تبیان، دستیار زندگی
یكی از واژه‌هایی كه در مبحث اینترنت زیاد با آن سر و كار دارید صفحة خانه یا صفحة اصلی می‌باشد. صفحة خانه دو تعریف دارد: 1- صفحة اصلی هر سایت كه از آن تمامی صفحات و قسمت‌های دیگر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه انتخاب یك صفحة خانة جدید در اینترنت اكسپلورر

یكی از واژه‌هایی كه در مبحث اینترنت زیاد با آن سر و كار دارید صفحة خانه یا صفحة اصلی می‌باشد. صفحة خانه دو تعریف دارد:

1- صفحة اصلی هر سایت كه از آن تمامی صفحات و قسمت‌های دیگر سایت قابل دسترسی است.

2- صفحه‌ای كه زمان اجرای اینترنت اكسپلورر به صورت خودكار نمایش داده می‌شود. ما در اینجا با تعریف دوم كار داریم. در نرم‌افزار اینترنت اكسپلورر با كلیك دكمة Home صفحة خانه ظاهر می‌شود. صفحة خانة مرورگرهای وب قابل تغییر است. در این كار عملی یاد می‌گیریم چگونه صفحة خانة مرورگر خود را تغییر دهیم.

انتخاب صفحة وبی كه می‌خواهید صفحة خانة جدیدتان شود

نحوة انتخاب یك صفحة خانة جدید در اینترنت اكسپلورر

صفحة خانة اینترنت اكسپلورر می‌تواند هر صفحة دلخواهی باشد، این صفحه می‌تواند فایلی كه روی رایانة شما ذخیره شده است یا یك صفحة وب در اینترنت باشد. حال صفحه‌ای كه می‌خواهید صفحة خانة جدیدتان باشد را با اینترنت اكسپلورر باز كنید تا نمایش داده شود.

پنجرة Internet Options را باز كنید

نحوة انتخاب یك صفحة خانة جدید در اینترنت اكسپلورر

اگر صفحة مورد نظر شما هم اینك به حال نمایش درآمده است می‌توانید پس از باز كردن منوی Tools گزینة Internet Options را انتخاب كنید.

زبانة General را كلیك كنید

نحوة انتخاب یك صفحة خانة جدید در اینترنت اكسپلورر

برای انتخاب صفحة خانة جدید باید ابتدا زبانة General را كلیك كنید. این كار را انجام دهید.

صفحة خانة خودتان را تغییر دهید

نحوة انتخاب یك صفحة خانة جدید در اینترنت اكسپلورر

در كادر مقابل Address، آدرس صفحه‌ای كه در زمان حاضر صفحة خانة شما می‌باشد نشان داده شده است. برای اینكه صفحه‌ای كه در حال نمایش در محیط اینترنت اكسپلورر می‌باشد صفحة خانة جدید شما شود دكمة Use Current را كلیك كنید و برای تأیید تغییراتی كه انجام داده‌اید دكمة Ok را كلیك كنید.

مشاهدة صفحة خانة جدید

هر زمانی كه مایل بودید می‌توانید با یك بار كلیك كردن روی دكمة Home، صفحة خانة مرورگر خودتان را ببینید. اگر این كار عملی را به درستی انجام داده باشید با كلیك دكمة Home می‌بینید كه صفحة خانة شما تغییر كرده است.

* توجه *

انتخاب یك صفحة خالی به عنوان صفحة خانه

مسلماً باز كردن هر صفحه‌ای ملزم به صرف زمان است. اگر بخواهید می‌توانید یك صفحة خالی را به عنوان صفحة خانة خودتان انتخاب كنید تا در زمان، بیشتر صرفه‌جویی شود. برای انجام این كار در پنجرة Intenet Options زبانة General را كلیك كرده، دكمة Use Blank و سپس دكمة Ok را كلیك كنید. (در شكل مرحلة 4 همین كار عملی دكمة Use Blank دیده می‌شود.)

انتخاب یك فایل ذخیره شده روی رایانه به عنوان صفحة خانه

گفتیم كه می‌توانید فایلی را از حافظة رایانة خود به عنوان صفحة خانـه انتخـاب كنید. البته تنها فایل‌هـایی قابل قبول هستند كه اینترنت اكسپلورر قابلیت نمایش آنها را داشته باشد. برای استفاده از یك فایل به عنوان صفحة خانه، فایل را باز كرده و مراحل 2 الی 5 این كار عملی را روی این فایل پیاده كنید. برای باز كردن یك فایل در اینترنت اكسپلورر منوی File را باز كنید و گزینة Open را انتخاب كنید. مسیر فایل مورد نظر را وارد كرده و دكمة Ok را كلیك كنید. می‌بینید كه فایل انتخاب شدة شما در اینترنت اكسپلورر به نمایش درآمده است.