تبیان، دستیار زندگی
اینترنت اكسپلورر می‌تواند سایت‌های محبوب شما را بر روی رایانة شما ذخیره كند. در صورت ذخیره شدن سایتی روی رایانه بازكردن و نمایش سایت مورد نظر بسیار سریع انجام می ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوة باز كردن سریع سایت‌های محبوب

اینترنت اكسپلورر می‌تواند سایت‌های محبوب شما را بر روی رایانة شما ذخیره كند. در صورت ذخیره شدن سایتی روی رایانه بازكردن و نمایش سایت مورد نظر بسیار سریع انجام می گیرد و مزیّت دیگر ذخیرة سایت‌ها بر روی رایانه این است كه در صورتی كه ارتباط اینترنتی قطع باشد باز هم نمایش صفحه‌های وب میسّر خواهد بود.

Make available offline را كلیك كنید

نحوة باز كردن سریع سایت‌های محبوب

برای ذخیرة سایت مورد نظر بر روی رایانه بعد از نوشتن آدرس آن سایت در نوار آدرس و كلیك كردن دكمة Add در لیست Favorites پنجرة Add Favorites ظاهر می‌شود. در این مرحله شما باید گزینة Make available offline را انتخاب كنید تا یك تیك در جعبة مقابل آن ظاهر شود..

سفارشی كردن عملیات ذخیره

نحوة باز كردن سریع سایت‌های محبوب

دكمة Customize را كه به معنای سفارشی كردن عملیات می‌باشد كلیك كنید تا پنجرة Offline Favorite Wizard ظاهر شود.

ذخیره كردن صفحات دارای پیوند

نحوة باز كردن سریع سایت‌های محبوب

شما در این پنجره می‌توانید انتخاب كنید كه صفحاتی كه با صفحة محبوب انتخاب شدة شما به هر نحوی پیوند دارند ذخیره شوند یا نه (می‌دانید كه در وب هر صفحه‌ای با صفحات دیگر از طریق HyperLink های مختلف پیوند دارد). برای ذخیرة صفحات دارای پیوند، Yes را انتخاب كنید.

انتخاب اینكه صفحات دارای پیوند تا چند مرحله ذخیره شوند

نحوة باز كردن سریع سایت‌های محبوب

در این مرحله باید معین كنید كه می‌خواهید تا چند مرحله ذخیره ادامه یابد. هر چه تعداد مراحل ذخیره بیشتر باشد. زمان ذخیره بیشتر و تعداد صفحات ذخیره شده نیز بیشتر خواهد بود. نكتة مهم این است كه مرحله‌های ذخیره شده با صفحات ذخیره شده تفاوت دارد. ممكن است صفحة محبوب شما با ده صفحه پیوند داشته باشد در صورتی كه به ازای Download pages مقدار 1 انتخاب شود این ده صفحه روی دیسك سخت رایانة شما نیز (10+ 1 صفحه) ذخیره می‌شوند ولی اگر فرض كنیم كه این ده صفحه هر كدام با 9 صفحه دیگر پیوند داشته باشند و به ازای Download pages مقدار2 را قرار بدهیم جمعاً 10 + 1 + 90 صفحه ذخیره می‌شود. یعنی این مقدار به طور تصاعدی ممكن است زیاد شود. پس مواظب باشید در این جعبه چه مقداری قرار می‌دهید. پس از انتخاب مقدار مورد نظرتان دكمة Next را كلیك كنید.

زمان ذخیرة سایت را انتخاب كنید

نحوة باز كردن سریع سایت‌های محبوب

شما می‌توانید با ایجاد یك برنامة زمانی برای ذخیرة سایت روی رایانة خود، ذخیرة سایت را به زمان دیگری موكول كنید كه به محض رسیدن این زمان رایانه به صورت خودكار شروع به ذخیرة سایت می‌كند. برای انجام این‌كار گزینة دوم را انتخاب كرده دكمة Next را كلیك كنید. البته قبل از تشریح روش ایجاد برنامة زمانی، بهتر است بدانید گزینة اول موجب می‌شود صفحات فقط به صورت دستی ذخیره شوند و گزینة دوم برای ایجاد برنامة زمانی می‌باشد.

تنظیم برنامة زمانی برای عمل ذخیره‌سازی

نحوة باز كردن سریع سایت‌های محبوب

به دلیل تغییرات تدریجی اطلاعات سایت‌های اینترنت و به منظور به روز رسانی اطلاعات، برنامه‌های زمانی برای ذخیره‌سازی تعیین می‌شوند. ما در برنامة زمانی شكل زیر تعیین كردیم ذخیره‌سازی هر روز در ساعت 7:46 شب صورت گیرد. نام این برنامة زمانی را Night Update انتخاب نمودیم. پس از تعیین برنامة زمانی مورد نظرتان دكمة Next را به منظور تأیید كلیك كنید. سپس Finish و بعد Ok را كلیك كنید تا ذخیرة اولیه آغاز گردد.

ذخیره‌سازی سایت به صورت دستی

نحوة باز كردن سریع سایت‌های محبوب

به منظور ذخیره‌سازی سایت محبوب انتخاب شدة خودتان به صورت دستی بدون در نظر گرفتن برنامة زمانی می‌توانید منوی Tools را با یك بار كلیك ماوس روی عنوانTools باز كرده، گزینة Synchronize را انتخاب كنید. اگر سایت مورد نظر هنوز روی رایانة شما ذخیره نشده باشد ذخیره‌سازی آغاز می‌شود و اگر سایت قبلاً ذخیره شده باشد سایت موجود در رایانه شما به روزرسانی می‌شود.