تبیان، دستیار زندگی
فرمان Picture Pakage اسكریپت اتوماتیكی است كه چندین كپی از تصویر انتخاب شده را در یك صفحه قرار می‌دهد و همچنین به شما امكان می‌دهد تا چند طرح مختلف را در یك ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه ایجاد بسته‌های تصویری

فرمان Picture Pakage اسكریپت اتوماتیكی است كه چندین كپی از تصویر انتخاب شده را در یك صفحه قرار می‌دهد و همچنین به شما امكان می‌دهد تا چند طرح مختلف را در یك صفحه ارتباطی قرار دهید. این ویژگی هم در وقت شما صرفه‌جویی می‌كند و هم در كاغذ و جوهر مربوط به چاپ صرفه‌جویی می‌شود. در صورتی كه از چاپگرهای جوهر افشان استفاده می‌كنید، این فرمان چاپ تصاویر شما را آسان‌تر می‌كند.

انتخاب بسته‌های تصویری

نحوه ایجاد بسته‌های تصویری

گزینه File\Automate\Picture Package را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Picture Package باز شود.

انتخاب تصاویر

نحوه ایجاد بسته‌های تصویری

از لیست كشویی Use كه در بالای كادر محاوره‌ای قرار دارد، گزینه Folder یا File را انتخاب كرده و سپس دكمه Browse را كلیك كنید و سپس تصویر مورد نظرتان را انتخاب كنید. اگر تصویر را از قبل باز كرده‌اید یا چند تصویر را در مرورگر فایل انتخاب كرده‌اید، از منوی Use گزینه Select Image From File Browser یا Frontmost Document را انتخاب كنید. برای انتخاب زیرشاخه‌ها گزینه Include All Sub Folder را نیز فعال كنید.

تنظیم محیط طر‌ح‌بندی و اندازه صفحه

نحوه ایجاد بسته‌های تصویری

از قسمت Document كادر محاوره‌ای Picture Package پارامترهای صفحه را انتخاب كنید. تنظیمات Page Size اندازه سند را تعیین می‌كند و متناظر با اندازه صفحه‌ای است كه بر روی پرینتر چاپ می‌شود. از منوی Layout اندازه مورد نظر را انتخاب كنید. همچنین تفكیك‌پذیری و وضوح تصویر را متناسب با چاپگرتان تعیین كنید، سپس از منوی Mode حالت RGB را انتخاب كرده و گزینه Flatten All Layout را فعال كنید.

انتخاب تصاویر دیگر

نحوه ایجاد بسته‌های تصویری

هنگام انتخاب یكی از گزینه‌های Layout، فتوشاپ بطور اتوماتیك تصاویر را در محیط طرح‌بندی انتخاب شده در مرحله اول قرار می‌دهد. این تصویر را می‌توانید با دو بار كلیك سریع در تصویر كوچك پنجره Layout، تغییر داده و تصویر دیگری را جایگزین آن كنید.

تنظیم اطلاعات برچسب تصویر

نحوه ایجاد بسته‌های تصویری

برای افزودن برچسب (برچسب‌هایی كه در بالای تصاویر دیده می‌شوند) به تصاویر، از منوی كشویی Content یك نوع داده‌ای را انتخاب كنید. برای اضافه كردن متن پیغام سفارشی، گزینه Custom Text را از منوی Content انتخاب كرده و متن مورد نظرتان را در فیلد Custom Text تایپ كنید. پارامترهای مورد نظرتان همانند Color، Font یا Font Size را از قسمت Lable كادر محاوره‌ای انتخاب كنید.

ایجاد فایل

نحوه ایجاد بسته‌های تصویری

برای ساخت فایل بسته‌ای از تصاویر، گزینه OK را كلیك كنید. فتوشاپ تصویر را باز كرده، آن را تغییر اندازه داده و فایلی را كه متناظر با پارامترهای تعیین شده در مرحله سوم است ایجاد می‌كند. در صورتی كه زیر پوشه‌هایی در پوشه انتخاب شده وجود داشته باشند، برنامه فتوشاپ سند جداگانه‌ای برای هر تصویر ایجاد می‌كند. برای تكمیل فرایند مزبور، فایل را ذخیره كرده یا آن را چاپ كنید.

 * توجه *

ایجاد محیط‌های سفارشی

دكمه Edit Layout را كه در پائین تصاویر پیش‌نمایش قسمت Layout قرار دارد كلیك كرده و طرح‌بندی مورد نظرتان را دوباره پیاده‌سازی كنید. در پنجره ظاهر شده، نامی را برای محیط وارد كرده و اندازه صفحه را برای سندی كه ایجاد كرده‌اید، تعیین كنید. در صورتی كه محل قرارگیری تصاویر از قبل تعیین شده باشد می‌توانید آنها را كلیك كرده و دستگیره‌های اطرافشان را برای ایجاد تصاویری با هر اندازه جابجا كنید. برای اضافه كردن ناحیه‌های طرح‌بندی دیگر، دكمه Add Zone را كلیك كنید. هنگامیكه محدوده قرارگیری تصاویر را مجدداً مرتب می‌كنید، استفاده از گزینه Snap To در قسمت Grid، انجام همترازی را آسان‌تر می‌كند.