تبیان، دستیار زندگی
تنظیم اولیة ZoneAlarm بسیار ساده است. پس از اینكه تنظیم اولیة ZoneAlarm صورت گرفت، هر زمان به اینترنت وصل شدید محافظت از رایانة شما بطور نسبتاً خودكار انجام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

تنظیم اولیة ZoneAlarm بسیار ساده است. پس از اینكه تنظیم اولیة ZoneAlarm صورت گرفت، هر زمان به اینترنت

وصل شدید محافظت از رایانة شما بطور نسبتاً خودكار انجام خواهد گرفت. برویم سراغ كار عملی.

صفحة خوش‌آمدگویی

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

اولین باری كه ZoneAlarm راه‌اندازی می‌شود باید تنظیماتی صورت گیرد. اولین صفحه‌ای كه به نمایش در می‌آید صفحة خوش‌آمدگویی می‌باشد. برای ادامة كار Next را كلیك كنید.

صفحة Configuration Wizard

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

زمانی كه در وب گشت و گذار می‌كنید ممكن است یك سری صفحات وب تبلیغاتی بطور خودكار به نمایش درآیند. به این صفحات pop-up می‌گویند. برای غیرفعال كردن pop-upها جعبة گزینشی اولی را غیر فعال كنید. در حین كار با اینترنت یك سری فایل‌ها روی رایانة شما ذخیره می‌شوند. برای اینكه این فایل‌های ذخیره شده به حداقل برسد جعبه گزینشی دوم را باید فعال كنید. پس از انتخاب گزینش‌های مورد نظرتان Next را كلیك كنید.

تعیین میزان اطلاع‌رسانی ZoneAlarm

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

بطور پیش‌فرض ZoneAlarm تنها فعالیت‌های منع شده‌ای را كه ممكن است از سوی یك Hacker باشد به اطلاع شما می‌رساند. ولی شما می‌توانید میزان اطلاع‌رسانی ZoneAlarm را تغییر دهید. با فعال كردن اولین دكمة رادیویی این صفحه، تمام فعالیت‌های منع شده از سوی ZoneAlarm برای شما گزارش می‌شود. با فعال كردن دومین دكمة رادیویی فعالیت‌های منع شده‌ای گزارش می‌شود كه به ظاهر فعالیت‌های افراد نفوذگر(Hacker) هستند. و با فعال كردن دكمة رادیویی سوم از رایانة شما بطور خودكار و بدون ارائة هیچ نوع گزارشی محافظت خواهد شد. پس از انتخاب دكمة رادیویی مورد نظرتان Next را كلیك كنید.

تعیین رمز عبور

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

در صورتی كه كاربران دیگری نیز از رایانة شما استفاده می‌كنند، برای اینكه آن كاربران نتوانند تنظیمات امنیتی تعیین شدة ZoneAlarm را تغییر دهند ممكن است بخواهید رمز عبور برای خود تعیین كنید. برای این كار I would like to create a password را كلیك كنید و رمز عبور دلخواه‌تان را در دو كادر زیرین آن وارد كنید. در غیر این صورت I do not want to create a password را كلیك كنید تا كار با ZoneAlarm بدون رمز عبور صورت گیرد. پس از انتخاب گزینه‌های مورد نظرتان Finish را كلیك كنید.

تعیین تنظیم خودكار

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

ZoneAlarm فهرستی از نرم‌افزارهای معتبری را كه كار با آنان امن‌ تشخیص داده شده است را در پایگاه داده‌ای خود دارا می‌باشد. در صورتی كه مایلید ZoneAlarm آن نرم‌افزارها را بطور خودكار برای كار با اینترنت تنظیم كند دكمة رادیویی بالایی را كلیك كنید و در صورتی كه مایلید جهت تنظیم تك تك برنامه‌ها برای كار با اینترنت از شما پرسش شود، دكمة رادیویی پایینی را كلیك و سپس Finish را كلیك كنید.

منع ارسال رمز عبور سایت eBay به دیگر سایت‌ها

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

پدر صورتی كه مایلید از رمز عبور eBay محافظت شود تا سایت‌های دیگر نتوانند به رمز عبور شما دستیابی پیدا كنند، Yes, please encrypt and protect my eBay password را كلیك و رمز عبور خود را در دو كادر زیرین‌ آن دكمة رادیویی وارد كنید. اگر از طریق eBay خرید و فروشی انجام نمی‌دهید دكمة رادیویی No thank you, not at this time را كلیك كنید. پس از اینكه كارتان با صفحة حاضر به پایان رسید Next را كلیك كنید.

نمایش آموزش ZoneAlarm

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

ZoneAlarm قسمتی ویژة آموزش امكانات و قسمت‌های مختلف نرم‌افزار ZoneAlarm دارد. برای نمایش این بخش آموزشی دكمة رادیویی Show me the ZoneAlarm tutorial را كلیك كنید. در غیر این صورت دكمة رادیویی زیرین آن را كلیك كرده سپس Finish را كلیك كنید.

تأیید شبكه‌های یافته شده

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

ZoneAlarm شبكه‌هایی را اعم از محلی یا اتصال اینترنتی از طریق مودم یا قطعات دیگر را می‌یابد و آدرس IP آنها را نشان می‌دهد. برای تأیید اتصال به شبكه‌های یافته شده Next را كلیك كنید.

توضیحاتی دربارة نوع شبكة شما

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

ZoneAlarm دربارة نوع شبكة موجود توضیحاتی می‌دهد و از شما می‌پرسد كه آیا به امنیت این شبكه اعتماد دارید یا خیر. در صورتی كه اعتماد دارید I trust this network and want to share resources را انتخاب كنید. در غیر این صورت دكمة رادیویی دوم را كلیك كنید. بعد از انتخاب دكمة رادیویی مورد نظرتان Next را كلیك كنید.

شبكة یافته شده را نام‌گذاری كنید

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

شبكة یافته شده را باید هم‌اینك نام‌گذاری كنید. این نام دلخواه و فقط برای شناسایی شما بكار می‌رود. پس از انتخاب یك نام برای شبكة یافته شده و ورود آن نام درون كادر نشان داده شده Next را كلیك كنید.

پایان تنظیم نرم‌افزار ZoneAlarm

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

در پایان یك بار دیگر مشخصات شبكه یا شبكه‌هایی كه به آنان متصل هستید نشان داده می‌شود. به منظور ادامة كار Finish را كلیك كنید.

محیط نرم‌افزار ZoneAlarm

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

در شكل زیر محیط برنامة ZoneAlarm نشان داده شده است. منع عملیات خطرناكی كه از سوی كاربران خارجی صورت می‌گیرد بطور خودكار صورت می‌گیرد. برای اینكه به كارهای دیگر خود برسید باید پنجرة اصلی برنامه را ببندید. دكمة خروج را كلیك كنید تا آیكون برنامة ZoneAlarm تنها در نوار وضعیت نمایش داده شود.

درخواست‌های اجازه برای دسترسی نرم‌افزارهای مختلف به اینترنت

تنظیم اولیه و كار با ZoneAlarm

استفاده از اینترنت برای كلیه نرم‌افزارهایی كه به اتصال اینترنتی نیاز دارند توسط ZoneAlarm تا زمانی كه شما اجازة دسترسی به اینترنت را به آنان نداده‌اید منع می‌شود و زمانی كه این نرم‌افزارهایی كه اجازة استفاده از اینترنت را ندارند سعی می‌كنند از اینترنت استفاده كنند ZoneAlarm برای شما پیغامی صادر می‌كند و درخواست اجازة استفاده از اینترنت می‌كند. نام برنامه‌ای كه در حال استفاده از اینترنت می‌باشد مقابل عنوان Application نوشته شده است. در صورتی كه مایلید این نرم‌افزار به اینترنت دسترسی داشته باشد، Yes را كلیك كنید و در غیر این صورت No را كلیك كنید. در صورتی كه می‌خواهید اجازة استفادة این نرم‌افزار از اینترنت به صورت دائمی صادر شود، جعبة گزینشی Remember this answer the next time I use this program را نیز فعال كنید.