تبیان، دستیار زندگی
از نظر بسیاری از كاربران اینترنت، Yahoo! اولین و بهترین وب سایت مورد استفاده به عنوان portal است. سایت Yahoo! یك directory web است. این سایت نتیجة كار دسته جمعی تعداد زیادی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه كسب اشتراك در یك سایت  portal

از نظر بسیاری از كاربران اینترنت، Yahoo! اولین و بهترین وب سایت مورد استفاده به عنوان portal است. سایت Yahoo! یك directory web است. این سایت نتیجة كار دسته جمعی تعداد زیادی از طراحان وب می‌باشد. سایت Yahoo! در سال 1994 راه‌اندازی شد. سالیان سال است كه این سایت عضو 10 وب‌‌سایت برتر جهان به حساب می‌آید. روزانه میلیون‌ها كاربر از این سایت استفاده می‌كنند. امروزه سایتYahoo! خدمات بسیاری برای كاربران خود ارائه می‌كند برخی از این خدمات عبارتند از ارائه آدرس‌های پست الكترونیكی رایگان، امكانات جستجوی شمارة تلفن اشخاص و دریافت قیمت دقیق سهام كارخانجات. دراین كار عملی شما طرز ثبت رایگان یك آدرس Email شخصی در سایت Yahoo! و همچنین شخصی كردن اطلاعاتی كه می خواهید Yahoo! در دسترس سریع شما قرار دهد را فرا می‌گیرید. این كار از طریق سرویسی به نام My Yahoo! انجام می‌گیرد.

صفحة !My Yahoo را باز كنید

روش ایجاد آدرس Email در وب‌ سایت‌های مختلف متفاوت است. با وجود این اطلاعاتی كه سایت‌های مختلف برای ایجاد آدرس Email از شما در‌خواست می‌كنند تقریباُ مشابه است. نام و نام خانوادگی، كد پستی، دیگر آدرس‌های Email، شغل و روز تولد همگی اطلاعاتی هستند كه برای ایجاد آدرس Email از شما در‌خواست می شود. برای مشترك شدن در سرویس My Yahoo! ابتدا در نوار آدرس مرورگر وب‌تان http://my.yahoo.com را تایپ نموده، كلید Enter را فشار دهید.

اشتراك در سرویس !My Yahoo

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

برای ایجاد آدرس Email و مشترك شدن جهت دریافت سرویس‌های My Yahoo!، عنوان Sign Up Now را كلیك كنید.

تعیین شناسة كاربری و رمز عبور

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

در كادر مقابل Yahoo! ID كلمه شناسة مورد نظرتان را وارد كنید. این كلمة شناسـه بـرای استفـاده از سرویـس My Yahoo! به كار می‌رود. در صورتی كه مایلید سرویس پست الكترونیكی‌تان نیز فعال شود دكمة گزینشی Activate Yahoo! Mail را تیك‌دار كنید. سپس رمز عبور خود را در كادرهای Password و Retype Password وارد كنید. در نظر داشته باشید كه كلمة شناسه‌ای كه انتخاب می‌كنید فقط می‌تواند شامل حرف، اعداد و خط زیر (ـ) باشد.

آدرس پست الكترونیكی خود را وارد كنید

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

بهر چند بعضی سایت‌های portal مانند Yahoo! به شما اجازة ایجاد پست الكترونیك جدید می‌دهند، برای اشتراكPortal در Yahoo! بهتر است یك آدرس پست الكترونیكی از پیش ایجاد شده‌ای داشته باشید تا در صورتی كه رمز عبور خود را فراموش كردید Yahoo! بتواند از این آدرس پست الكترونیكی برای ارسال رمز عبور جدیدتان استفاده كند. بنابراین اگر در حال حاضر آدرس Emailای دارید آن را در كادر مقابل Alternate Email تایپ كنید. ممكن است درخواست رمز عبور جدیدتان به دلیل فراموشی رمز عبور قدیمی‌تان باشد. بدین منظور شما باید یكی از پرسش‌های كادر Security Question را درون كادر Your Answer پاسخ دهید تا در صورت فراموشی رمز عبورتان با پاسخ مجدد به این سؤال، رمز عبور جدیدی برای شما صادر شود. تاریخ تولدتان را نیز مقابل Birthday وارد كنید.

وارد كردن اطلاعات شخصی

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

درون كادرهای این قسمت باید مواردی نظیر نام، نام خانوادگی، زبان، كد پستی، جنس، زمینة كاری، سمت و تخصص‌‌تان را وارد كنید. پس از وارد كردن این اطلاعات مقداری به سمت پایین پیمایش كنید.

انتخاب جعبه‌های گزینشی مورد نظر

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

جعبه‌های گزینشی نشان داده شده در قسمت پایینی شكل هر كدام معرف زمینه‌ای خاص است. با انتخاب هر كدام از جعبه‌های گزینشی دلخواه‌تان در مورد آن زمینه برای شما پست‌های الكترونیكی ارسال خواهد شد. بنابراین فقط جعبه‌های گزینشی مربوط به زمینه‌های مورد علاقة خود را تیك‌دار كنید.

وارد كردن كلمة امنیتی

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

پس از اندكی پیمایش به یك شكل متن‌دار بر می‌خورید كه بالای آن كادری قابل مشاهده است. متن داخل شكل را درون كادر تایپ كنید.

دكمة SUBMIT THIS FORM را كلیك كنید

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

پس از وارد كردن اطلاعات خود جهت تایید نهایی، دكمة Submit This Form را كلیك كنید.

انتخاب كلمة شناسایی جدید

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

در بسیاری موارد كلمة شناسایی مورد نظر شما از قبل توسط فرد دیگری انتخاب شده است. این نكته را در نظر داشته باشید كه هزاران و شاید میلیون‌ها نفر تابحال در سایت Yahoo! مشترك شده‌اند. اگر كلمة شناسایی شما از قبل توسط فرد دیگری انتخاب شده باشد Yahoo! به شما اخطار می‌دهد تا بتوانید كلمة شناسایی جدیدی انتخاب كنید. بنابراین اگر پیغامی شبیه پیغام شكل زیر مشاهده نمودید، كلمة شناسایی جدیدی برای خود انتخاب كرده آن را در كادر Yahoo! ID وارد كنید.

تأیید كلمة شناسة جدید

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

پس از وارد كردن كلمة شناسایی جدیدتان شما باید متن درون شكل متن‌دار را نیز درون كادر بالای آن شكل تایپ كنید. سپس برای تأیید نهایی كلمة شناسایی منتخب خود، دكمة Submit This Form را كلیك كنید.

ثبت موفقیت‌آمیز

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

اگر شناسة كاربری شما به طور موفقیت‌آمیزی ثبت شود صفحه‌ای نظیر صفحة وب زیر به نمایش در می‌آید. شناسة كاربری شما جلوی Yahoo! ID ذكر شده. آدرس پست الكترونیكی جدیدتان نیز جلوی متن Your new Yahoo! Mail address دیده می‌شود. این اطلاعات را به خاطر بسپارید.

تأیید نصب نوار ابزار !Yahoo

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

پس از اندكی پیمایش به شكلی بر می‌خورید كه در حقیقت تصویر نوار ابزاری است كه امكانات جستحوی ویژه‌ای به شما می‌دهد. شما می‌توانید با نصب آن بر روی مرورگر خود از برخی امكانات دستیابی سریع به امكانات شخصی شدة Yahoo! نیز بهره ببرید. برای نصب آن جعبة گزینشی Yes, personalize my browser with Yahoo! Companion toolbar را تیك‌دار نموده، Continue to Yahoo! را كلیك كنید.

بررسی وضعیت download

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

در صورتی كه تصمیم به نصب نوار ابزار Yahoo! گرفتید، صفحة جدیدی مشابه صفحة شكل زیر به نمایش در می‌آید كه وضعیت نصب را به شما نشان می‌دهد.

مرحلة پایانی

نحوة كسب اشتراك در یك سایت  portal

پس از كسب اشتراك در خدمات Yahoo! و نصب كامل نوار ابزار Yahoo! صفحة وب خوش‌آمدگویی به سرویس My Yahoo! به نمایش در می‌آید. همان‌طوری كه ملاحظه می‌كنید نوار ابزار Yahoo! نیز به نوار ابزارهای مرورگر شما اضافه شده است.

* توجه *

لیست چندین وب‌ سایت Portal معروف

EXCITE:http://www.excite.com

Go Network:http://www.go.com

Microsoft Network:http://www.msn.com

My Lycos:http://my.lycos.com

My Netscape:hHp://my.netscape.com