تبیان، دستیار زندگی
در برنامه Photoshop CS، ویژگی جدیدی در نظر گرفته شده است كه به كاربران امكان می‌دهد متون مورد نظر خود را با توجه به حالت مسیر تنظیم كنند... باز كردن تصویر گزینه File\Open را انتخاب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه تنظیم متن در یك مسیر

در برنامه Photoshop CS، ویژگی جدیدی در نظر گرفته شده است كه به كاربران امكان می‌دهد متون مورد نظر خود را با توجه به حالت مسیر تنظیم كنند.

باز كردن تصویر

 نحوه تنظیم متن در یك مسیر

گزینه File\Open را انتخاب كنید و سپس تصویری كه مایلید متن مورد نظرتان را در آن قرار دهید انتخاب نمائید.

ایجاد مسیر

 نحوه تنظیم متن در یك مسیر

ابزار Path را از جعبه ابزار انتخاب كرده و سپس مسیری را در آن ترسیم كنید. از این مسیر برای تنظیم شیوه قرارگیری متن در تصویر استفاده می‌شود.

انتخاب ابزار Type

 نحوه تنظیم متن در یك مسیر

ابزار Horizontal Type را از جعبه ابزار انتخاب كنید. البته شما می‌توانید هر یك از ابزارهای Vertical Type، Horizontal Type Mask یا Vertical Type Mask را نیز از منوی كشویی Type انتخاب نمائید.

تنظیم تایپ در مسیر

 نحوه تنظیم متن در یك مسیر

مكان‌نمای ماوس را بر روی مسیری كه در مرحله دوم ترسیم كرده‌اید جابجا كرده و كلیك كنید تا محل ورود متن در صفحه تعیین شود. پارامترهایی همچون نوع فونت، اندازه فونت، رنگ فونت و مشابه آنها را از پالت Charcter and Paragraph انتخاب كرده و سپس متن مورد نظرتان را در آنجا تایپ نمائید.

ویرایش متن

متونی كه در مسیر قرار می‌گیرند، همواره قابل ویرایش هستند. برای ویرایش متن، نشانه‌گر ماوس را بر روی متن برده و كنید تا مكان‌نما بصورت چشمك‌زن دیده شود. سپس همانند ویرایش یك متن عادی عمل كرده و رنگ، اندازه یا متن مورد نظر خود را تغییر دهید.

*توجه*

تغییر موقعیت متن

برای تغییر نقطه شروع متن، كلید Ctrl (در ویندوز) یا كلید  (در مكینتاش) را پائین نگه داشته و مكان‌نما را روی نقطه ورود متن قرار دهید (یك فلش سیاه جهت‌دار به نشانه‌گر ماوس اضافه می‌شود). كلیك كرده و بكشید تا به نقطه شروع مورد نظر برسید. در صورتی كه هنگام كشیدن در طول مسیر، نشانه‌گر را به طرف پائین مسیر بكشید، متن معكوس می‌شود.

تغییر شكل مسیر

كلید Ctrl (در ویندوز) یا كلید  (در مكینتاش) را پائین نگه داشته تا در اطراف مسیر كادرهای محدود كننده‌ای نمایان شود. با توجه به همان حالت‌‌هایی كه برای تغییر شكل یك لایه استفاده می‌كنید، در آنها كلیك كرده و سپس نشانه‌گر ماوس را بكشید تا مسیر چرخیده، تغییر مقیاس داده یا دیگر حالت‌های تغییر شكل به آن اعمال شود. (برای كسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به كار علمی 5 بخش 10 مراجعه كنید).