تبیان، دستیار زندگی
سپ‌بلاتر رییس فیفا فدراسیون فوتبال اسپانیا را به محرومیت از حضور در جام ملت‌های اروپا و باشگاه‌های این كشور را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فوتبال اسپانیا در آستانه تعلیق

فوتبال اسپانیا در آستانه تعلیق

سپ‌بلاتر رییس فیفا فدراسیون فوتبال اسپانیا را به محرومیت از حضور در جام ملت‌های اروپا و باشگاه‌های این كشور را به اخراج از لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا تهدید كرد.

به نقل ازایسنا، بلاتر بار دیگر با نشان دادن واكنش تند خواستار دخالت نکردن حكومت اسپانیا در امور مربوط به فدراسیون فوتبال این كشور شد.

رییس فیفا سران فوتبال اسپانیا را تهدید كرد در صورتی كه به قوانین فیفا تن درندهند این كشور در ظرف شش ساعت از یورو 2008 و باشگاه‌های این كشور از رقابت‌های اروپایی اخراج می‌شوند.

علت این تهدید رییس سوئیسی فدراسیون جهانی فوتبال دستور حكومت اسپانیا عنوان شده است. براساس این حكم تمامی فدراسیون‌های ورزشی اسپانیا كه تیم‌های آنها برای بازی‌های المپیك پكن انتخاب نشده‌اند پیش از تابستان سال آینده باید رییس جدیدی را انتخاب كنند. فدراسیون فوتبال اسپانیا هم شامل این دستور می‌شود كه باید تا پیش از پاییز آینده رییس جدیدی را برای خود انتخاب كند.

بلاتر در واكنش به این حكم اسپانیا را تهدید كرد همانند آنچه در پرتغال و یونان اتفاق افتاد و فوتبال این دو كشور با محرومیت‌هایی مواجه شدند، اسپانیا هم به وضعیت مشابهی دچار می‌شود.

بلاتر در این باره به آنخل ماریا ویار رییس فدراسیون اسپانیا گفت:« سیاستمداران اسپانیا باید بدانند كه چه خطری فوتبال این كشور را تهدید خواهد كرد.»

ویار كه از ده سال پیش عضو كمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال و نایب رییس اتحادیه فوتبال اروپاست در اسپانیا به شدت مورد انتقاد است. در رسانه‌ها از وی به عنوان رییسی ناتوان یاد می‌شود. وی همچنین از سوی دادستانی اسپانیا به سوء استفاده مالی متهم است.