تبیان، دستیار زندگی
با ایجاد تغییر شكل در لایه در واقع آن را تغییر موقعیت، تغییر اندازه یا تغییر زاویه می‌دهید. این كار برای تغییر اندازه یا محل قرارگیری یك لایه، به علاوه برای افزودن ویژگی پرسپكتیو یا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه تغییر شكل لایه‌ها

با ایجاد تغییر شكل در لایه در واقع آن را تغییر موقعیت، تغییر اندازه یا تغییر زاویه می‌دهید. این كار برای تغییر اندازه یا محل قرارگیری یك لایه، به علاوه برای افزودن ویژگی پرسپكتیو یا تغییر فرم در تصویر بسیار مفید و مورد استفاده می‌باشد. امكان اعمال تغییرات به لایه Background وجود ندارد. برای این كار باید ابتدا آن را به یك لایه استاندارد تبدیل كنید. بدین منظور، در پالت Layers ، روی لایه Background دو بار كلیك كنید و سپس در كادر محاوره‌ای كه نمایان می‌شود نام آن را تغییر دهید، سپس OK را كلیك نمائید. همچنین می‌توانید با كپی برداری از لایه پس‌زمینه، تغییرات و دگرگونی‌های مورد نظرتان را در آن اعمال كنید و در نتیجه لایه زمینه نیز دست نخورده باقی خواهد ماند.

باز كردن فایل

نحوه تغییر شكل لایه‌ها

گزینه File\Open را برای انتخاب تصویری كه قصد كار كردن با آن را دارید انتخاب كنید.

باز كردن پالت Layers

نحوه تغییر شكل لایه‌ها

گزینه Window\Layers را برای مشاهده پالت Layers انتخاب كنید.

انتخاب لایه‌ برای اعمال تغییرات

نحوه تغییر شكل لایه‌ها

در پالت Layers روی نام لایه‌ای كه می‌خواهید تغییر دهید كلیك كنید.

انتخاب نوع و شیوه تغییر (Transform)

نحوه تغییر شكل لایه‌ها

گزینه Edit\Free Transform را برای شروع و انتخاب نوع فرایند تغییر انتخاب كنید. كادر محدوده‌ای كه دستگیره‌هایی در اطراف و گوشه‌های آن قرار دارد نمایان می‌شود كه می‌توانید بر اساس آنها لایه را تغییر وضعیت و اندازه دهید. برای تغییر تنها جزیی از یك لایه، قبل از انتخاب گزینه Free Transform، محدوده مورد نظرتان را در لایه انتخاب كنید تا تنها محیط انتخاب شده در پنجره تغییر حالت لایه مشاهده شود.

ایجاد تغییرات در لایه

نحوه تغییر شكل لایه‌ها

هر یك از تغییر حالت‌هایی كه مد نظر دارید به محیط كادر محدود شده اعمال كنید. برای جابجایی: مكان نما را در داخل كادر محدود شده برده و بكشید. برای تغییر ابعاد: یك دستگیره را گرفته و به اطراف بكشید. (برای حفظ تناسب در هنگام كشیدن دستگیره‌ها كلید Shift را پائین نگه دارید). برای چرخش: مكان نما را در خارج كادر محدود شده قرار دهید تا اینكه به شكل منحنی تبدیل شود، سپس ماوس را به اطراف بكشید. برای كج كردن: در حالیكه دستگیره‌ها را می‌كشید، كلید Ctrl را فشار داده و پائین نگه دارید. برای اریب كردن: كلید‌های Ctrl و Shift را پائین نگه دارید. برای اعمال افكت‌های مربوطه نیز می‌توانید كلید Enter را فشار دهید.

 *توجه *

استفاده از فرامین تغییر دهنده بطور جداگانه

شما می‌توانید فرامین تغییر دهنده صفحات را بطور جداگانه و با انتخاب گزینه Edit\Transform و سپس انتخاب گزینه مورد نظر از زیر منوی نمایان شده به تصویر اعمال كنید. البته این كار شما را تنها به همان نوع اعمال تغییر موجود محدود می‌كند.

تغییر شكل عددی

با وارد كردن مقادیر عددی از منوی Edit\Transform\Free Transform می‌توانید یك لایه را تغییر شكل دهید. در نوار Options گزینه‌های Scale ,Rotation,Skew و Position را تنظیم كنید. از این ویژگی بخصوص در حالتی استفاده می‌شود كه قصد اعمال یك شیوه تغییر را به چند لایه لینك نشده دارید.