هایMP3 می‌باشد. MP3 قالب استانداردی است كه یك دقیقه صوت ذخیره شده در این قالب حدود یك مگابایت حافظه اشغال می‌كند. برای پخش فایل‌های MP3 روی كامپیوترتان نیاز به نرم‌افزاری دارید كه این نوع فایل‌ها را پشتیبانی كند. شركت Nullsoft نرم‌افزاری به نام Winamp طراحی كرده كه فایل‌های MP3 را پخش می‌كند. این نرم افزار یكی از محبوب‌ترین پخش‌كننده‌های MP3 می‌باشد. در این كار عملی روش دریافت این نرم‌افزار از اینترنت و همچنین روش نصب این برنامه را فرا می‌گیرید.

صفحة وب اصلی Winamp را باز كنید

نصب یك نرم‌افزار پخش كنندة MP3

پس از راه‌اندازی مرورگر وب در نوار آدرس http://www.winamp.com را تایپ كرده و كلیدEnter را فشار دهید. با انجام این كار صفحة وب اصلی نرم افزار Winamp به نمایش در می‌آید. پس از باز شدن این صفحه وب گزینةDownload Winamp 5 Nowرا كلیك كنید تا صفحة download برنامة Winamp به نمایش در آید.

انتخاب نسخة مورد نظر

نصب یك نرم‌افزار پخش كنندة MP3

Winamp در بسته‌های نرم‌افزاری متعددی نظیر بستة نرم‌افزاری كامل و بسته‌های نرم‌افزاری ساده موجود است. بستة نرم‌افزاری كامل دارای یك سری امكانات است كه بسته‌های ساده ندارد. (مثلاً امكانات رایت سی‌دی) ولی بسته‌های كامل معمولآ رایگان نیستند. ما در این كار عملی نسخة رایگان را download می‌كنیم. برای این كار ابتدا دكمة Get Free را كلیك كنید.

انتخاب نسخة مورد نظر

نصب یك نرم‌افزار پخش كنندة MP3

نسخة رایگان نیز در چندین نسخه موجود است كه هر كدام امكانات‌ و حجم‌های متفاوتی دارند. پس از انتخاب نسخة مورد نظرتان دكمة Download Now را كلیك كنید.

نصب برنامه به طور مستقیم از شبكه اینترنت

نصب یك نرم‌افزار پخش كنندة MP3

برای نصب Winamp به طور مستقیم پس از download آن از شبكه اینترنت، دكمة Open را كلیك كنید. اگر مایلید مسیر ذخیرة فایل نصب را انتخاب نمایید تا دفعات بعد بتوانید آن را بدون وصل شدن به اینترنت نصب كنید می‌توانید دكمة Save را كلیك كنید.

تعیین امكانات لازم جهت نصب Winamp

نصب یك نرم‌افزار پخش كنندة MP3

در این صفحه شما می‌توانید امكاناتی كه در كار با برنامة Winamp لازم دارید تعیین كنید. امكاناتی كه تمایل دارید از آنها استفاده كنید در این صفحه با فعال كردن یا غیر فعال كردن تیك جعبه‌های نشان داده شده تعیین می‌گردد. در صورتی كه فضای خالی حافظة دیسك سخت شما كم باشد، انتخاب امكانات و تعیین امكانات مورد نظر می‌تواند فوق‌العاده مؤثر باشد. پس از انتخاب امكاناتی كه می‌خواهید نصب شوند دكمةNext را كلیك كنید.

مسیر نصب برنامه را معین كنید

نصب یك نرم‌افزار پخش كنندة MP3

برنامة نصب Winamp به طور خودكار مسیری برای نصب برنامه انتخاب می‌كند. شما می‌توانید با كلیك دكمةBrowse مسیر جدیدی برای نصب تعیین كنید و سپس دكمةNext را كلیك كنید. شاید بخواهید مسیر اولیه را تأیید كنید، برای این كار بدون كلیك دكمة Browse دكمةNext را كلیك كنید. در صفحة بعد نیز Next را كلیك كنید.

تعیین نوع ارتباط اینترنتی

نصب یك نرم‌افزار پخش كنندة MP3

در این صفحه شما باید نوع ارتباط اینترنتی خودتان را تعیین كنید. مشخص كردن نوع ارتباط اینترنتی موجب می‌شود بتوانید از امكانات رادیو و تلویزیون اینترنتی Winamp بهره‌مند شوید. اگر از طریـق مودم به اینترنت وصل می‌شـویـد Connected via dial-up(modem) را انتخاب كنید. اگر مایل به استفاده از این امكانات نیستید Not connected to the internet را انتخاب كنید سپس Install را كلیك كنید تا Winamp روی رایانة شما نصب شود.