تبیان، دستیار زندگی
ترسیم مسیر در واقع خطوطی خارجی در اطراف یك مسیر انتخاب شده ایجاد می‌كند. این قابلیت برای ساخت دكمه‌های وب، برای زمینه یك مستطیل یا برای كادر متنی مناسب است.با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه ترسیم مسیرها

ترسیم مسیر در واقع خطوطی خارجی در اطراف یك مسیر انتخاب شده ایجاد می‌كند. این قابلیت برای ساخت دكمه‌های وب، برای زمینه یك مستطیل یا برای كادر متنی مناسب است.با استفاده از هر یك از ابزارهای نقاشی یا طراحی فتوشاپ می‌توانید زمینه را ایجاد كنید. حتی می‌توانید اندازه قلم، شفافیت و حالت تركیبی را برای كنترل بیشتر بر روی طرح نهایی تغییر دهید.

باز كردن فایل

نحوه ترسیم مسیرها

گزینه File\Open را برای باز كردن فایل مورد نظر انتخاب كنید.

ایجاد یا انتخاب یك مسیر

نحوه ترسیم مسیرها

با استفاده از هر یك از شیوه‌هایی كه در كار عملی قبلی توضیح داده شد، یك مسیر ایجاد كنید.

ساختار بندی ابزار ترسیم

نحوه ترسیم مسیرها

یكی از ابزارهای نقاشی را برای ترسیم مسیر از جعبه ابزار انتخاب كنید. در نوار Options، آن ابزار را به شكل مورد نظر ساختار بندی كنید و یك قلم با اندازه مناسب را از منوی Brush انتخاب نمائید.

انتخاب مسیر ترسیم

نحوه ترسیم مسیرها

با انتخاب گزینه Window\Paths پالت Paths را فعال كنید. در حالیكه مسیر مورد نظرتان فعال است، از منوی پالت گزینه Stroke Path را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Stroke Path نمایان ‌شود.

ترسیم مسیر

نحوه ترسیم مسیرها

ابزاری كه در مرحله 3 ساختاربندی كردید باید در هنگام باز شدن كادر محاوره‌ای Stroke Path انتخاب شده باشد. در صورتی كه می‌خواهید از ابزار دیگری استفاده كنید، از لیست كشویی آن را انتخاب كنید و سپس OK را كلیك نمائید. خطی در اطراف مسیر ترسیم شده نمایان می‌شود كه همرنگ قسمت پیش زمینه است.

غیرانتخابی كردن مسیر

نحوه ترسیم مسیرها

در پالت Paths و در محیطی خالی در زیر مسیر كلیك كنید تا غیرانتخابی شود. این كار سبب مخفی شدن مسیر شده و تنها نتیجه نهایی را نشان می‌دهد.

 * توجه *

ایجاد یك آبجكت نورانی

برای ایجاد یك افكت نورانی با استفاده از شیوه ترسیم، Airbrush را بعنوان ابزار ترسیم انتخاب كرده و مسیری را با قلمی در اندازه بزرگ و تنظیمات فشار كم بكشید. چندین بار مسیر را بكشید، و هر بار بزرگی قلم را كاهش دهید و میزان Opacity را افزایش دهید تا افكتی نورانی ایجاد شود.

پر كردن مسیر با رنگ

می‌توان یك مسیر را با رنگ یا با طرح پر كرد. بدین منظور از پالت Paths گزینه Fill Path را انتخاب كرده و سپس در قسمت Content رنگ یا الگوی مورد نظرتان را انتخاب نمائید.