تبیان، دستیار زندگی
شما به همان طریقی كه اطلاعات دیگری در اینترنت پیدا می‌كنید، می‌توانید اطلاعات مربوط به اشخاص را هم در اینترنت پیدا كنید. یعنی از طریق استفاده از Web directoryها و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه یافتن اشخاص از طریق اینترنت

شما به همان طریقی كه اطلاعات دیگری در اینترنت پیدا می‌كنید، می‌توانید اطلاعات مربوط به اشخاص را هم در اینترنت پیدا كنید. یعنی از طریق استفاده از Web directoryها و استفاده از Search engineها، می‌توانید اطلاعاتی از قبیل آدرس پست الكترونیكی و شمارة تلفن محل اقامت افراد را پیدا كنید. جستجوهای پیشرفته‌ای برای یافتن انسان‌ها از طریق سرویس Yahoo! People Search انجام می‌شود.

یافتن شمارة تلفن و آدرس اشخاص

نحوة یافتن اشخاص از طریق اینترنت

صفحــة Yahoo! People Search را از طریــق تـایپ http://people.yahoo.com داخل نوار آدرس مرورگر خود و فشار دادن كلید Enter باز كنید. به منظور یافتن شمارة تلفن اشخاص، نام و نام خانوادگی آن شخص را در كادرهای مربوط تایپ كنید. نام شخص را داخل كادر First Name و نام خانوادگی او را درون كادر Last Name تایپ كنید. سرویس People Search توانایی یافتن آدرس، شمارة تلفن و آدرس پست الكترونیكی اشخاص را دارد. جهت اینكه آدرس و شمارة تلفن اشخاص به نمایش در آید White Pages را فعال كنید.

محدود‌تر كردن عمل جستجو

نحوة یافتن اشخاص از طریق اینترنت

شما می‌توانید با تایپ مخفف استانی كه شخص مورد جستجوی شما در آن زندگی می‌كند (در صورتی كه شخص در آمریكا بسر می‌برد)، عمل جستجو را محدود به همان استان كنید. در مثال زیر عمل جستجو فقط برای اشخاص ساكن در استان كالیفرنیا صورت می‌گیرد. با كلیك دكمة Search عمل جستجو آغاز و نتایج جستجو به نمایش در می‌آیند.

یافتن آدرس‌های پست الكترونیك اشخاص

نحوة یافتن اشخاص از طریق اینترنت

برای یافتن آدرس‌های پست الكترونیكی اشخاص نام و نام خانوادگی فرد مورد نظر را در كادرهای مربوط وارد كنید و پس از فعال كردن دكمة رادیویی Email Address، دكمة Search را كلیك كنید.

یافتن اطلاعات اشخاص به وسیلة بانك اطلاعاتی سایت‌های دیگر

نحوة یافتن اشخاص از طریق اینترنت

بدر جستجو به منظور پیدا كردن اطلاعات شخصی افراد شما می‌توانید از بخش Public Records Search نیز استفاده كنید. استفاده از این بخش موجب می‌شود جستجو از میان اطلاعات دیگر بانك‌های اطلاعاتی سایت‌هایی نظیر US Search انجام شود. این بانك‌های اطلاعاتی وسیع‌تر و دقیق‌تر از بانك اطلاعاتی Yahoo! می‌باشد. این بانك‌های اطلاعاتی، اطلاعاتی نظیر سوابق، اموال و دارایی‌های اشخاص را نیز می‌تواند به نمایش در آورد. البته این‌گونه اطلاعات را به صورت رایگان نمی‌توانید به دست‌ آورید. برای جستجو درون دیگر بانك‌های اطلاعاتی، اطلاعاتی نظیر نام شخص را در كادرهای مربوطه وارد كنید و دكمة Search را كلیك كنید.

*توجه *

یافتن آدرس‌های پست الكترونیكی در گروه‌های خبری (مثل Usenet )

در گروه‌های خبری هزاران كاربر اینترنت با هم پیغام رد و بدل می‌كنند و شما می‌توانید در آرشیو پیغام‌های رد و بدل شدة آنها آدرس پست الكترونیكی بعضی اشخاص را پیدا كنید. جستجوی این آرشیو از طریق سایت Deja.com صورت می‌گیرد.