تبیان، دستیار زندگی
انتخابات مجلس هشتم یكی دیگر از عرصه‌های مهم است كه به لطف خداوند متعال و با حضور گسترده مردم و انتخاب نمایندگان اصلح نتیجه انتخابات به صلاح مردم و كشور و مایه پیشرفت، عزت و عظمت بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی خواهد شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرزبندی با دشمن!

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، پایبندی مردم و مسئولان بر شاخص‌ها و اصول نظام اسلامی و بیان صریح و بدون هراس آنها، و ایستادگی و حضور هوشمندانه در صحنه را عامل سربلندی نظام و پیشرفت كشور در عرصه‌های مختلف از جمله موفقیت بزرگ در موضوع هسته‌ای دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح كردند: انتخابات مجلس هشتم یكی دیگر از عرصه‌های مهم است كه به لطف خداوند متعال و با حضور گسترده مردم و انتخاب نمایندگان اصلح نتیجه انتخابات به صلاح مردم و كشور و مایه پیشرفت، عزت و عظمت بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حركت رو به جلو نظام اسلامی در 29 سال گذشته و به ویژه پیشرفت‌های كشور در سال‌های اخیر افزودند: یك نمونه از پیشرفت‌های نظام اسلامی، مسئله هسته‌ای است كه ملت ایران در این موضوع، حقاً و انصافاً به یك موفقیت بزرگ و پیشرفت چشمگیر دست یافته است.

جمهوری اسلامی حقیقت واحدی است كه براساس اصول و مبانی اسلام، ساختی جدید از نظام سیاسی و اجتماعی را تشكیل می دهد، بنابراین شاخص‌های نظام اسلامی با شاخص‌های جهانی متفاوت است و شاخص‌های جهانی نمی‌تواند ملاك و معیار نظام اسلامی باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: همان كسانی كه می‌گفتند باید فعالیت هسته‌ای ایران برچیده شود اكنون می‌گویند ما حاضر به قبول پیشرفت‌های شما هستیم به شرط آنكه برای مدت محدودی ادامه پیدا نكند، كه این مسئله، پیشرفت بزرگی است كه جز با استقامت به دست نمی‌آمد.

ایشان نقش شخص رئیس جمهور و ایستادگی وی را در پیشرفت موضوع هسته‌ای بسیار بارز دانستند و افزودند: در كنار ایستادگی ملت، مجلس هفتم نیز برخلاف تلاش عده‌ای در دوره قبل، واقعاً در موضوع هسته‌ای ایستادگی و پافشاری كرد.

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب

در كنار ایستادگی ملت، مجلس هفتم نیز برخلاف تلاش عده‌ای در دوره قبل، واقعاً در موضوع هسته‌ای ایستادگی و پافشاری كرد.رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی و سپاسگزاری فراوان و صمیمانه از قشرهای مختلف مردم، مراجع محترم، روحانیت معظم و مسئولان در بخش‌های مختلف به ویژه دولت و مجلس به دلیل اتخاذ مواضع صریح در موضوع هسته‌ای تأكید كردند:‌ حضور هوشمندانه مردم در صحنه و وحدت‌نظر مسئولان، در هر موضوعی همواره موجب استحكام نظام اسلامی خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را یكی دیگر از عرصه‌های مهم برشمردند و با اشاره به عملكرد خوب مجلس هفتم، افزودند: به لطف خداوند متعال، مردم در این دوره از انتخابات نیز حضور خوبی خواهند داشت و امیدواریم مردم با انتخاب نمایندگانی شجاع، مؤمن، صریح در بیان ارزش‌ها و اصول انقلاب، كاردان و دلسوز مردم، مجلسی فعال‌تر و پرتلاش‌تر در جهت تامین منافع نظام و كشور تشكیل دهند.

ایشان همچنین با اشاره به ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی بی‌نظیر، در تبیین شاخصها و اصول نظام اسلامی افزودند: جمهوری اسلامی حقیقت واحدی است كه براساس اصول و مبانی اسلام، ساختی جدید از نظام سیاسی و اجتماعی را تشكیل می دهد، بنابراین شاخص‌های نظام اسلامی با شاخص‌های جهانی متفاوت است و شاخص‌های جهانی نمی‌تواند ملاك و معیار نظام اسلامی باشد.

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه متفاوت بودن شاخص‌ها به معنای استفاده نكردن از علم و تجربیات موفق دیگران نیست، خاطرنشان كردند: ارزیابی موفق بودن تجربیات دیگران نیز باید براساس شاخص‌های نظام اسلامی باشد.

به لطف خداوند متعال، مردم در این دوره از انتخابات نیز حضور خوبی خواهند داشت و امیدواریم مردم با انتخاب نمایندگانی شجاع، مؤمن، صریح در بیان ارزش‌ها و اصول انقلاب، كاردان و دلسوز مردم، مجلسی فعال‌تر و پرتلاش‌تر در جهت تامین منافع نظام و كشور تشكیل دهند.

شاخصهای نظام اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شاخص‌های نظام اسلامی را محكمات انقلاب و خط امام خمینی (ره) دانستند و تصریح كردند: خط امام راحل همان شاخص‌های اسلام اصیل است وحضرت امام (ره) در بیان اصول اسلام و ارزش‌های انقلاب ، بسیار صریح و روشن عمل می كردند و درخصوص عمل به آنها نیز با هیچ‌كس تعارف نداشتند.

ایشان در تبیین شاخص‌های نظام اسلامی، به عدالت اشاره كردند و افزودند: عدالت اعم از اقتصادی، قضایی و اجتماعی از اصول قطعی نظام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عدالت اقتصادی و لزوم رعایت آن از جانب مسئولان نظام اسلامی تأكید كردند: همان‌گونه كه حضرت علی (ع) می‌فرمایند ، شاخص در رعایت عدالت اقتصادی برای مسئولان، مقایسه زندگی خود با پایین‌ترین طبقات مردم است.

شاخص در رعایت عدالت اقتصادی برای مسئولان، مقایسه زندگی خود با پایین‌ترین طبقات مردم است.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اتخاذ مواضع صریح و آشكار در مقابل جبهه دشمنان و افتخار به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را از دیگر شاخص‌های نظام اسلامی برشمردند و افزودند:‌ تدابیر نظام اسلامی را می‌توان براساس مصلحت، اشكار یا مخفی كرد اما هویت نظام اسلامی باید همواره آشكار باشد زیرا تابلوی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ایشان با تأكید بر اینكه نباید در بیان ارزش‌ها و اصول انقلاب تعارف و واهمه‌ای داشت، خاطرنشان كردند: اعلام صریح ارزش‌ها و اصول موجب سربلندی و حركت رو به جلو نظام اسلامی می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی،‌ همراهی و تبادل نظر نیروهای معتقد به انقلاب و پررنگ كردن مرزها با دشمن را از جمله شاخص‌های نظام اسلامی دانستند و افزودند:‌ مجموعه نیروهای معتقد به انقلاب با سلایق و عقاید مختلف باید در چارچوب اصول با یكدیگر اتحاد و همكاری داشته باشند و مرزهای فكری، عقیدتی و ارزشی خود را با دشمن پررنگ كنند.

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب

تقسیم بندی سیاسیون جامعه، توطئه دشمن است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تهاجم فرهنگی دشمن را منحصر به مسائل فرهنگی ندانستند و با اشاره به استفاده دشمن از ابزار فرهنگی برای تأثیرگذاری در مسائل سیاسی و اقتصادی خاطرنشان كردند: یكی از این نمونه‌ها، تبلیغات و تلاش دشمن برای تقسیم‌بندی سیاسیون و نخبگان سیاسی كشور به تندرو و میانه رو است.

ایشان در همین خصوص افزودند: در تقسیم‌بندی دشمن ، كسانی كه به اصول نظام اسلامی معتقد باشند ،‌ تندرو معرفی می‌شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه مسئولان ارشد نظام در طول سال‌های گذشته همواره از مخلصین امام (ره) و پایبند به اصول بوده اند، خاطرنشان كردند: بحمدالله فضای كنونی كشور و گفتمان حاكم بر جامعه، گفتمان پایبندی بر اصول و ارزشها است و مسئولان، اعم از اعضای دولت،‌ نمایندگان مجلس و بخش‌های دیگر به پایبندی به اصول نظام اسلامی افتخار می‌كنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دشمن با استفاده از شگرد رایج خود برای تقسیم‌بندی عرصه سیاسی كشور به تندرو و میانه رو، تلاش می‌كند با گفتمان حاكم بر پایبندی به اصول انقلاب اسلامی مقابله كند و به صراحت نیز اعلام كرده است كه باید فشار به ایران را افزایش داد تا در دو انتخابات مهم آینده، میانه‌روها یا همان افرادی كه به اصول و نظام جمهوری اسلامی معتقد نیستند برسر كار بیایند.

ایشان با تأكید بر اینكه اكثریت مردم و مسئولان به اصول نظام و انقلاب معتقدند تصریح كردند:‌ این اصول باید مبنای همكاری و اتحاد ملی قرار گیرد و اقلیتی هم كه این اصول را قبول ندارند، به عنوان شهروند از حقوق عمومی برخوردار هستند.

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب

اقلیتی كه اصول نظام و انقلاب را قبول ندارند، به عنوان شهروند از حقوق عمومی برخوردار هستند.رهبر انقلاب اسلامی تصریح كردند نظام جمهوری اسلامی ایران به بركت استقامت، شجاعت، فداكاری و حضور مردم در صحنه همواره حركت رو به پیشرفت داشته و اكنون به قدرت اول منطقه و كشوری تأثیرگذار در بسیاری از مسائل جهانی تبدیل شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به برخی مطالب نمایندگان محترم مجلس خبرگان در نشست اخیر درباره لزوم وحدت بیش از پیش در جامعه تأكید كردند: با توجه به جایگاه نظام اسلامی در جهان و در منطقه و تلاشهای دشمنان برضد نظام، وحدت و همدلی یكی از نیازهای ضروری كنونی كشور است.

دشمن با استفاده از شگرد رایج خود برای تقسیم‌بندی عرصه سیاسی كشور به تندرو و میانه رو، تلاش می‌كند با گفتمان حاكم بر پایبندی به اصول انقلاب اسلامی مقابله كند و به صراحت نیز اعلام كرده است كه باید فشار به ایران را افزایش داد تا در دو انتخابات مهم آینده، میانه‌روها یا همان افرادی كه به اصول و نظام جمهوری اسلامی معتقد نیستند برسر كار بیایند.

ایشان خاطرنشان كردند: البته این وحدت الزاماتی نیز دارد كه از جمله آنها كوتاه آمدن سلایق مختلف از برخی رفتارها، اظهارات و پافشاری‌ها است.

صف آرایی فرهنگی، یك مساله درجه اول در دنیا

رهبر انقلاب اسلامی همچنین مسئله فرهنگ و صف‌آرایی فرهنگی در دنیا را یك مسئله درجه اول و بسیار با اهمیت دانستند و افزودند: فرهنگ همانند هوای تنفسی در یك جامعه است كه اگر این هوا سالم باشد، در رفتار، منش و جهت‌گیری افراد تأثیرگذار خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: مسائل فرهنگی نیازمند بحث‌های مبسوط و تأمل و تعمق بیشتر از جانب همه مسئولان است.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان یكی از ویژگیهای نشست اخیر مجلس خبرگان را فضای حاكم برای اتحاد، همدلی و همراهی با مسئولان دانست و افزود: انسجام اسلامی نیز یكی از موضوعات مورد توجه در نشست اخیر بود كه بر لزوم تلاش بیشتر در این خصوص تأكید شد.

وی همچنین از رهنمودهای مقام معظم رهبری و زمینه‌سازی ایشان برای برگزاری پرشورتر انتخابات مجلس هشتم قدردانی كرد.

آیت‌الله یزدی نائب رئیس مجلس خبرگان نیز ضمن ارائه گزارشی از سومین اجلاس دوره چهارم خبرگان گفت: در این نشست علاوه بر ارائه گزارش دبیرخانه و كمیسیون‌های مربوط، برخی نمایندگان در نطق‌های خود درخصوص مسائل مختلف كشور از جمله مسائل فرهنگی، لزوم حفظ وحدت، و ضرورت اتحاد میان علمای اسلام دیدگاههای خود را بیان كردند.