تبیان، دستیار زندگی
آراستن فضای درون منزل با مواد طبیعی و رنگ‌های برگرفته از طبیعت، برای زندگی مدرن پناهگاهی ایجاد می‌کند که به روح ما انسان‌ها آرامش می‌بخشد. در زندگی پر تنش و پر هیاهوی این روزگار، تمام ما دوست داریم که در اتاق‌های منزل‌مان ، ثبات و خلوتی حکمفرما باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پالت رنگی طبیعت

پالت

آراستن فضای درون منزل با مواد طبیعی و رنگ‌های برگرفته از طبیعت، برای زندگی مدرن پناهگاهی ایجاد می‌کند که به روح ما انسان‌ها آرامش می‌بخشد. در زندگی پر تنش و پر هیاهوی این روزگار، تمام ما دوست داریم که در اتاق‌های منزل‌مان ، ثبات و خلوتی حکمفرما باشد. محیط‌های آرام اغلب از مجموعه رنگ‌های سنگین و آرامش‌بخش، که از زمین و رنگ موجود در آن مایه می‌گیرند، بهره‌برداری می‌کنند.

رنگ‌هایی که از زمین الهام می‌گیرند، مانند قهوه‌ای‌های سرخ رنگ‌ گرم، رنگ‌های طلایی، رنگ‌مایه‌های بسیار روشن همچون استخوانی و پوسته تخم‌مرغی شامل بژ و کرم، فضایی آرام و مهربان را برای‌مان رقم می‌زنند.

هنگام آرایه‌بندی محیط زندگی خود، از مواد و منسوجاتی استفاده کنید که با رنگ‌مایه‌های خاکی- از تیره تا روشن- و با رنگ طبیعی رنگ‌آمیزی شده باشند. به تنوع نامحدود رنگ‌های زرد و نارنجی و حالات مختلفی که آنها در کنار یکدیگر ایجاد می‌کنند توجه نشان دهید.

فام‌های روشن زرد مایل به نارنجی، یک اتاق یا ورودی کوچک را بزرگ و درخشان جلوه می‌دهند. سایه‌های عسلی تند، به یک اتاق بزرگ با سقف سفید بلند گرما می‌بخشند و فضای بزرگ را دارای روح انسانی می‌کنند. رنگ کاراملی غلیظ را انتخاب کنید تا محیطی گرم، دوستانه و شگرف به وجود آورید. برای ایجاد یک چشم‌انداز طبیعی، به دنبال مبل‌هایی ساده و بدون تزیینات که به سبک شیک طراحی شده‌اند باشید، یا از قطعاتی که با حصیر، نی و بامبو ساخته شده‌اند و همین‌طور مبلمان با چوب طبیعی و دست‌ساز استفاده کنید.

دیوارهای کرم رنگ همراه با کف‌های چوبی، برای یک طراح داخلی به منزله ی یک بوم برای هنرمند نقاش کاربرد پیدا می‌کنند. پوشش کف ساخته شده از تخته چوب‌های ساده، رنگ نشده، و حتی فرسوده، و دیوارهای زرد مایل به قهوه‌ای، پایه کامل و بدون نقصی هستند که می‌توان بقیه ی اجزا را روی آن بنا نمود. رنگ‌های قوی و تند مانند قرمز و نارنجی را می‌توان در وسایل و پوشش‌های قابل تعویض نرم، مانند روکش بالشتک‌ها و کاناپه‌ها به کار برد. تزیینات کوچک‌تر همانند شمع، گلدان سرامیکی، یک ظرف پر از انواع صدف‌های دریایی ریز و درشت، و یا در فصل پاییز یک دسته بزرگ از خوشه‌های گندم طلایی یا نی‌های خشک برای دستیابی به این منظور و پدید آوردن یک محیط الهام گرفته از طبیعت بسیار کار آمدند.

یک ‌‌محیط آراسته شده با رنگ‌های طبیعی، در عین حال که خوشایند است، به پارچه‌ها و بافت‌ها نیز اهمیت می‌دهد. پارچه‌هایی که به وسیله ی دست و با رنگ‌های طبیعی میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان رنگ‌آمیزی شده‌اند، پارچه‌های دست‌باف نرم و لطیف، نمونه‌های گوناگون از قلاب‌بافی، گلدوزی و حصیربافی در قالب رومیزی، روتختی، پوشش کف و حتی پارچه‌های گونی مانند برای پوشاندن دیوارها، همگی برجذابیت یک اتاق که به سبک ساده آراسته شده باشد، می‌افزایند.

دست‌بافته‌های پشمی پر از کرک که ممکن است با نخ‌های ریسیده شده با دست، ساخته شده باشند و سطح آنها پوشیده از نخ‌های آزاد و بلند (همانند کاموای موهر) باشد، همچنین پارچه‌های پنبه‌ای یا نخی نازک که احیا بسیار شسته شده و چروک خورده‌اند، همه می توانند مورد استفاده شما قرار گیرند. اشیای مسی صیقل داده شده، حجم‌های دست‌ساز با رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و کهربایی، کمک می‌کنند تا یک طراحی مبتنی بر رنگ‌مایه‌های برگرفته از زمین داشته باشید.

سایه‌هایی از آبی آسمانی و رنگ‌های بنفش یاسی، به یک طرح رنگ‌ طبیعی، زندگی و نشاط می‌بخشند. رنگ‌های اصلی موجود در زمین را با شکل و بافت مورد نظرتان و لوازم تزیینی فصلی مورد علاقه خود متوازن کنید تا جوی سرشار از آسایش را مطابق با میل خود و اعضای خانواده‌تان ایجاد نمایید.

منبع : ایران آذین

مقالات مرتبط :

تغییر اندازه با تغییر رنگ

توصیه های کاربردی در انتخاب رنگ ها

روان شناسی در پشت رنگ ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.