تبیان، دستیار زندگی
نوشتن نامه‌های الكترونیكی در Outlook Express مشابه نوشتن نامه در نرم‌افزار Microsoft Word می‌باشد. به این معنا كه متن مورد نظرتان را تایپ نموده، پس از انجام تغییرات لازم (...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارسال Email به وسیلة Outlook Express

نوشتن نامه‌های الكترونیكی در Outlook Express مشابه نوشتن نامه در نرم‌افزار Microsoft Word می‌باشد. به این معنا كه متن مورد نظرتان را تایپ نموده، پس از انجام تغییرات لازم (تعیین فونت‌ها، Italic و Bold ) آن را ارسال می‌كنید. Outlook Express معمولاً فایل‌ها را به صورت HTML ارسال می‌كند تا مانند صفحات وب شامل تصاویر و متونی با فونت‌های گوناگون باشد. چون نرم‌افزار برخی افراد نمی‌تواند نامه‌های الكترونیكی را به صورت HTML نمایش دهد، شما می‌توانید امكانات ارسال به صورت HTML را غیرفعال نموده نامه‌های ارسالی خودتان را به صورت متن ساده ارسال كنید.

طراحی یك نامة جدید

ارسال Email به وسیلة Outlook Express

پس از راه‌اندازی Outlook Express ، گزینة new Mail message را كلیك كنید.

آدرس پست الكترونیكی گیرنده و عنوان نامه را مشخص كنید

ارسال Email به وسیلة Outlook Express

آدرس گیرنده را مقابل To تایپ كنید و اگر می‌خواهید شخص دیگری نیز این نامه را دریافت كند آدرس پست الكترونیكی او را در كادر مقابل CC تایپ كنید. سپس موضوع نامه یا دلیل ارسال را در كادر مقابل Subject تایپ كنید.

متن نامة خود را بنویسید

ارسال Email به وسیلة Outlook Express

متن نامة خود را در قسمت مربوط به آن تایپ كنید. دقت كنید اگر مایل باشید متن شما به صورت متن ساده یعنی غیر HTML ارسال شود. عنوان Format را كلیك كرده و از داخل منوی Format گزینة Plain Text را انتخاب كنید.

ویرایش‌های لازم را بر روی متن خود انجام دهید

ارسال Email به وسیلة Outlook Express

اگر نامة خود را به صورت HTML ارسال می‌كنید می‌توانید ویرایش‌های خاصی روی آن انجام دهید برای مثال می‌توانید نوع قلم نوشته‌های خود را تغییر دهید. نوشته‌های خود را ضخیم كنید یا به صورت مایل درآورید. برای مثال برای ضخیم كردن نوشته‌های خود، ماوس را روی آنها كلیك كرده، بكشید و سپس رها كنید تا نوشته‌ها به حالت انتخاب درآیند و دكمة Bold را از نوار ابزار كلیك كنید. این دكمه در شكل با علامت B نشان داده شده است. حالا شما مقداری با نوار ابزار ویرایش متن كار كنید تا با امكانات آن بیشتر آشنا شوید.

تعیین میزان اهمیت نامه

ارسال Email به وسیلة Outlook Express

برای اینكه فوریت و اهمیت نامة ارسالی خود را برای گیرنده بیان كنید می‌توانید با كلیك گزینة Priority و انتخاب میزان اهمیت نامه از گزینه‌های موجـود اقـدام كنید. High Priority به معنای اهمیت زیاد، Normal Priority یعنی اهمیت در حد معمولی و Low Priority یعنی نامه‌ای كه ارسال می‌كنید زیاد مهم نیست. نكتة مهم این است كه تعیین میزان اهمیت هیچ تاثیری در نحوه یا سرعت ارسال ندارد.

نامة خود را ارسال كنید

ارسال Email به وسیلة Outlook Express

برای ارسال نامة نوشته شده دكمةSend را كلیك كنید. یك نسخه از این نـامه به شاخة Sent Items برنامة Outlook Express ارسال می‌شود.

* توجه *

اغلب برنامه‌های كار با Email فقط قابلیت دریافت و ارسال متن، اعداد و حروف را دارند. ولی با توجه به امكانات Outlook Express در جهت ارسال و ایجاد HTML شما می‌توانید تصویر، صوت و رنگ به زمینة متن نامه‌های خود اضافه كنید. برای انجام این كار برچسب منوی Format را كلیك كنید تا این منو باز شود و نشانه‌گر ماوس را بر روی Background نگه دارید و با انتخاب Picture ، Color یا Sound حالت مورد نظرتان را ایجاد كنید. تذكر اینكه این كار را تنها زمانی انجام دهید كه اطمینان دارید گیرندة نامه قابلیت نمایش HTML را دارد.